سفارش تبلیغ
صبا ویژن

شهرداری محل سهم خواهیهای سیاسی نیست

ارسال شده توسط : پایگاه خبری ناب در روز : شنبه 92 شهریور 9 ساعت 12:33 عصر
استاندار تهران گفت: شهرداری تهران محل سهم‌خواهی‌های سیاسی و جناحی نیست که گروهی بخواهند به واسطه آن سهمی دریافت کنند.

 

شهرداری محل سهم‌خواهی‌های سیاسی نیستبه گزارش پایگاه خبری ناب به نقل از فارس، مرتضی تمدن درباره شاخصه‌های انتخاب شهردار  تهران اظهار داشت: شهردار تهران نباید پایگاه حزبی داشته باشد در صورت وجود این پایگاه حتماً در ماموریت‌های خود موفق نخواهد بود.

وی ادامه داد: این پایگاه حزبی موجب می‌شود که درخواست‌های نابجا و خارج از اصول آن گروه و حزب از شهرداری داشته باشد که نهایتاً این نگاه جناحی به مسائل شهری موجب می‌شود که به خوبی شهرداری مدیریت نشود.

استاندار تهران گفت: مهمترین مسئولیت دوره جدید شورای شهر و شهرداری این است که فارغ از مسائل حزبی و جناحی شهرداری را که فرا ملی و عملکرد خوبی داشته باشد برای شهر تهران انتخاب کند.

تمدن خاطرنشان کرد: بعد تخصصی و شناخت عمیق در مدیریت شهری باید از شاخصه‌های شهردار جدید باشد و اینطور نیست که اگر فردی در رده‌های ارشد کشور نیز فعالیت کرده باشد حتما صلاحیت شهردار شدن را داشته باشد.

وی بیان داشت: شورای شهر و شهردار باید حتما نگاه تخصصی و توان فوق تخصصی نسبت به مسائل شهری تهران که پایتخت ایرانی اسلامی داشته باشد.

وی با بیان اینکه نگاه به مسائل تهران لازمه آن این است که در حوزه مدیریت شهری شهردار تجارب فراوانی داشته باشد و نباید صرفا به مسائل فنی و عمرانی شهر پرداخت، بلکه باید به جنبه‌های متعدد اجتماعی، فرهنگی و فنی اشراف داشته باشد.

تمدن یادآور شد: شهردار باید دقیق و مسلط به موضوعات مدیریت شهری باشد و لازمه این شاخص‌ها این است که در این بخش کار کرده باشد.

تمدن افزود: شهرداری محل سهم‌خواهی سیاسی و جناحی نیست که گروهی بخواهند به واسطه آن سهمی دریافت کنند. شهرداری محل خدمت به مردم است و باید شهردار آن برنامه‌ریزی بلندمدتی برای شهر داشته باشد.

وی گفت: در صورتی که شهردار برنامه‌ای بلندمدت و هدف‌دار نداشته باشد، یک شبه نمی‌تواند برنامه‌ریزی کند و تعامل آن با سازمان‌ها و دستگاه‌های زیرمجموعه بسیار مهم است.

استاندار تهران خاطرنشان کرد: شهردار تهران باید مسائل زیست‌محیطی، توسعه زیرساخت‌های شهری و مدیریت بحران تهران را در اولویت قرار دهد.





بازدید امروز: 32 ، بازدید دیروز: 19 ، کل بازدیدها: 252253
پشتیبانی و بروز رسانی : "گروه ناب"