سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ائتلاف مردمی بهارستان دهم

ارسال شده توسط : پایگاه خبری ناب در روز : یکشنبه 94 اسفند 2 ساعت 6:16 عصر
مهدی جمشیدی سخنگوی ائتلاف مردمی "بهارستان دهم" گفت؛ همه کاندیدای تأیید صلاحیت شده از فرزندان انقلاب هستند و باید مراقب باشیم به اختلاف بین آنها دامن نزنیم و همه در یک سنگر حرکت کنیم.

 

به گزارش پایگاه خبری ناب، مهدی جمشیدی در خصوص دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس گفت؛ رقابت بین نامزدهای انتخابات در تهران و امکان تبلیغات آنان در منطقه حوزه انتخابیه بسیار نامتعارف و نابرابر است و طبق سنوات گذشته، قطعا کسانی که تریبون و بودجه در اختیار ندارند نمیتوانند در گردونه برابر معرفی خود قرار گیرند.

جمشیدی در خصوص تعداد زیاد کاندیداهای تهران گفت، طبق دسته بندی صورت گرفته توسط اینجانب، عده ای فقط ثبت نام نموده اند تا برگه احراز صلاحیت را در پرونده مدیریتی خود داشته باشند و حتی در میان اقوام خود هم تبلیغی ندارند. عده ای دیگر با توجه به جایگاه محدود اجتماعی خود، فقط تبلیغات انتخاباتی را در یک حوزه جغرافیای محدود انجام میدهند که نشان دهند در صحنه هستند و شوق و اشتیاق خود را به خدمت از این راه نشان می دهند. عده ای دیگر هم با توجه به سوابق انقلابی و مدیریتی، خود را در رقابت با سایرین قرار می دهند تا شاید بتوانند رأی مردم را به خود اختصاص دهند و وارد مجلس شوند.

سخنگوی ائتلاف مردمی "بهارستان دهم" در خصوص دسته آخر از نامزدهای انتخابات افزود؛ و اما رقابت اصلی بر سر افرادی هست که در لیست های مشخص و شناسنامه دار قرار میگیرند و با پشتوانه حزبی تلاش میکنند که با سبد رأی یک لیست بتوانند پیروز انتخابات گردند.

جمشیدی اشاره ای هم به انواع لیست های انتخاباتی کرد و گفت؛ لیست انتخاباتی در کشور ما بر سه اساس تنظیم میشود، "احزاب، طوایف، اقشار" اول لیست هایی هستند که توسط احزاب شناسنامه دار تنظیم میشود و اصولا تعداد اعضاء آن می بایست با تعداد کرسی نمایندگی آن حوزه برابر باشد. این نوع لیست کاملا سیاسی و جناحی میباشد و اهداف و برنامه های آن توسط حزب مورد نظر می بایست تدوین و ارائه گردد که متاسفانه این نوع فعالیت فقط در ایام انتخابات دیده می شود.

لیست دوم هم مرتبط با اقوام و طوایف است که در هر حوزه انتخابیه تعیین و معرفی می گردد.

لیست سوم مربوط به اقشار مختلف جامعه است. در این نوع لیست هدف و برنامه مشخص نیست و اقشار مختلف جامعه اعم از صنفی و مردمی میتوانند اعضاء مشخصی را با شعار مشخص تعیین و به جامعه مورد هدف خود معرفی نمایند.

در لیست های طوایف و اقشار، تعداد اعضاء آن لیست برخلاف لیست احزاب متغیر است و از دو الی بیشتر تعیین می گردد.

مهدی جمشیدی در خصوص ائتلاف مردمی "بهارستان دهم"  افزود؛ این لیست از دسته سوم مورد اشاره می باشد و شورای سیاستگذاری ما با توجه به سوابق و فعالیت کاندیداها و نظرسنجی از تعدادی جامعه آماری، 14 نفر از این عزیزان که از نظر سیاسی و حزبی در گروه های مختلف قرار دارند را انتخاب و در یک لیست مشترک با نام "بهارستان دهم" منتشر نمود.

وی به سلایق مختلف سیاسی این عزیزان اشاره کرد و افزود، این اولین لیست انتخاباتی است که از همه گروه ها و سلایق انتخاب شده است و عده ای هم با انتقاد به این لیست قصد اختلاف افکنی بین احزاب را  دارند و فکر می کنند که لیست حزب مشخص مورد تأکید است و مابقی غیر تخصصی و غیرکارآمد هستند و سیاسیون و طرفداران آنان باید یاد بگیرند که در کنار هم پیروز میشوند در نه در تقابل یکدیگر.

سخنگوی ائتلاف مردمی "بهارستان دهم" اشاره ای هم به هزینه تبلیغات لیست ها کرد و گفت؛ متأسفانه شاهدیم که هرکس که هزینه میلیاردی میکند خودش هم انتقاد از هزینه های تبلیغاتی میکند و در مقام سوال از خود برنمی آید، ولی مردم خودشان در مقام تشخیص قرار دارند.

جمشیدی در پایان ضمن دعوت از عموم مردم برای شرکت در انتخابات گفت؛ شعور در انتخاب فرد و شور شرکت در انتخابات مردم ایران قابل تحسین است و این بار نشان خواهند داد که بدون توجه به اهداف بیگانگان، کاندیدای مورد وثوق و اعتماد خود را انتخاب خواهند کرد و یک بار دیگر برگ زرینی از صفحه سیاسی کشور را ورق خواهند زد.

 

لینک ائتلاف مردمی بهارستان دهم



اخراج سفیر عربستان خواسته نمایندگان مجلس

ارسال شده توسط : پایگاه خبری ناب در روز : یکشنبه 94 فروردین 23 ساعت 6:2 عصر
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: امروز شاهد لحظات حساس و سرنوشت‌سازی هستیم که تفرقه و دو دستگی در داخل کشور و اشتباه محاسباتی القائی دشمن آسیب‌ها و خطرات زیادی را متوجه انقلاب اسلامی خواهد کرد.

 

به گزارش پایگاه خبری ناب، علی زاکانی در نطق میان‌دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس (23 فروردین 94) با اشاره به انتخاب شعار دولت، ملت همدلی و همزبانی در سال جاری از سوی رهبر معظم انقلاب گفت: امروز در سال دولت، ملت، همدلی و همزبانی شاهد لحظات حساس و سرنوشت‌سازی هستیم که تفرقه و دو دستگی در داخل کشور و اشتباه محاسباتی القائی دشمن آسیب‌ها و خطرات زیادی را متوجه انقلاب اسلامی و ایران عزیز خواهد کرد.

وی افزود: این روزها مصادف با جنایت عناصر متحجر حکام عربستان سعودی در سراسر جهان اسلام خاص در یمن هستیم دو هفته است که شاهد تهاجم ظالمانه و صهیونیسم‌مابانه جانیان و مزدوران آمریکای جنایتکار و آل‌سعود به عنوان عروسک‌های دست‌نشانده شیطان بزرگ در یمن با کشتن کودکان و زنان مظلوم و حمله به مردم بی‌دفاع و آزاده یمن حقد و کینه شکست‌های خود را در غزه، لبنان، سوریه و عراق را جبران کرده و تلاش می‌کنند استبداد و خودکامگی خود را به ملتی آزاده و اسلام‌خواه تحمیل کند.

عضو کمیسیون شوراهای مجلس اضافه کرد: اقدام عربستان در یمن خیال خام و خواب خوشی است که به فضل الهی تعبیر نخواهد شد و راهی جز ذلت و خواری نصیب آغازکنندگان این جنایت و آل‌سعود نخواهد کرد.

زاکانی با اشاره به عمل شنیع ماموران سعودی نسبت به دو نفر از زائران ایرانی در فرودگاه جده اظهار داشت: این اقدام حکایت از اوج سقوط اخلاقی منادیان اسلام آمریکایی دارد و لذا هیچ چیز جز عذرخواهی رسمی عربستان، اشد مجازات خاطیان و اصلاح رویه غلط وهابیون در تفرقه‌افکنی بین برادران شیعه و سنی در سراسر جهان مورد پذیرش نخواهد بود و الا وظیفه دستگاه دیپلماسی کشور محکومیت و اخراج سفیر عربستان و جلوگیری از اعزام اهل ایمان به سرزمین وحی و اشغال‌شده توسط آل‌سعود است که این خواسته قاطبه نمایندگان مجلس شورای اسلامی است که باید محقق شود.

وی با اشاره به مذاکرات هسته‌ای ایران با 1+5 گفت: این مذاکرات لحظات سرنوشت‌ساز و بسیار حساسی را پشت سر می‌گذارد. ما امروز وظیفه خود را حمایت از تیم مذاکره‌کننده در برابر شیطان بزرگ آمریکای جنایتکار می‌دانیم. ما آرزومندیم این مذاکرات با حفظ منافع ملی و دستاوردهای دانشمندان این مرز و بوم به نتیجه برسد اما در این مقطع حساس و بعد از شنیدن صحبت‌های تیم مذاکره‌کننده در کمیسیون امنیت ملی و صحن علنی سوالات زیادی در اذهان ما موج می‌زند که لازم است تیم مذاکره‌کننده نسبت به ابعاد آن ذهن نمایندگان را روشن کند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: گرچه معتقدیم خطوط قرمز بسیار مهمی وجود دارد که باید همگان به ویژه نخبگان و مسئولان کشور و به ویژه تیم مذاکره‌کننده آن را رعایت کنند تا امروز و آینده درخشانی را برای رسیدن به اهداف اسلام و ایران سربلند فراهم کنیم.

زاکانی تصریح کرد: هیچ توافقی نباید عزت و شرف مردم ایران اسلامی را مخدوش سازد و امنیت و استقلال و پیشرفت این کشور و آینده درخشان ایران عزیز را نادیده بگیرد.

وی افزود: توجه به رفع مشکلات مردم و عنایت به آینده فرزندان کشور و دقت در افق پیش رو ائتلای اسلام و شکل‌گیری تمدن اسلامی ضرورتی انکارناپذیر است که باید مدنظر مذاکره‌کنندگان و دولت قرار گیرد.

این نماینده تهران اظهار داشت: توجه به ارشادات رهبر معظم انقلاب اسلامی برای رسیدن به توافقی مطلوب حیاتی است پس می‌بایست به شعار بسنده نکرده و در عمل به فرمایشات رهبری فرزانه انقلاب توجه و از آن تبعیت کرد.

زاکانی خاطرنشان کرد: ندیدن منافع ملی و جناحی و سیاسی کردن پرونده هسته‌ای از سوی کشور، نگاه انتخاباتی به امر حیاتی و مهم فناوری هسته‌ای داشتن و اصل توافق را فراتر از درستی محتوای توافق دیدن خیانتی غیرقابل گذشت است.

وی افزود: همانطور که تفاسیر نادرست خوش‌بینانه و یا بدبینانه افراطی مردود و مانع از رسیدن حق مسلم ملت رشید ایران است. ایجاد دوگانگی و تفرقه از یک سو و از سوی دیگر تخطئه منتقدین و متهم کردن آنها و یا مبهم‌گویی و کلی‌گویی پیرامون سوالات شفاف و کارشناسی نقادان مسیر توافق و بیانیه لوزان خطایی نابخشودنی است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: دستاوردهای موجود هسته‌ای کشور و تلاش دانشمندان این مرز و بوم در رسیدن به دانش فنی و تولید مواد غنی‌شده در ایران موهبتی الهی و کارهای فوق‌العاده مهم و بزرگی است که باید قدر آن را دانست و داشته‌های موجود را تخفیف نکرد.

زاکانی خاطرنشان کرد: بنده به عنوان یک فرد مطلع گفته‌های رئیس سازمان انرژی اتمی را مخدوش می‌دانم و معتقدم که با بحث کارشناسی پیرامون گفته‌ها ابعاد آن برای ملت باید روشن شود.

زاکانی اضافه کرد: گره زدن مشکلات اقتصادی کشور به تحریم‌ها و عدم بهره‌گیری از همه ظرفیت‌های ملی و منطقه‌ای در شکستن تحریم‌های ظالمانه و جنگ اقتصادی آمریکایی- صهیونیستی امری واجب و ضروری است لذا باید توجه داشت که ابتدا باید همه تحریم‌ها با توافق برداشته شود و ثانیا هیچ الزامی فراتر از آنچه که در پادمان در NPT برای ما آمده است نباید پذیرفته شود تا مرزهای امنیتی استقلال و آینده این کشور تضمین شود.

وی افزود: در هیچ مذاکره‌ای فراتر از موضوع هسته‌ای نباید اجازه مداخله و مذاکره داد و یا نباید دشمن به ویژه آمریکا را که جز خیانت و جنایت در حق مستضعفین و مسلمین و به ویژه در خصوص ایران عزیز انجام داده خوش‌بین کرد لذا باید غرور ملی را حفظ کرد.

عضو کمیسیون شوراهای مجلس اظهار داشت: از رئیس مجلس می‌خواهم تا طبق اصول 77 و 125 قانون اساسی در خصوص توافق هسته‌ای کارگروهی را برای بررسی این موضوع تشکیل دهد.

زاکانی در پایان گفت: همه با هم کمک کنیم که با همدلی و همزبانی توافق خوب و مورد پسند خدای بزرگ و ملت عزیز را شاهد باشیم.


نباید گرایش های سیاسی تبدیل به بداخلاقی شود

ارسال شده توسط : پایگاه خبری ناب در روز : دوشنبه 93 اردیبهشت 15 ساعت 7:23 عصر
رییس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران گفت: شهرداری تهران برای حاشیه سازی ها ارزشی قائل نیست و همچنان با قوت به مردم خدمت می کند.

 

به گزارش پایگاه خبری ناب، شهرام گیل آبادی، رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران اظهارکرد: شهرداری تهران به مثابه یک جهان شهر، کارهای متعدد و متنوعی را در راس حرکت جهادی خود قرار داده است و این اقدامات متعدد و متنوع که برای خدمت و ارزش گذاشتن به مردم در جامعه اسلامی انجام می‌شود، بدون هیچ وقفه ای از سوی شهرداری تهران در حال انجام است. به طوری که خدمت به مردم پایتخت محور و هدف اصلی برنامه‌های شهرداری به شمار می‌آید.

وی با بیان اینکه شهرداری تهران و مسوولان شهری در تلاشند که روز به روز خدمات با کیفیت بهتر به شهروندان ارائه شود، افزود: تلاش مجموعه شهری برای خدمات رسانی به این دلیل است که مردم طعم جامعه اسلامی را در اوج آرامش بچشند، اما این روزها شاهد بداخلاقی‌ها، کج اندیشی‌ها و ذهنیت‌های منفی بعضی از افراد با گرایش‌های سیاسی هستیم که می‌خواهند در خدمت به مردم خلل وارد کرده و مدیریت شهری را درگیر حواشی باطل کنند. این موضوع چیزی جز کج اندیشی، بد اخلاقی و بی ایمانی نیست.

گیل آبادی با تاکید بر اینکه شهرداری تهران کار خود را با استحکام هر چه تمام تر برای خدمت به مردم و بدون توجه به حواشی انجام می‌دهد، تصریح کرد: شهردار محبوب تهران که منتخب علقه‌ای مردم است و طبق نظر سنجی‌ها در اوج محبوبیت عملکردی در تهران قرار دارد، روز به روز با پشتکار هر چه تمام تر و در اوج حکمت و دانایی و برنامه ریزی و درایت خدمتش را گسترده‌تر می‌کند.

وی با اشاره به اینکه ما فرصتی برای پاسخگویی به نکات باطلی که بیشتر حق‌الناس است نداریم، گفت: متاسفانه یک روز با شایعه دستگیری پسر شهردار مواجه هستیم و یک روز دیگر با شایعه اینکه شهردار تهران کار خود را رها کرده و رفته است. به این ترتیب می‌خواهند استحکام خانواده شهرداری تهران را از بین برده و به آن ضربه بزنند تا خدمات رسانی به مردم دچار خلل شود، اما خوب است که مطلع باشند که نباید گرایش‌های سیاسی تبدیل به بی‌ایمانی و بداخلاقی شود چرا که اینها بیشتر صورت جنگ روانی و البته جنگ روانی‌ای از مد افتاده دارد که دست افراد با غرض در آن رو است.

گیل آبادی اضافه کرد: ما همه این موارد را مصداق واقعی ظلم به مردم می‌دانیم و خوب است که این بداندیشان مطلع باشند که تمامی این شایعات، شایعات رنگ باخته است که مردم باور نمی‌کنند و به هیچ کدام از تیترهای رنگین روزنامه‌های خاص پاسخی نمی‌دهند.

رییس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران همچنین تصریح کرد: شهرداری تهران به مردم این اطمینان را می دهد که هیچ کدام از این شایعات به کار شهرداری لطمه نمی زند و کماکان خدمت به مردم با قدرت هر چه تمام تر ادامه دارد.

وی خاطر نشان کرد: این فضاسازی ها ، دروغ ها ، افتراها و جنگ های روانی هیچ کدام پایه و اساس ندارد و همه اینها تکذیب می شود و ما چون اساسا خدمت به مردم را در راس امور می دانیم وقتی برای پاسخگویی به آنها نداریم.

گیل آبادی به یکی از روزنامه هایی که تیتری با عنوان" توضیح شهردار تهران درباره زندان رفتن پسرش" زده است اشاره و بیان کرد: این تیترها، تیترهایی رنگارنگ و دور از ذهن است و دست این افراد برای مردم رو شده است .در واقع این مطلب یک افترا، دروغ پردازی و جنگ روانی است. این افراد با این اقدام می خواهند بگویند که پسر آقای شهردار زندان رفته است اما کی پسر شهردار به زندان رفته و چرا چنین دروغ هایی در یک روزنامه کثیر الانتشار مبنا قرار می گیرد؟

وی تاکید کرد: به هر حال ما این حق را برای خود قائلیم که با این روزنامه‌ها و با این شایعات و دروغ پردازی ها به شکل قانونی برخورد کنیم و به یقین در مجامع و محاکم صالحه این نکات قابل پیگیری هستند.

گیل آبادی گفت: شهرداری بی‌شک به مردم این اطمینان را می دهد که هیچ نکته‌ای از نظر مردم حکیم و معرفت اندیش پوشیده نیست و مردم خودشان می‌توانند در این زمینه قضاوت کنند.

وی اضافه کرد: اساسا هیچ گرایش سیاسی که خط به بی‌ایمانی بدهد برای ما ملاک و ارزش نیست و همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند شهرداری تهران مصداق مدیریت جهادی است و شهردار تهران مصداق مدیری با معرفت جهادی و مدیری استراتژیک است. ما اساسا برای این حواشی ارزشی قائل نیستیم و این ها را ملاک قرار نمی دهیم و به طور قطع خدمت به مردم با قوت ادامه دارد.


شکایت سعید مرتضوی از 8 روزنامه

ارسال شده توسط : پایگاه خبری ناب در روز : شنبه 92 دی 7 ساعت 2:28 عصر
وکیل سعید مرتضوی از طرح شکایت موکلش از 8 روزنامه در دادسرای فرهنگ و رسانه خبر داد.

 

شکایت سعید مرتضوی از 8 روزنامهبه گزارش پایگاه خبری ناب به نقل از مهر، سعید ایوبی اظهار داشت: موکلم از 8 روزنامه از جمله روزنامه های شرق، اعتماد، همشهری، مردم سالاری، جوان و ایران به اتهام افترا و نشر اکاذیب شکایت کرده است.

وی افزود: موضوع درخواست ما به سرپرست دادسرای فرهنگ و رسانه الزام این روزنامه ها به چاپ جوابیه موکلم در خصوص گزارش کمیته تحقیق و تفحص مجلس از سازمان تامین اجتماعی است.

این وکیل دادگستری ادامه داد: بر اساس تبصره 3 ماده 23 قانون مطبوعات، این روزنامه ها باید فضایی دو برابر حجم خبری که در این باره منتشر کرده اند را به چاپ جوابیه اختصاص می دادند که این اقدام انجام نشد.

وی افزود: همچنین در خصوص افترا و نشر اکاذیب شکایتی علیه این روزنامه ها مطرح شده که پرونده این شکایت ها برای رسیدگی به شعبه 4 و 12 بازپرسی دادسرای فرهنگ و رسانه ارسال شده است.

ایوبی خاطرنشان کرد: سعید مرتضوی تاکنون هیچ شکایتی را علیه خبرگزاری ها و سایت های خبری مطرح نکرده است.

وی در پایان درباره شکایت موکلش از وزیر کار و رئیس کمیته تحقیق و تفحص مجلس از سازمان تامین اجتماعی نیز گفت: این شکایت ها در دادسرای کارکنان دولت مطرح و در حال رسیدگی است.


مردم وزارتخانه اطلاعات را دعا کنند

ارسال شده توسط : پایگاه خبری ناب در روز : جمعه 92 آبان 24 ساعت 7:28 عصر
نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری و وزیر اطلاعات ضمن درخواست دعای خیر مردم برای این وزارتخانه، گفت: عاشورا مکتبی مملو از درس های بزرگ زندگی است.

به گزارش پایگاه خبری ناب به نقل از مهر، حجت الاسلام سید محمود علوی در آیین دشمن شکن و عبادی سیاسی نمازجمعه این هفته شهرستان پردیس و بخش رودهن که با حضور گسترده اقشار مختلف مردمی و شمار کثیری از مسئولان همراه شد، اظهار داشت: رئیس جمهور همواره به مسئولان دولت تأکید دارند که اگر در فرصت هایی در جمع مردم حاضر شدید سلام من را نیز برسانید و از این مردم غیور التماس دعا داشته باشید.

وی ادامه داد: من حقیر نیز به عنوان نماینده شما مردم شریف در مجلس خبرگان رهبری و خدمتگزارتان در وزارت اطلاعات هستم و امیدوارم جمع سربازان گمنام حضرت ولی عصر(عج) را از دعای خیر خود محروم نسازید تا بتوانیم با نیت خالص به شما مردم بزرگ خدمت کنیم.

این مسئول اضافه کرد: نوکری مردمی که خود را نوکر اباعبدالله الحسین می دانند افتخار بزرگی است که خداوند متعال نصیب بندگانی همچون من کرده است.

عاشورا مکتبی مملو از درس های بزرگ زندگی

علوی، ضمن تسلیت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان، حضرت امام حسین(ع) و با اشاره به وقایع کربلای حسینی اظهار داشت: امید است عشق اباعبدالله الحسین به عنوان سرمایه ای جاودان برای همه امت اسلامی باقی بماند.

نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری و وزیر اطلاعات ادامه داد: امام راحل(ره) به درستی فرمودند که "امروز هرچه داریم از محرم و صفر است"؛ امام حسین(ع) با قیام خود اسلام را زنده کرد.

وی اضافه کرد: همه این قیام بزرگ و عظیم مملو از درس های مهمی است که باید در زندگی امروز مورد توجه قرار گیرد؛ آن حضرت خود می فرمایند که "ای مردم حرکت من برای شما درس و مشق است"؛ سخنان و موضع گیری های آن حضرت همه و همه درس است.

این مسئول افزود: سید و سالار شهیدان از قیام عاشورا یک هدف، یک انگیزه و یک شیوه داشت؛ آن حضرت درباره هدف خویش می فرمایند که "این کاری که حسین انجام می دهد برای قدرت طلبی نیست و ما به دنبال گردآوری مال دنیا نیستیم، ما می خواهیم احکام اسلام به جامعه بازگردد و تعالیم اسلامی به مرحله اجرا درآید".

علوی بیان داشت: آن حضرت در ادامه می فرمایند که "اوضاع در جامعه اسلامی نابسامان شده، تخریب های زیادی صورت گرفته و می خواهیم اوضاع امت جدم، حضرت محمد(ص) را اصلاح کنیم، نتیجه این باشد که بندگان مظلوم خدا احساس امنیت کنند و حدود زمین گذاشته الهی به مرحله اجرا درآید".

نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری و وزیر اطلاعات در خصوص انگیزه های قیام عاشورا نیز خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) انگیزه خود از این حرکت بزرگ تاریخی را ادای تکلیف عنوان فرمودند.

وی تصریح کرد: آن حضرت به نقل از نبی مکرم اسلام(ص) می فرمایند که "وقتی کسی ببیند در رأس قدرت جامعه اسلامی فردی قرار گرفته که حلال خدا را حرام و حرام خدا حلال می کند و در میان بندگان خدا با ظلم و ستم رفتار می کند و اموال بیت المال را بازیچه خود و اطرافیان قرار می دهد، اگر سکوت کند و صدایی برای اعتراض برنیاورد، حق است که خداوند او را با همان ظالم محشور سازد".

این مسئول ادامه داد: همچنین ایشان می فرمایند که "بار مسئولیت من از دیگران سنگین تر است و نمی توانم بی تفاوت باشم و باید فریاد بکشم، حال نتیجه هر چه می خواهد باشد".

علوی اضافه کرد: حضرت در حین حرکت از مکه به سوی کوفه از افرادی که مسیر عکس حرکت کاروان ایشان را می پیمودند درباره اوضاع آن منطقه می پرسید؛ از جمله این افراد "فرزدق شاعر" بود که در پاسخ به پرسش آن حضرت که "فرزدق از کجا می آیی؟ گفت که از عراق، ایشان دوباره سئوال کردند که اوضاع آنجا چگونه است؟ و وی پاسخ گفت که "یا بن رسول الله(ص) مردم دلهایشان با شماست اما شمشیرشان علیه شماست".

نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری و وزیر اطلاعات افزود: فرزدق شاعر در بیانی شاعرانه قصد داشت به سید و سالار شهیدان عرض بدارد که از این سفر بوی خون می آید.

وی در خصوص نتیجه آن قیام گفت: آن حضرت در این زمینه می فرمایند که "اگر قضای الهی مطابق میل و امید ما نازل شود و حکومت حق محقق شود، خدا را شکر می کنیم، اما اگر اینچنین نشود باز هم متضرر نیستیم چراکه به تکلیف خود عمل کرده ایم".


شهرداری محل سهم خواهیهای سیاسی نیست

ارسال شده توسط : پایگاه خبری ناب در روز : شنبه 92 شهریور 9 ساعت 12:33 عصر
استاندار تهران گفت: شهرداری تهران محل سهم‌خواهی‌های سیاسی و جناحی نیست که گروهی بخواهند به واسطه آن سهمی دریافت کنند.

 

شهرداری محل سهم‌خواهی‌های سیاسی نیستبه گزارش پایگاه خبری ناب به نقل از فارس، مرتضی تمدن درباره شاخصه‌های انتخاب شهردار  تهران اظهار داشت: شهردار تهران نباید پایگاه حزبی داشته باشد در صورت وجود این پایگاه حتماً در ماموریت‌های خود موفق نخواهد بود.

وی ادامه داد: این پایگاه حزبی موجب می‌شود که درخواست‌های نابجا و خارج از اصول آن گروه و حزب از شهرداری داشته باشد که نهایتاً این نگاه جناحی به مسائل شهری موجب می‌شود که به خوبی شهرداری مدیریت نشود.

استاندار تهران گفت: مهمترین مسئولیت دوره جدید شورای شهر و شهرداری این است که فارغ از مسائل حزبی و جناحی شهرداری را که فرا ملی و عملکرد خوبی داشته باشد برای شهر تهران انتخاب کند.

تمدن خاطرنشان کرد: بعد تخصصی و شناخت عمیق در مدیریت شهری باید از شاخصه‌های شهردار جدید باشد و اینطور نیست که اگر فردی در رده‌های ارشد کشور نیز فعالیت کرده باشد حتما صلاحیت شهردار شدن را داشته باشد.

وی بیان داشت: شورای شهر و شهردار باید حتما نگاه تخصصی و توان فوق تخصصی نسبت به مسائل شهری تهران که پایتخت ایرانی اسلامی داشته باشد.

وی با بیان اینکه نگاه به مسائل تهران لازمه آن این است که در حوزه مدیریت شهری شهردار تجارب فراوانی داشته باشد و نباید صرفا به مسائل فنی و عمرانی شهر پرداخت، بلکه باید به جنبه‌های متعدد اجتماعی، فرهنگی و فنی اشراف داشته باشد.

تمدن یادآور شد: شهردار باید دقیق و مسلط به موضوعات مدیریت شهری باشد و لازمه این شاخص‌ها این است که در این بخش کار کرده باشد.

تمدن افزود: شهرداری محل سهم‌خواهی سیاسی و جناحی نیست که گروهی بخواهند به واسطه آن سهمی دریافت کنند. شهرداری محل خدمت به مردم است و باید شهردار آن برنامه‌ریزی بلندمدتی برای شهر داشته باشد.

وی گفت: در صورتی که شهردار برنامه‌ای بلندمدت و هدف‌دار نداشته باشد، یک شبه نمی‌تواند برنامه‌ریزی کند و تعامل آن با سازمان‌ها و دستگاه‌های زیرمجموعه بسیار مهم است.

استاندار تهران خاطرنشان کرد: شهردار تهران باید مسائل زیست‌محیطی، توسعه زیرساخت‌های شهری و مدیریت بحران تهران را در اولویت قرار دهد.


فائزه هاشمی تبرئه شد

ارسال شده توسط : پایگاه خبری ناب در روز : یکشنبه 92 مرداد 27 ساعت 10:0 عصر
وکیل فائزه هاشمی اعلام کرد موکلش از اتهام اخلال در نظم عمومی زندان اوین تبرئه شده است.

 

فائزه هاشمی تبرئه شدبه گزارش پایگاه خبری ناب به نقل از پایگاه خبری تحلیلی نواندیش بصیر، غلامعلی ریاحی با بیان اینکه صبح امروز برای اعلام حکم نهایی دادگاه به دادگاه انقلاب شعبه 15رفته بودم گفت: رئیس دادگاه اعلام کرد که فائزه هاشمی در پرونده اخلال در نظم عمومی زندان اوین تبرئه شده است.

وی افزود: این حکم باید به دادستانی تهران هم اعلام شود.

ریاحی اظهار داشت: این پرونده 50 برگ داشت که پس از مطالعه کامل در دادگاه حاضر شده و از خانم هاشمی دفاع کردم. من توضیحات شفاهی ام را در دادگاه مطرح کردم و همان توضیحات را به صورت کتبی به قاضی ارائه کردم. جلسه دادگاه غیرعلنی بود و نمی توانم درباره جزئیات آن صحبت کنم. توهین به مقامات ارشد و مسئولان کشور از جمله اتهامات موکلم بود که سه ماه قبل برای این اتهام قرار منع تعقیب صادر شد و موکلم تنها به اتهام اخلال در نظم زندان محاکمه شد.

در جریان رسیدگی به اتهامات فائزه هاشمی وی پس از صدور کیفرخواست علیه خودش گفته بود: اتهاماتی که به من نسبت می‌دهند صحت ندارد و اگر بر فرض مثال این اتهامات به عنوان اخلال در نظم زندان باشد باید به سبب قانون آیین نامه داخلی زندان‌ها مجازات شوم اما من خلاف قانون، 5 روز انفرادی را در زندان تحمل کردم.


در اختلاف سلیقه باید به شدت از اهانت دوری شود

ارسال شده توسط : پایگاه خبری ناب در روز : چهارشنبه 92 مرداد 23 ساعت 2:28 عصر
امام جمعه موقت تهران گفت: از تخریب شخصیت دوری کنید زیرا این موارد ویروس تفرقه را پراکنده می‌کند و اختلاف سلیقه نباید با خود شیفتگی و حرف‌هایی از جنس حزب من یا گروه من همراه شود.

به گزارش پایگاه خبری ناب به نقل از باشگاه خبرنگاران، "آیت الله سید احمد خاتمی" شامگاه سه شنبه در دومین شب از سلسله نشست‌های طرح تقویت مبانی اعتقادی و شبهه زدایی دینی در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) شهرکرد طی سخنانی، آرامش ، محبت و مهر را از عناصر مهم خانواده قرآنی و دینی عنوان کرد و اظهارداشت: بد اخلاقی در خانواده توفان به پا می کند و باعث تباهی زندگی می‌شود؛ اگر فردی در خانواده بداخلاق باشد خانه را برای اعضای خانواده جهنم می‌کند.
 
امام جمعه موقت تهران گفت: محبت و هم صحبتی زن و شوهر از ویژگی‌های بارز خانواده دینی است و خانواده به ‌واسطه هم‌ کلامی، با یکدیگر به رشد و پویایی می‌رسد.
 
به گفته عضو هئیت رئیسه مجلس خبرگان رهبری، بار عاطفی خانواده دینی بر عهده زن است و به دلیل همین بعد عاطفی زن نمی تواند قاضی باشد.
 
وی تاکید کرد: اگر زن قضاوت برعهده داشته باشد به دلیل حس عاطفی نمی تواند حکم محکم صادر کند.
 
این استاد حوزه تصریح کرد: از ویژگی‏های خانواده قرآنی این است که آرامش و محبت در بین اعضای آن رواج دارد.
 
امام جمعه موقت تهران گفت: در خانواده قرآنی قوانین خدا حاکم است و چون به دستورات خداوند پایبند هستند آرامش در بین آن‏ها برقرار است.
 
دولت یازدهم حریم‌ها راحفظ کند
 
آیت الله خاتمی هم چنین عصر  دیروز در دومین روز اجرای طرح تقویت مبانی اعتقادی و شبهه‌زدایی دینی در دانشگاه شهرکرد طی سخنانی اظهارداشت: به دولت یازدهم سفارش می‌کنم که حریم‌ها را حفظ کنند تا شخصیت افراد حفظ شود.
 
وی با اشاره به نخستین عزلی که در دولت احمدی‌نژاد رخ داده است گفت: احمدی نژاد بعد از نخستین عزل در دولتش از من دعوت کرد با یکدیگر ملاقات کنیم و من در آن دیدار هشت نکته کلیدی در مورد برخی مسائل مهم به او متذکر شدم.
 
این استاد حوزه افزود: یکی از آن نکات مهم در باب عزل مسئولان بود که باید قبل از اینکه عزلی صورت گیرد ابتدا تذکر اصلاح داد و اگر نتیجه نداد با یافتن مکان خدمت جدید و مناسب مسئول مورد نظر را در جایگاه جدید منصوب کرد.
 
عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه مدیریت سلایق و ذوق در مکتب امام صادق(ع) غوغا می‌کند، خاطرنشان کرد: امام صادق حکومت نداشت اما حاکمیت داشت و تخصص؛ براساس تخصص گماشتن در مکتب ایشان موج می‌زد.
 
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه در اختلاف سلیقه باید به شدت از اهانت دوری شود، ابراز داشت: از تخریب شخصیت دوری کنید زیرا این موارد ویروس تفرقه را پراکنده می‌کند و اختلاف سلیقه نباید با خود شیفتگی و حرف‌هایی از جنس حزب من یا گروه من همراه شود.
 
عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با یادآوری اینکه برخی در این آشفته بازار سعی دارند به یکی از سه قوه مهم کشوری ضربه بزنند، گفت:  هرسه قوه مجریه، قضاییه و مقننه مهم و حیاتی هستند و استناد برخی به فرمایشات مقام معظم رهبری و تخریب و کوبیدن هر کدام از این سه مهم رویه کاملا غلطی است.
 
به بهانه هنر بدحجابی را در کشور ترویج می‌شود
 
وی با اشاره به اینکه نباید به بهانه اختلاف سلیقه اشاعه فحشا کرد، خاطرنشان کرد: در عرصه هنر به ویژه سینما برخی‌ها بدون اینکه هنر را عمیقا درک کنند حرف می‌زنند و به بهانه دفاع از هنر بد‌حجابی را در کشور ترویج می‌دهند.
 
احیای جلسات دینی در زندگی
 
آیت الله خاتمی هم چنین دیروز در جمع مردم شهرستان سامان در مسجد جامع این شهر با اشاره به اینکه اجزای اصلی جامعه را خانواده‌ها تشکیل می‌دهند، اظهار داشت: اصلاح خانواده زیر بنای اصلاح جامعه است.
 
وی با بیان اینکه اگر در جامعه خانواده‌ها دینی باشند جامعه هم جامعه دینی خواهد بود، بیان داشت: نکته مهم و اساسی که باید در مورد خانواده بیان کرد این است که باید در این عرصه تلاش بیشتری صورت گیرد.
 
احیای امر به معروف در خانه
 
عضو مجلس خبرگان رهبری، با اشاره بر اینکه اگر در خانواده از سوی پدر و مادر خانواده تلاش‌هایی در زمینه دینی صورت نگیرد پدر و مادر وظیفه خود را به خوبی انجام نداده‌اند، ابراز داشت: در راستای داشتن خانواده دینی باید راهکارهای قرآنی و روایی صورت گرفته و امر به معروف و نهی از منکر باید در محیط خانواده به فرهنگ تبدیل شود.
 
این استاد حوزه، با اشاره بر اینکه زنده بودن نماز، دعا، قرائت قرآن در خانواده معنویت را در خانه و خانواده به وجود می‌آورد، عنوان کرد: نماز پرچم معنویت است و نماز را در محیط خانه با عظمت برگزار کنید.
 
وی هم چنین با تاکید بر احیای جلسات دینی در زندگی در خصوص استفاده از کالاهای فرهنگی در خانه گفت:  امروز باید کالاهای فرهنگی را در خانه رواج داده و مطالعه دینی را در جامعه گسترش دهیم.
 
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه در اختلاف سلیقه باید به شدت از اهانت دوری شود، گفت: از تخریب شخصیت دوری کنید زیرا این موارد ویروس تفرقه را در جامعه پراکنده می‌کند.


گزارش تخلف 74 هزار میلیارد تومانی

ارسال شده توسط : پایگاه خبری ناب در روز : یکشنبه 92 مرداد 6 ساعت 3:37 عصر

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گزارشی به توضیح فرآیند جلوگیری از تخلف 74 هزار میلیارد تومانی دولت پرداخت.

 

خبرگزاری فارس: تخلف 74 هزار میلیارد تومانی چگونه چاره شد؟

به گزارش پایگاه خبری ناب، احمد توکلی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی طی گزارشی که آن را در اختیار خبرگزاری فارس قرار داده است به فرآیند و تلاش های صورت گرفته برای جلوگیری از تخلف 74هزار میلیاردتومانی دولت پرداخته که متن کامل این گزارش را که خطاب به ملت ایران نگاشته شده در زیر می خوانید:

 

بسم الله الرحمن الرحیم

صبح اول وقت روز پنجشنبه 6/4/92 آقای دکتر علی لاریجانی، رئیس  محترم مجلس تلفنی به من خبر داد که دولت تصمیم گرفته از محل تجدید ارزیابی ذخائر ارزی بانک مرکزی بدهی های خودش، شرکت های دولتی و بانک های دولتی را تسویه کند.

نگران آثار تورمی آن در زندگی مردم و نقض قوانین مربوط بودند. ایشان از من خواستند که موضوع را پیگیری کنم. بلافاصله به وسیله دوستانی که در مدیریت ها و بدنه دولت کمک کار نمایندگانشان هستند، متن مصوبه را به دست آوردم.

مصوبه صورتجلسه پنجاه و سومین جلسه مجمع عمومی بانک مرکزی بود که در تاریخ 13 خرداد برای رسیدگی به ترازنامه سال 1391 بانک مرکز تشکیل شده بود.

در بند 1 صورتجلسه ترازنامه سود و زیان بانک مرکزی به تصویب رسیده بود ولی در بند 3 آن این تصمیم آمده بود که در اجرای بند ب ماده 26 قانون پولی و بانکی مصوب 1351، با تغییر نرخ ارز، ارزش دارایی خارجی بانک مرکزی شامل ارز و طلا حدودا 74 هزار میلیارد تومان سود به دست می آید که با ارائه فهرستی از بدهی های دولت، سازمان هدفمندی، شرکتها و بانکهای دولتی به بانک مرکزی دستور داده شده بود که این بدهی ها را با آن سود پا به پا کنند. در واقع وقتی مثلا نرخ ارز دو برابر میشود، ارزش کل ارزها به ریال نیز دو برابر میگردد.

به این ترتیب از نظر حسابداری ظاهرا سود حاصل میشود که مجمع عمومی تصمیم گرفت آن را با بدهی بخش دولتی تهاتر کند. تصمیم خطرناک عجیب و قانون گریزانه ای بود.

اولین کاری که به عنوان ناظر منتخب مجلس در شورای پول و اعتبار باید میکردم گزارش این تخلف عجیب به رئیس و نمایندگان مجلس بود. این شورا طبق قانون یک رکن از ارکان پنجگانه بانک مرکزی است که بانک بر اساس مصوبات آن اداره میشود.

در این موضوع مهم نیز به استناد بندهای ب و ج ماده 11، بند ب ماده 17 و جزء 2 بند ب ماده 18 قانون پولی و بانکی کشور و ماده 96 قانون برنامه پنجم، شورای پول و اعتبار نقش روشن دارد ولی از ماجرا بی اطلاع نگه داشته شده بود.

روز جمعه 7/4/92  نامه ای خطاب به رئیس مجلس نوشتم و اشکالات حقوقی و خطرات اقتصادی تصمیم مجمع را  در حد اطلاعات به دست آمده تا آن تاریخ، گزارش کردم  و آن را به رسانه ها دادم که بلا فاصله در سایت ها منتشر شد.

روز شنبه معاون دیوان محاسبات کشور، آقای صفایی نسب، طی نامه شماره 10199/976/م/2 مورخ 8/4/92 خطاب به رئیس کل بانک مرکزی با استدلال حقوقی، غیرقانونی بودن تصمیم را اعلام کرد و در انتهای نامه نوشت: "لذا هرگونه اقدام بر خلاف قانون، مورد تائید این دیوان نخواهد بود و موجب اقدام قانونی خواهد بود."

فکر میکنم دیوان به دستور رئیس مجلس فعال شده بود. در اقدامی مشابه، بازرسی کل کشور نیز طی نامه ای به بانک مرکزی هشدار داد.

قابل ذکر است که این اتفاقات مصادف بود با تعطیلات 15 روزه مجلس.

آقای احمدی نژاد اقدامات عجیب وغریب خود را معمولا در ایام تعطیلی مجلس یا هفته های سرکشی نمایندگان به حوزه انتخابیه انجام می¬داد. روز سه شنبه 11/4/92 در حاشیه جلسه شورای پول و اعتبار از آ قای بهمنی رئیس کل بانک مرکزی خواستم مقاومت کند و راضی نشود به دست او به منافع مردم آسیب برسد.

او از مخالفت قاطبه مدیران بانک با این تصمیم مجمع خبر و قول ایستادگی داد.

روز چهارشنبه 12/4/92 در حالی که از دفتر آقای دکتر روحانی باز میگشتم، یکی از مدیران بلندپایه تلفنی خبرداد که آقای بهمنی در هیأت دولت سخت مورد انتقاد رئیس جمهور قرار گرفته که چرا مصوبه مجمع را اجرا نکرده است.

او عذر هشدار دیوان محاسبات را مطرح کرده ولی عذرش پذیرفته نشده است. بعد در حاشیه نامه دیوان خطاب به رئیس جمهور که رئیس مجمع بانک نیز هست، نوشته: "با عنایت به نظر دیوان محاسبات و بازرسی کل کشور، آیا مصوبه ها را اجرا نماییم؟" و آقای احمدی نژاد هم در حاشیه دیگر نامه مینویسد:" حتما باید اجراء نمایید. مکاتبه دیوان محاسبات خلاف قانون عادی و قانون اساسی است. دیوان محاسبات مسئول رسیدگی به تفریغ بودجه است نه مجمع بانک مرکزی".

بعد همین حاشیه نویسی را داده اعضای دیگر مجمع، سه وزیر و معاونش امضا کنند و همان را به بهمنی ابلاغ کرده است.

فردای آن روز پنجشنبه 13/4/92 نامه مستقیم – فوری رئیس دفتر رئیس جمهور خطاب به بهمنی صادرمیشود که صورتجلسه پنجاه و چهارمین جلسه فوق العاده مجمع عمومی را ابلاغ میکرد.

این صورتجلسه حاکی از آن است که در تاریخ 9/4/92 جلسه تشکیل شده و همان تصمیم بند 3 مصوبه جلسه پنجاه و سوم را الزامی میکرد، با این تفاوت که موارد  بدهی ها از 8 مورد به 18 مورد افزایش یافت بدون آن که در سرجمع تغییری ایجاد شود. حالا آیا اساسا چنین جلسه ای درکار بوده یا با دستگردان امضاء گرفته اند، معلوم نیست.

کار که به اینجا کشید راه شکایت به دیوان را در پیش گرفتم. روز جمعه 14/4/92 پس از مشورت مؤثر با یکی از دوستان حقوقدان با شکایت از آقایان احمدی نژاد، حسینی، قاسمی، غضنفری و مرادی اعضای مجمع عمومی، از دیوان لغو مصوبه 13/3/92 را درخواست کردم. در انتهای شکایت با توجه به خساراتی که اجرای تصمیم مذکور برای مردم و اقتصاد ملی داشت، اعمال ماده 15 دیوان عدالت را نیز تقاضا کردم.

این ماده به رئیس دیوان اجازه میدهد در این گونه مواقع موقتا اجرای مصوبه و یا تصمیم دولتی را متوقف کند تا رسیدگی به اتمام برسد و تکلیف روشن شود. این شکایت در روز شنبه 15/4/92 در دیوان ثبت شد. برای مشارکت همکاران تلاش کردم اقتصادی های مجلس و بعضی از دوستان دیگر را پیدا کنم.

آقایان علیمحمد احمدی، غلامرضا تاجگردون، محمد حسن نژاد، حسین زاده بحرینی، حسین دهدشتی، جعفر قادری، مصباحی مقدم و الیاس نادران را یافتم.

آنان پس از اطلاع از مضمون شکایت با اشتیاق قرار دادن اسم خویش پای شکایت را پذیرفتند. ولی وقتی معلوم شد که باید فرم خاص امضاء شود به ناچار شخصا امضاء کردم.

روز یکشنبه 16/4/92 شعبه 1 دیوان با تقاضای توقف موقت موافقت کرد. این یک گام مهم در جلوگیری از آن اقدام ناصواب و زیانبار بود. قابل ذکر است که ظاهرا به طور همزمان آقای حسین اثنی عشری که در گذشته در بانک مرکزی سمت مدیرکلی داشته شکایت مشابه ای تقدیم دیوان کرده و  سازمان بازرسی کل کشور نیز گزارشی در همین زمینه به دیوان فرستاده بود.

در واکنش، دولت درخواست لغو دستور موقت توقف اجرا را تقدیم کرد. برای رسیدگی به این تقاضا دیوان روز سه شنبه 25/4/92جلسه ای با حضور رئیس دیوان که ریاست شعبه اول را نیز بر عهده دارد، آقای ملابیگی مستشار شعبه، آقایان حسینی، بختیاری و بهمنی به ترتیب وزرای اقتصاد و دادگستری و رئیس کل بانک مرکزی و خانم بداغی معاون حقوقی از طرف دولت و آقای صفایی نسب از دیوان محاسبات و بنده حاضر بودیم. در این جلسه قضات از دولتیان پرسیدند دلیل شما که میگویید اجرای آن تصمیم زیانبار نیست و دستور توقف باید لغو شود چیست؟

آقای حسینی در جواب میگفت چون ما تمام درآمد حاصل از تجدید ارزیابی دارایی خارجی بانک را صرف تسویه بدهی های دولت و شرکت ها و بانکهای دولتی میکنیم در واقع پایه پولی اضافه نمیشود تا تورم تشدید گردد و خسارتی در کار باشد.

درحالی که اگر میخواستیم  لفظ "دولت" را در بند ب ماده 26 محدود تعریف کنیم، باید بعد از تسویه بدهی 11 هزار میلیارد تومانی دولت، مبلغ 63 هزار میلیارد تومان را به خزانه بریزیم که این کار یعنی افزایش پایه پولی(پول پرقدرت) به همین مبلغ که 5 برابرش نقدینگی اضافه میشود و تورم شدید و غیرقابل تحملی پیدا میشد. در پاسخ، نماینده دیوان محاسبات بر دو محور تاکید میکرد: اول این که در همان بند ب گفته شده "سود احتمالی ناشی از تغییر برابری های قانونی" یعنی قانونگذار باید نرخ تعیین کرده باشد چنان که تنها یکبار در سال 81 به این حکم عمل شده که مجلس نرخ را تعیین کرده بود.

پس اساسا نه مجمع و نه بانک نمی توانند به این ماده متوسل شوند. دوم آن که مجمع عمومی برای رسیدگی به ترازنامه سال 91 تشکیل جلسه داده بود و حتی اگر عمل به ماده 26 مجاز میبود، این کار در ترازنامه سال 92 ممکن است که باید با تشریفات قانونی پس از پایان سال مالی 92 باشد.

من نسبت به رعایت نکردن تشریفات قانونی اعتراض کردم و گفتم طبق اخبار موثق در جلسه 13/3/92 گزارش مالی سال 91 که پیش‌تر در شورای پول و اعتبار رسیدگی شده بود و هیأت نظار بانک آن را تدوین و تقدیم مجمع کرده بود، بررسی شد (یعنی مقررات قانونی رعایت گردید).

در پایان جلسه آقای دکتر حسینی موضوع 74 هزار میلیارد تومان را مطرح کرد، بدون آن که در گزارش هیأت نظار آمده باشد و طبعا شورای پول و اعتبار نیز بیخبر بود و بدون این که این موضوع در دستور باشد(نقض بند الف ماده 18 و بند ب ماده 22 قانون پولی و بانکی کشور).

آقای حسینی  در پاسخ من قاطعانه گفت  آن مطلب گزارش هیأت نظار بود ولی نقص داشت، آقای رئیس جمهور یک هفته تنفس داد بعد که گزارش تکمیل شد تصمیم گرفته شد.

گفته شد گزارش هیآت نظار در تاریخ 11/3/92 آماده شده بود که در باره تراز سال 91 بود و این مطلب در آن نبود، و مجمع دو روز بعد در 13/3/92 مصوب کرد چگونه با ادعای شما قابل جمع است؟ یک هفته چگونه در دو روز می گنجد؟ من از رئیس شعبه تقاضا کردم آقایان اسناد ارائه دهند.

با این همه اصرارکه حاکی از این است که موضوع را در ارتباط با ترازنامه سال 91 میداند، صراحتا میگفت که ما موضوع را مربوط به سال 92 میدانیم ولی چون از جنس ترازنامه نیست تصمیم در باره آن را در هر موقع سال مجاز تلقی میکنیم.

البته آقای دکتر حسینی در مصاحبه 22/4/92 خویش به زحمت تلاش داشت که ثابت کند موضوع به ترازنامه 91 مربوط است! (جام جم انلاین، کد خبر : 1117511783133194766 : شنبه 22 تیر 1392) 

در رد نظر کارشناسی آقای دکتر حسینی عرض کردم عمده بدهی های مورد بحث، به ویژه در باره شرکتها و بانکهای دولتی غیرقانونی ایجاد و معادل آن پول پرقدرت به اقتصاد تزریق شده است. طبق مقررات شرکتها و بانکها باید آن را برگردانند.

مثلا وقتی شرکت بازرگانی دولتی تسهیلات میگیرد، خوراک دام وارد میکند و میفروشد، سود هم میکند، چرا باید بدهی اش را  نپردازد؟ یا بانک مسکن از بانک مرکزی 30 هزار میلیارد تومان اعتبار گرفته و به مردم تسهیلات داده چرا نباید اقساط را بپردازد؟ هر قدر از این بدهی ها بازپرداخت شود 5 برابرش از نقدینگی کاسته می شود. وقتی مجمع تصمیم بگیرد بدهی این ها را  با تجدید ارزیابی دارایی تسویه کند یعنی اجازه میدهد پول پرقدرت اضافه شده غیرقانونیِ قبلی به چرخش خویش ادامه داده و نقدینگی را بالا ببرد. بنابراین اجرای مصوبه تورم کمرشکن را تقویت میکند.

آقای منتظری و آقای ملابیگی رئیس و مستشار شعبه 1 با پرسش های دقیق و مکرر خود نشان دادند که به پرونده مسلط اند.

آقای بختیاری سخنی نگفت. خانم بداغی هم اندکی صحبت کرد. آقای بهمنی سعی داشت سر مرز حرکت کند و به شکلی حرف بزند که نه سیخ بسوزد نه کباب! در قبال تاکید آقای حسینی که اصرار داشت همه کارها با هماهنگی کارشناسان ذیربط بانک مرکزی انجام  شده من خطاب به رئیس شعبه عرض کردم شما روز 14 مرداد(بعد از تحلیف رئیس جمهور جدید) از بانک مرکزی بپرسید! سرانجام بعد از دو ساعت و نیم جلسه بدون اخذ تصمیم پایان یافت.

آقای منتظری تاکید کرد دستور توقف اجراء به قوت خود باقی است تا دولت اسناد مورد بحث را ارائه کند.

کنکاش من برای کشف ابهامات و کسب مدارک باعث شد که معلوم شود خبر من در باره جلسه 13/3/92 درست بود.

یعنی بعد از طرح موضوع تجدید ارزیابی از زبان آقای حسینی، رئیس جمهور یک هفته تنفس میدهد.

در 20/3/92 جلسه ای به ریاست آقا ی دکتر حسینی و با شرکت مسئولان ذیربط دولتی و بانک مرکزی تشکیل می شود.

در این جلسه دکتر حسینی اصرار میکند که این تجدید ارزیابی باید در ترازنامه سال 91 بیاید و ترازنامه مصوب اصلاح شود.

پس از بحث زیاد قانع میشوند که این قانونی نیست و تنها در مصوبه قبلی یک بند به شکل ارشادی اضافه شود که برای ترازنامه سال 92 این کار انجام گیرد. با این جمع بندی در 29/3/92 مجمع با حضور آقای احمدی نژاد مجددا تشکیل جلسه میدهد و برخلاف جمع بندی مذکور آقای احمدی نژاد و آقای حسینی با اصرار بند 3 کذایی را به مصوبه اضافه میکنند و با کمال تعجب مصوبه جلسه 29 خرداد را به تاریخ 13/3/92 تنظیم و به تاریخ 5/4/92 ابلاغ می‌نمایند!

بعد هم چنان که گفتم مصوبه دیگری با همان حکم به تاریخ9/4/92 تدبیر میشود تا اعتراضات ما و دستگاههای نظارتی را خنثی سازند.

روز شنبه 29/4/92 کمسیون تخصصی دیوان عدالت در حوزه بیمه و بانک به ریاست قاضی تقوی تشکیل جلسه داد.

این کمیسیون به منزله بازوی مشورتی هیأت عمومی عمل میکند و سیزده قاضی مجرب در این حوزه، عضو آن هستند.

از دولت، آقای دکتر پاریزی معاون وزیر اقتصاد و آقای رستمی حقوقدان نهاد ریاست جمهوری حضور داشتند.

آقای اثنی عشری و بنده، شکات پرونده و معاون دیوان محاسبات آقای صفایی نسب نیز حاضر بودیم.

قریب به سه ساعت طرفین در پاسخ به یکدیگر یا در جواب  قضات حاضر به بحث و ارائه دلیل و مدرک پرداختند.

پس از آن آقای تقوی رئیس کمیسیون اعلام ختم مباحث را اعلام نمود و پس از خروج دو طرف، کمیسیون وارد شور شد و به اتفاق آراء حق را به شکات داد.

دو روز بعد، دوشنبه 31/4/92 هیأت عمومی که بالاترین رکن دیوان عدالت است تشکیل جلسه داد.

از روز قبل طرفین رسما دعوت شده بودند. در اوان ساعت آغاز جلسه دورنگاری از طرف دولت به رئیس دیوان واصل میشود که مشتمل بر تقاضای تعویق جلسه هیأت عمومی بود.

طبعا وقتی محکمه تشکیل میشود و 60 قاضی با تجربه و دو شاکی و معاونان دیوان محاسبات و بازرسی کل کشور(آقای خبره) حاضرند، چنین درخواستی پذیرفته نشدنش عجیب نیست. جلسه بدون حضور نمایندگان دولت آغاز شد.

آقایان اثنی عشری، صفایی نسب و خبره به زبانهای مختلف استدلال خویش را عرضه کردند.

بنده پاورپوینتی با استدلال حقوقی و اقتصادی تهیه کرده بودم که با اجازه رئیس هیأت ارائه کردم. علاوه بر دلایلی که در گزارش پیشین خود در باره غیرقانونی بودن مصوبه مجمع عمومی ارائه کردم، در این جلسه نیز دلایل جدیدی تقدیم قضات محترم گردید که به بعضی از آنها اشاره میکنم:

• بند د ماده 1 تعیین نرخ قانونی را به رعایت تعهدات کشور در قبال صندوق بین المللی پول منوط میکند.

بر اساس آن مقررات اعضا تنها میتوانند برای دوران گذار نظام چند نرخی داشته باشند که ما تا سال 81 چنین وضعی داشتیم و در قالب ماده 14 اساسنامه صندوق بودیم ولی از این سال با تصویب مجلس تک نرخی شده و تحت پوشش ماده 8 آن درآمدیم در این چارچوب ایران نمیتواند رسما به نظام چند نرخی برگردد.

در حالیکه اعلام نرخ اداری مبادلاتی در کنار نرخ مرجع و نرخ بازار آزاد به عنوان نرخ رسمی نقض تعهدات در قبال صندوق است در نتیجه چون بانک مرکزی در تعیین نرخ، بند د ماده 1 را نقض کرده است، به فرض محال که نرخ تعیین کرده باشد، این نرخ قانونی نیست و چون نرخ تسعیر مذکور در بند ب ماده 26 «نرخ برابری های قانونی» است، تصمیم مجمع غیرقانونی خواهد بود.

• قرینه موجود در ماده 26 بهترین دلیل بر محدود بودن لفظ دولت است زیرا نمیشود قانونگذار در یک ماده لفظ مشترکی را به دو معنا بکارببرد بدون آن که قرینه روشنی وجود داشته باشد.

در بند الف ماده 26 دولت مکلف به صدور اوراق  قرضه بی نام شده است آیا پذیرفتنی است که بگوییم اینجا مقصود اعم از دولت به معنای خاص و شرکتهای دولتی و بانکهای دولتی است؟ اگر جواب منفی است که قطعا چنین است، دولت در بند ب نیز به معنای مضیق است.

از این مهمتر این که  درحقوق عمومی اصلِ عدم صلاحیت اقتضاء دارد که اختیار مجمع محدود به معنای مضیق لفظ «دولت» باشد.

• 74 هزار میلیارد تومان بدهی ایجاد شده در طول این سالها از عوامل اصلی افزایش پایه پولی و نقدینگی بوده اند.

از 84 تا پایان 91 پول پرقدرت بیش از شش برابر و نقدینگی از شهریور 1384، آغاز کار آقای احمدی نژاد، تا پایان اردیبهشت 92 نزدیک به شش برابر گشته است.

حالا دولت با این روش غیرقانونی میخواهد ادعایش را که من دولت را بدون بدهی تحویل دادم، ولو به ظاهر عملی سازد گرچه این پولها همچنان در اقتصاد بچرخد و بر تورم بیفزاید.

• در سال 1381 پس از افزایش قانونی نرخ دلار از 1750 ریال در پایان سال 80 به 8000 ریال در 1381، با تجدید ارزیابی ارزش دارایی ها و بدهی های خارجی بانک مرکزی، بر اساس همان ماده 26، سود حاصله صرف استهلاک بدهی دولت شد ولی بدهی کاملا تسویه نشد در نتیجه چیزی برای واریز به خزانه نماند.

با این وجود با این وجود اثر خالص داراییهای خارجی سیستم بانکی بر پایه پولی موجب رشد آن گردید و نقدینگی را افزایش داد و نرخ تورم را تقریبا دو برابر  کرد.

پس استدلال این که ما همه سود حاصل شده را صرف تسویه بدهیها کردیم و چیزی به خزانه نریختیم در نتیجه تورم زیاد نمی شود مردود است و به دلیل دشواری های اضافی وضعیت فعلی، آثار تخریبی تصمیم مجمع وخیم تر خواهد بود.

حدود سه ساعت به شرح ابعاد مختلف ماجرا، چه حقوقی و چه اقتصادی و پاسخ به پرسش های دقیق قضات محترم گذشت. درحین جلسه من و آقای اثنی عشری ضمن تقدیم مصوبه دوم مجمع، ابطال هردو مصوبه را خواستار شدیم و در عین حال تقاضا کردیم که ماده 20 قانون دیوان نیز اعمال شود.

ماده مزبور اجازه میدهد برای جلوگیری از تضییع حقوق اشخاص اثر ابطال مصوبات غیرقانونی را از زمان تصویب قرار دهند.

از جمله مطالب مطرح شده این بود که آقای منتظری، رئیس هیأت عمومی به اطلاع جلسه رساند که بعداز جلسه با طرفین در شعبه، در تماسی تلفنی، آقای بهمنی رئیس کل بانک مرکزی قاطعانه مخالفت بانک مرکزی را با این تصمیم اعلام کرده و آن را مضر به حال اقتصاد کشور دانسته است. یعنی حرفی را که در حضور اعضای کابینه نمیگفت بعدا اظهار کرد.

پس از خروج ما و شور، هیأت عمومی بدون حتی یک رای مخالف هر دو مصوبه را ابطال کرد و اعمال ماده 20 را نیز پذیرفت و از زمان تصویب قرار داد. بدین ترتیب با استقلال و قاطعیت قابل تقدیر دیوان عدالت اداری بلیه ای از سر ملت گذشت.

اهتمام رئیس مجلس، دیوان محاسبات، بازرسی کل کشور و آقای اثنی عشری و نیز مقاومت نسبی مدیران بانک مرکزی هم جای تقدیر دارد. الحمدلله رب العالمین.

انشاءالله اقدامات تقنینی برای اصلاحات لازم در این باره و پاسخ برخی واکنش ها را در گزارش 13 تقدیم خواهم نمود.

 


همیشه پای وزارت در میان نیست

ارسال شده توسط : پایگاه خبری ناب در روز : یکشنبه 92 تیر 30 ساعت 3:11 صبح
دشمنان نظام در طول انقلاب اتهام‌هایی به وزارت اطلاعات وارد کردند که به ذکر برخی از آن‌ها می‌پردازیم.

به گزارش پایگاه خبری ناب به نقل از باشگاه خبرنگاران، سال‎ها از شکل‎گیری انقلاب اسلامی ایران گذشته بود و هنوز وزارت اطلاعات تأسیس نشده بود. نخست‎وزیری، سپاه پاسداران، ارتش و دادگستری از نهاد‎هایی بودند که در زمینه مسائل امنیتی فعالیت می‎کردند و هرکدام برای خود تشکیلات مجزایی داشتند.

 عدم هماهنگی این نهاد‎ها، اوضاع آشفته و نابسامان امنیت کشور ناشی از خرابکاری و ترور‎‎های دشمنان و از سوی دیگر نفوذ دشمن به مراکز حساس از مسائلی بود که بیش از پیش ضرورت تأسیس یک نهاد امنیتی واحد را نشان میداد.

حجت‎الاسلام ری‌شهری نیز درباره مخالفت‎ها با تشکیل وزارت اطلاعات نقل میکند که برخی نیرو‎های انقلاب که از شکنجه‎‎های ساواک در امان نمانده بودند از ترس تکرار تجربه ساواک با تأسیس یک نهاد امنیتی مخالف بودند. نتیجه این وسواس‎ها و ضرورت‎ها چیزی نبود جز تأسیس یک نهاد امنیتی در قالب وزارتخانه اطلاعات.

در طول انقلاب این وزارتخانه بعضا دچار خطا‎هایی شد که دشمنان انقلاب به سرعت به بزرگنمایی آنها پرداختند. برخی جریانات سیاسی قدرت خود را ضعف این نهاد امنیتی تعریف کرده بودند و تضعیف نهاد‎های انقلابی از جمله وزارت اطلاعات در دستور کار قرار داشت و همین رویکرد منجر به پرونده سازی آنها و اتهام زنی هایی به این وزارتخانه شد که به ذکر برخی از آنها می پردازیم:

پروژه قتل‎‎های زنجیره‎ای

در جریان قتل برخی نیرو‎های در حاشیه و مخالف نظام در دهه هفتاد بسیاری متهم این واقعه را وزارت اطلاعات معرفی کردند و وزیر اطلاعات وقت را مجبور به استعفای اجباری کردند. این موج زمینه‎ساز سوژه مطبوعاتی نشریات زنجیره‎ای شد و به خودکشی سعید امامی متهم ردیف اول پرونده و شکنجه همسر وی توسط عوامل سیاسی آن ایام منجر شد.

* پروژه زمستان 77

پس از اجرای سناریوی قتل‎‎‎های زنجیره‎ای، در زمستان 1377ه. ش پروژه‎ دیگری برای تضعیف و بی‎اعتبار نمودن نظام، عملیاتی شد. پس از تشکیل انصار حزب‎الله و به‎دنبال به‎وجود آمدن اختلاف در این تشکل، تیم طراح از طریق یک سرپل به یکی از اعضای طلبه آن که گرایش‎‎‎های خاصی نیز از خود بروز داده بود نزدیک شدند و القائات مورد نظر خود مبنی بر دست داشتن نظام و نهاد‎‎های انقلابی را در ماجرای قتل‎‎‎های زنجیره‎ای به‎صورت مخفیانه از زبان وی ضبط می‎کردند. متن بر کاغذ آمده، با تحریفات زیادی در دانشگاه‎‎‎های سراسر کشور توزیع شد.

* پروژه کیانوش مظفری

کیانوش مظفری- یکی از متهمین به ضرب و شتم عبدالله نوری و عطاءالله مهاجرانی- در ابتدا توسط دو عضو انجمن اسلامی دانشگاه امیرکبیر ایزوله می‎گردد. آن‎‎ها القائات مورد نظرشان، مبنی بر انتصابات خشونت به افراد حزب‎اللهی، نهاد‎‎های انقلابی و ارکان نظام دینی را از زبان وی و به‎صورت مخفیانه ضبط کرده، در 15 دی ماه 77 در روزنامه صبح امروز به چاپ می‎‎رسانند.

طراحان این پروژه با این بهانه که پس از انتشار این مطالب تو را خواهند کشت، کیانوش مظفری را به وزارت کشور برده، به او تضمین‎‎‎های لازم را می‎دهند. کیانوش مظفری بعدها عنوان کرد که در این مدت با «بهزادیان» (معاون وقت وزیر کشور) «عبدالله رمضان‎زاده»، «اکبر گنجی»، «عباس عبدی» و «رضا تهرانی» (سردبیر روزنامه صبح امروز) دیدار داشته است.

این پایان ماجرا نبود؛ در ماجرای کوی دانشگاه، فرد ناشناسی به کیانوش مظفری تیراندازی می‎کند تا روزنامه‎‎‎های زنجیر‎‎ه‎ای بتوانند با توجه به آدرس القایی و زمینه‎سازی فوق‎الذکر در افکار عمومی، فتنه کوی دانشگاه را به نهاد‎‎‎های انقلابی و ارکان نظام منتسب نمایند.

* پروژه شنود از هاشمی رفسنجانی!

علی شکوری‎راد عضو حزب منحله مشارکت در سال 90 در گفت‎وگو با ماهنامه نسیم بیداری خبر از شنود دفتر رئیس‎جمهوری ششم داد و در توضیح این ادعای عجیب خود گفت: «در اواخر دولت دوم آقای هاشمی و در نماز ظهر نهاد ریاست‎جمهوری، یک درگیری بین محمد هاشمی و علی فلاحیان صورت گرفت که دلیل آن، این بود که اطرافیان آقای هاشمی متوجه شدند در دفتر خود آقای هاشمی هم شنود کار گذاشته شده است!»

* پروژه کوی دانشگاه

مطرح شدن اصلاحیه قانون مطبوعات در مجلس پنجم، یکی از دلایل حادث شدن غائله کوی دانشگاه بود. یک روز پیش از مطرح شدن اصلاحیه قانون مطبوعات در مجلس شورای اسلامی، روزنامه سلام، سند محرمانه‎ای منتصب به وزارت اطلاعات منتشر کرد و با تیتر بزرگ نوشت: «سعید اسلامی پیشنهاد اصلاح قانون مطبوعات را داده است». انتشار این نامه توسط روزنامه سلام، تعجب همگان را برانگیخت.

روزنامه نشاط – ارگان غیررسمی نهضت آزادی- در این‎باره نوشت: «خطر ریسک (انتشار نامه محرمانه وزارت اطلاعات) به انداز‎‎ه‎ای بود که حتی سعید حجاریان نیز صلاح را در آن دانست که چنین بازی خطرناکی را به موسوی خوئینی‎‎‎ها بسپارد... سعید حجاریان به سردبیرشان توصیه کرده بود که فتیله را پایین بکشند و اگر خبری یا نامه‎ای افشاگرانه در دست دارند، آن را به همکاران دیگری که احتمالا حاشیه امنیتی قوی‎تری دارند بسپارند.»

* پروژه «X»

بسیاری از صاحب‎نظران و آگاهان مسائل سیاسی که رخداد‎‎های آن زمان را دنبال می‎کردند، بر این باور بودند که با هدف قرار گرفتن سیستم امنیتی و نظامی در قتل‎‎‎های زنجیره‎ای و ماجرای کوی دانشگاه، پروژه بعدی سپاه را نشانه خواهد رفت.

پروژه «X» باید به‎گونه‎ای طراحی می‎شد که با ایجاد انفعال و ناکارآمدی در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، این نهاد انقلابی را از صحنه دفاع از دست‎آورد‎‎ها و ارزش‎‎‎های انقلاب خارج نماید و با سلب اعتماد مردم از سپاه، برآیند جداسازی مردم از نظام دینی را فعال کند.

این پروژه در کتاب «جنگ در پناه صلح» اینچنین تشریح شده است: «س. ح» که پیش از این تشریح کرده بود «باید درگام‎‎‎های بعدی به سراغ مدیریت سپاه، نیروی انتظامی و صدا و سیما برویم… ساختار فعلی این دو نیرو آن‎‎‎ها را به مانعی بر سر راه توسعه سیاسی تبدیل کرده است» یک ماه پس از واقعه کوی دانشگاه در یک جمع محفلی می‎گوید:

«… در کشور ما نمایش نام‎‎هایی در حال اجراست که سه پرده دارد و الآن دو پرده از آن اجرا شده است. پرده اول قضیه قتل‎‎‎های محفلی بود، پرده دوم آن حادثه کوی دانشگاه بود و پرده سوم در راه است.

پرده سوم چیزی شبیه کودتاست یا همان پروژه محرم سابق خودمان، باید از پرده اول و دوم، سناریویی که برای پرده سوم چیده شده است را حدس بزنید. در قضیه اول بستر و میزبان وزارت اطلاعات بود. در دومی تحت پوشش نیروی انتظامی یک محفل شکل گرفت. در پرده سوم معلوم است که چه نهادی میزبان و بستر محفل خودسر است.»

استحاله و فروپاشی حاکمیت دینی مستلزم ایجاد انفعال و سلب اعتماد مردم از نهاد سپاه بود. به همین دلیل تجدیدنظرطلبان هواخواه لیبرالیسم در صدد برآمدند با متهم نمودن سپاه به خشونت، کودتا و ترور، سرافرازان دفاع مقدس را به‎عنوان یک نیروی سرکوب‎گر به افکار عمومی معرفی نمایند.

«س. ح» تصریح می‎کند«پرده سوم در سپاه انجام می‎شود هرچه از پرده اول به سوم نزدیک می‎شویم شبکه محفل بزرگ‎تر می‎شود. در پرده سوم یک هنگ از یک لشگر کافی است در پرده اول تمام دگراندیشان، روشن‎فکران با نظام پدرکشتگی پیدا کردند و مشروعیت نظام پیش آن‎‎‎ها به صفر رسید. در پرده دوم تمام دانشجویان یا حداقل قسمت اعظم آن‎‎ها از نظام جدا شدند. در پرده سوم تمام مردم را از نظام جدا خواهند کرد و مردم اعتمادشان از بین خواهد رفت… در پرده سوم هدف اسقاط و براندازی کل نظام است.»

* پروژه ترور سعید حجاریان

با ترور حجاریان، عوامل نفوذی ضمن نشانه رفتن انگشت اتهام به‎سوی نهاد سپاه، تلاش کردند بخشی از اهداف مورد نظر در پروژه «X»را احیا نمایند. آنان با این امید که سلب اعتماد مردم از سپاه و منفعل شدن این نهاد انقلابی با استحاله و فروپاشی جمهوری اسلامی همزاد خواهد بود، پروژه قهقرایی دیگری را عملیاتی کردند.

روزنامه الشرق الاوسط که خط فریب سرویس جاسوسی انگلیس را در خاورمیانه دنبال می‎کند، طی خبری به نقل از یک منبع نزدیک به اصلاح‎طلبان نوشت: «طرحی برای سرنگونی دولت سید محمد خاتمی و متوقف ساختن روند اصلاح‎گرایی در ایران کشف شده است… شماری از مسئولان سپاه و اطلاعات سپاه، ‎طرح یک کودتای نظامی علیه دولت قانونی خاتمی را به‎طور جدی مورد بررسی قرارداده بودند.

مدیرمسئول روزنامه توقیف شده سلام با اظهارات خود، پروژه جدید را کلید می‎زند. وی می‎گوید:

«اگر هرچه زودتر ضاربان حجاریان دستگیر نشوند، ذهنیت جامعه انگشت اتهام را به‎سویی دراز می‎کند که در آغاز قتل‎‎‎های زنجیره‎ای به آن سو اشاره کرده بود.»

اکبر گنجی نیز با صراحت ترور حجاریان را به سپاه نسبت می‎دهد و می‎گوید:

«تاریک‎خانه اشباح چند شاخه دارد: 1. محفل اطلاعاتی؛ 2. گردان انتظامی؛ 3. توان به کارگیری یک هنگ نظامی جهت کودتا؛ 4. گروه‎‎‎های فشار. 5. بخش رسانه‎ای.»

در ادامه این‎روند، ستاد طراح هدایت‎کننده پروژه به ریاست «خ. ت» تلاش می‎کند با دست‎آویز قراردادن فرود هواپیمای ایرانی در فرودگاه کراچی پاکستان، ‎ضمن پیچیده جلوه دادن ابعاد ماجرای ترور، با استفاده از این حربه برای هجمه به سپاه و امکان مدیریت نسبتا طولانی افکار عمومی مدعی میشود که عوامل ترور از کشور فراری داده شده‎اند!

سلب اعتماد مردم از ارگان‎‎‎های امنیتی، انتظامی و نظامی و منفعل نمودن آن‎ها، شباهت بسیار زیادی با طرح فروپاشی شوروی دارد.

* پروژه ترور حجاریان و نوار تهدید

در بیست و سوم اسفند 1378 ه. ش – یک روز پس از ترور آقای حجاریان – رئیس وقت شورای شهر تهران از کشف نواری خبر می‎دهد که در آن آقای سعید حجاریان تهدید به ترور شده بود. وی گوینده نوار را از هم‎فکران و مرتبطین با افراد اصول‎گرا و فرماندهان نظامی معرفی نمود. تهیه‎کننده نوار، جوانی بیست و یک ساله به نام رضا احمدی بود و از آن‎جا که نشانی خود را در نوار اعلام کرده بود، یک روز پس از تحویل نوار به شورای امنیت ملی – در تاریخ بیست و پنجم اسفند – دستگیر و به مدت 100 روز در بازداشت به‎سر برد.

اما یک ماه پس از ترور حجاریان، پروژه نوار تهدید توسط خانم صدیقه وسمقی – یکی از اعضای شورای شهر و عضو کمیته تحقیق و پی‎گیری ترور حجاریان – آغاز می‎شود. وی با اشاره به نوار تهدید می‎گوید:

«قرار است این نوار در جلسه امروز پخش شود و پس از پایان جلسه نیز نوار تکثیر شده به هرکدام از خبرنگاران اختصاصی شورا تحویل می‎شود.»

با پخش دقایقی از نوار تهدید شورای شهر تهران، به علت درگیری لفظی میان اعضا، ‎از ادامه پخش آن جلوگیری شد و خانم وسمقی که از برخی اخبار پشت پرده نوار تهدید بی‎اطلاع بود، همچنان بر ادامه پخش آن اصرار می‎ورزید. در بخشی از متن گزارش که توسط روزنامه صبح امروز منتشر شده بود آمده است:

«این‎جانب رضا احمدی، ‎ عضو گروه فدائیان اسلام و همچنین عضو هیئت مؤسس حزب سازمان فدایی ولایت فقیه (هستم) جناب آقای سعید حجاریان! جنابعالی از نظر حزب جوانان فداییان ولایت فقیه و فدائیان اسلام، به دلایل زیر محکوم به ضدیت با ولایت فقیه و مرتد هستید و سابقه شما نشان می‎دهد با ولایت فقیه ضدیت دارید...» رضااحمدی پس از آزادی از زندان به نوار تهدید اشاره کرد و گفت: «جلسه بعد (دوم) هم در شورای شهر بود که چون هماهنگ شده بود، بیشتر مرا تحویل گرفتند و در همین جلسه بود که آقای حجاریان بحث نوار را مطرح کرد و گفت شما هرچه اندیشیده‎اید در نوار بگویید. در جلسه سوم گفت: حرف‎‎‎های من را هم در نوار بگو، حرف‎‎‎های خودت را هم بزن.»

وی در خصوص مطالب مورد نظر حجاریان تصریح کرد: «حجاریان به من گفت: در نوار من را تهدید کن. به او گفتم آیا مشکلی برای من پیش نمی‎آید؟ او گفت: نه باقی با من. البته ممکن است انصار حزب‎الله تو را با تیر بزند ولی اطلاعات و... با من!»

* پروژه امیرفرشاد ابراهیمی

این سناریو توسط یک تیم شش نفره شامل شیرین عبادی، الهه شریف‎پور، الهه هیکس - عنصر مرتبط با بنیاد ضد‎انقلابی پژوهش‎‎‎های زنان ایران - و منوچهر گنجی، حمید مرعشی‎زاده -عنصر وابسته به گروهک منافقین، دو عنصر حزب مشارکت و به پیشنهاد و درخواست محسن رهامی طراحی شد. گستره این پروژه از پیش طراحی‎شده، شامل انبوهی از اتهامات بی‎اساس و کذب بود که نهاد‎‎های انقلابی و افراد اصول‎گرا و معتقد به نظام دینی را در برمیگرفت.

 القائات تیم طراح توسط امیرفرشاد ابراهیمی در مقابل دوربین فیلم‎برداری بازگویی ‎شد و نوار ویدئویی آن توسط الهه هیکس به خارج از کشور منتقل شد. پس از چندی محتویات این نوار بر روی کاغذ آمده و برای علیرضا نوری‎زاده – همکار سرویس‎‎‎های اطلاعاتی آمریکا و انگلیس- و روزنامه ‎الشرق‎الاوسط ارسال گشت.


   1   2   3   4   5   >>   >



بازدید امروز: 32 ، بازدید دیروز: 28 ، کل بازدیدها: 251877
پشتیبانی و بروز رسانی : "گروه ناب"