سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ایجاد تعادل قیمت مسکن بین مناطق شمالی و جنوبی پایتخت

ارسال شده توسط : پایگاه خبری ناب در روز : شنبه 92 فروردین 31 ساعت 10:45 صبح

6666-13.jpgمعاون برنامه‌ریزی استاندار تهران گفت: به دنبال ایجاد تعادل فاصله قیمتی مسکن بین مناطق شمالی، جنوبی و مرکزی شهر تهران هستیم.

 

به گزارشپایگاه خبری ناب به نقل از ایسنا ، نعمت‌الله ترکی با بیان اینکه برای متعادل‌سازی قیمت مسکن در نقاط مختلف شهر تهران تلاش می‌کنیم، افزود: تلاش شد در شهر تهران با ساخت مسکن ویژه که از جنوب شهر آغاز شده است، تعادل قیمتی برقرار شود.

چندی پیش استاندار تهران نیز در این باره گفته بود که برای ایجاد تعادل و فاصله قیمتی بافت‌های مختلف شهر در تلاش است، اما آمارهای خرید و فروش و رهن و اجاره مسکن طی سالهای اخیر از فاصله قیمت خرید و فروش مسکن در نقاط مختلف شهر تهران حکایت دارد و به گفته برخی بنگاه‌داران شاید این امر به دلیل افزایش ساخت و سازها باشد.


نرخ کرایه تاکسی ها هنوز افزایش نداشته است

ارسال شده توسط : پایگاه خبری ناب در روز : سه شنبه 92 فروردین 20 ساعت 9:31 صبح

26-23.jpgمعاون برنامه‌ریزی و توسعه شهری سازمان تاکسیرانی شهر تهران از رایزنی با شورای شهر و فرمانداری تهران خبر داد و پیش‌بینی کرد که فرمانداری اعتراضی به مصوبه شورا برای افزایش نرخ کرایه‌ها نداشته باشد.

 

به گزارش پایگاه خبری ناب ، رضا قاضی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه شورای شهر تهران با افزایش متوسط 31.5 درصدی نرخ کرایه‌های تاکسی در سال جدید موافقت کرده است، گفت: این مصوبه در روزهای پایانی اسفندماه توسط شورا به فرمانداری ارسال شده است.پ

وی ادامه داد: فرمانداری برابر قانون 15 روز کاری مهلت دارد تا به این مصوبه اعتراض کند و در صورتی که این مهلت به اتمام برسد و اعتراضی از سوی فرمانداری به شورای شهر تسلیم نشود، تاکسیرانی بلافاصله نسبت به افزایش نرخ کرایه‌ها اقدام خواهد کرد.

قاضی با بیان اینکه فرمت برچسب‌ نرخ کرایه‌ها در سال جدید طراحی شده است، گفت: به محض اینکه امکان اجرای مصوبه افزایش کرایه‌ها با اتمام مهلت قانونی فرمانداری برای اعتراض، فراهم شود، حداکثر ظرف مدت دو هفته برچسب‌های جدید چاپ و نصب می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه طی یک هفته از زمان اجرایی شدن نرخ‌های جدید، این موضوع از طریق تابلوهای نصب شده در ایستگاه‌های تاکسی اطلاع‌رسانی می‌شود تا شهروندان در جریان نرخ جدید کرایه‌ها قرار بگیرند، افزود: با این وجود نصب تاکسیمتر‌ها حدود یک ماه زمان نیاز دارد.

قاضی در پاسخ به سوالی درباره نحوه برخورد تاکسیرانی با رانندگان متخلفی که پیش از اجرای مصوبه نرخ جدید کرایه‌های تاکسی، کرایه‌های خود را افزایش داده‌اند، به افزایش هزینه‌های رانندگان تاکسی اشاره کرد و در عین حال گفت: گشت‌های نظارتی تاکسیرانی در سطح مناطق 22 گانه حضور دارند و در صورت مشاهده تخلف، از طریق کمیته انضباطی با رانندگان خاطی برخورد می‌کنند.


روز نشاط و شادابی طبیعت

ارسال شده توسط : پایگاه خبری ناب در روز : یکشنبه 92 فروردین 11 ساعت 6:57 عصر

سیزدهم فروردین "روز نشاط و شادابی طبیعت است".

 
در این روز که پایان تعطیلات نوروز به شمار می آید ، ما ایرانیان به رسم فرهنگ و سنت به آسمان نگاه می کنیم  تا آفاق زندگیمان درخشان گردد و سبزه هایی را که پیش از عید سبز کرده بودیم به آب می اندازیم تا سرسبزی زندگیمان همانند آب همیشه در جریان باشد و در کنار سبزه های خود بطری های نوشابه و زباله های تولیدی خودمان را هم به آب انداخته،تا شاید بتوانیم در آلودگی آب و طبیعت هم خود را سهیم نماییم.

در روز سیزده نوروز به دامان طبیعت پناه می بریم و با دویدن بر روی سبزه زار ها و چیدن گل های زیبای طبیعت و سوزاندن تکه چوب ها بر روی چمن ها و ریختن زباله های خود در اطرافمان و ..... ، علاقه خود را به طبیعت ابراز می کنیم .

نگذاریم روز سیزدهم نوروز "روز زشتی طبیعت" باشد . داشتن طبیعت و فضای سبز بانشاط و پویا حق مسلم ماست، پس بیاییم امسال در این روز خدا ، از تخریب گسترده طبیعت خودداری کنیم.

امیدوارم همه ما با فرهنگ اسلامی و ایرانی خود در این روز بتوانیم سهم به سزایی در حفظ و نگهداری طبیعت الهی ایفا نماییم.

یادداشتی از مهدی جمشیدی


خدمت رسانی ویژه اتوبوسرانی تهران

ارسال شده توسط : پایگاه خبری ناب در روز : شنبه 92 فروردین 10 ساعت 7:40 عصر
شرکت واحد اتوبوسرانی تهران اعلام کرد ؛در روز 12 فروردین شهروندان را در همه خطوط بلیتی به طور رایگان جابجا می کند.
 

به گزارش پایگاه خبری ناب به نقل از مهر، شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه،  در روز 13 فروردین - روز طبیعت هم از ساعت 7 صبح، آماده انتقال شهروندان از میادین اصلی شهر به سمت بوستان های جنگلی سرخه حصار، بوستان ولایت، لویزان ، توسکا و بوستان های بعثت، آزادگان، پامچال، شهید رجایی، چیتگر، قائم، پردیسان، نصر، ارم، لاله، پلیس، نیاوران، جمشیدیه و مکان زیارتی بهشت زهرا (س) و بازگشت آنها در ساعت 17 به مبادی اولیه خواهد بود.

اتوبوس های مسیر ویژه تندرو حدفاصل (میدان ولی عصر- پارک وی)، شهروندان را از ساعت 5.30 صبح به سمت بوستان ملت جابجا خواهد کرد.

در این روز خطوط 1،2،3،4،5 و 7 سامانه اتوبوس های تندرو هم تقویت می شود.


گذری بر ویژه های حمل و نقل ترافیک

ارسال شده توسط : پایگاه خبری ناب در روز : پنج شنبه 92 فروردین 8 ساعت 11:45 صبح
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه 12، از بهره برداری و ساماندهی پروژه های تکمیلی و اجرای طرح های این منطقه در ایام نوروز سال 92 خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری ناب ،محمد حسنی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: بهره برداری، ساماندهی و اجرای طرح های سکو سازی ایستگاه های تاکسی پایانه امام خمینی (ره)، طرح اصلاح هندسی، انبوه سازی، زیر سازی، ساخت سکو، ایستگاه اتوبوس، اجرای کف پوش، روشنایی پایانه، سایه بانها، خط کشی محوری و عابر در سطح منطقه از پروژه های تکمیلی در ایام نوروز و سال 92 است.
وی با بیان توضیحات بیش تر افزود: پایانه تاکسی رانی میدان امام خمینی، در 10 خط تاکسی در شمال این میدان از جمله، سید خندان، تجریش، پاسداران، آزادی، آذری، شوش و ایستگاه های دیگر طرح اصلاح هندسی، انبوه سازی، زیر سازی، سکو سازی، اجرای کف پوش، روشنایی پایانه، رنگ آمیزی و ...
شست و شوی پایانه های اتوبوس در سطح منطقه، با اعتباری بالغ بر 50 میلیون تومان پروژه های تکمیلی در ایام نوروز و سال 92، شهرداری منطقه 12 است.
محمد حسنی با اشاره به طرح های دیگر معاونت حمل و نقل ترافیک منطقه 12 در ایام  نوروز و سال 92 گفت: اجرای طرح خط کشی محوری و عابر در سطح منطقه 12، در ایام نوروزی آغاز به کار و در شهریور ماه ادامه خواهد داشت نوسازی چراغ های راهنما رانندگی در سطح منطقه نیز در ایام نوروز در دست بهره برداری است. 
وی در پایان با اشاره به طرح های دیگر در شهرداری منطقه 12 افزود: نگهداری تجهیزات ترافیک در سطح منطقه 12 اعم از نرده ها، سایه بانها، انواع تابلوها و استوانه های  ایمنی، نگهداری در هر ناحیه به صورت اکیپ حوزه حمل و نقل ترافیک منطقه  استفاده از نیسان، ادوات و تجهیزات پشت نیسان و نفرات فنی در هر ناحیه، اجرای طرح پارک ترافیک، آموزش فرهنگ ترافیک ویژه شهروندان به خصوص دانش آموزان، مقطع راهنمایی با بخش فیلم و اجرای تئاتر و ارائه تسهیلات از جمله دوچرخه سواری در پارک ترافیک در سال 92 با اعتباری بالغ بر 200 میلیون تومان  از طرح های دیگر شهرداری منطقه 12 در سال 92 است.


کنترل جانوران موذی در مناطق 22 گانه

ارسال شده توسط : پایگاه خبری ناب در روز : یکشنبه 92 فروردین 4 ساعت 11:33 صبح
مشاور شهردار تهران در امور محیط زیست گفت : کنترل جانوران موذی مانند موش و سگ های ولگرد در ایام تعطیلات نوروز در دستور کار مناطق 22 گانه قرار داشته و دنبال می شود.

به گزارش پایگاه خبری ناب به نقل از باشگاه خبرنگاران ؛ مهندس محمد هادی حیدرزاده با بیان این مطلب گفت :  عملیات کنترل جانوران مضر شهری  مانند موش و سگ های ولگرد در تعطیلات نوروز نیز در دستور کار قرار دارد تا شهروندان در این زمینه احساس امنیت داشته باشند .
 
وی افزود : ایجاد محیطی پاکیزه و سالم و ارائه خدمات هر چه بهتر به شهروندان تهرانی در زمینه امر مبارزه با موش که شامل استفاده از سموم موثر و بکارگیری روشهای، فیزیکی، مکانیکی و... در سطح مناطق است، افزایش فعالیت های آموزشی و اطلاع رسانی به منظور ارتقاء سطح آگاهی و در نتیجه افزایش مشارکت شهروندان ، تشدید طعمه گذاری ها ، اجرای طرح های مکمل ویژه و افزایش نظارت ها از جمله اقداماتی است که در این زمینه صورت می گیرد.
 
حیدرزاده با اشاره به جمع آوری سگ های ولگرد نیز گفت : در این طرح مطابق برنامه زمان‌بندی، شش اکیپ زنده‌گیری درمناطق 1، 5، 15، 16، 18 و 21 به اجرای عملیات می‌پردازند و پنج اکیپ اتلاف نیز در  مناطق 2، 4، 19، 20 و 22 به کنترل جمعیت سگ های ولگرد به روش اتلاف با اسلحه گرم می‌پردازند .
 
مشاور محیط ریست شهردار تهران خاطر نشان کرد : در این طرح سعی بر شناسایی دقیق کانونهای آلوده در زمینه سگهای ولگرد در مناطق 22 گانه می شود تا پوشش کامل توسط اکیپهای زنده‌گیری و اتلاف سگهای ولگرد انجام شود ، ضمن آن که استقرار اکیپ سیار زنده‌گیری سگهای ولگرد به منظور رسیدگی به پیامهای 137 نیز در این ایام دنبال می شود .


آماده باش چهارشنبه آخر سال

ارسال شده توسط : پایگاه خبری ناب در روز : پنج شنبه 91 اسفند 24 ساعت 7:57 صبح
مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران گفت: 100 ایستگاه سازمان آتش نشانی در مراسم چهارشنبه آخر سال در آماده باش کامل به سر می برند.

به گزارش پایگاه خبری ناب ، سید رضا خوشزاد در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: خوشبختانه باید گفت که شب گذشته هیچ حادثه ای رخ نداده است. 

وی ادامه داد از شهروندان بویژه جوانان تشکر کرده و گفت: در این یکی دو سال اخیر شرایط در چهارشنبه آخر سال  بهتر شده اما گاهی سوء استفاده هایی توسط عده کمی انجام می شود که امیدورایم  با انجام اقدامات فرهنگی این مسائل نیز رفع شود. 

خوشزاد گفت: آداب و سنتی که در مراسم چهارشنبه آخر سال از طرف خانواده های ایرانی اجر می شود سنتهای دقیق و قانونمندی که ضمن دید و بازدید در کنار یکدیگر آتش روشن کرده و دقایقی را در کنار هم می گذارنند. 

وی گفت: آتش نشانان در تمام 374 محله تهران و در لایه های پشتیبتانی و حمایتی مستقر خواهند شد و در آماده باش کامل هستند.


آخرین اقدامات ستاد تسهیلات نوروزی تهران

ارسال شده توسط : پایگاه خبری ناب در روز : چهارشنبه 91 اسفند 23 ساعت 10:21 صبح
بر اساس اعلام ستاد تسهیلات نوروزی استان تهران تاکنون حدود 2 میلیون تهرانی برای سفرهای نروزی خود بلیط اتوبوس و هواپیما رزرو کرده اند.

به گزارش پایگاه خبری ناب به نقل از مهر ، صبح سه شنبه ستاد تسهیلات نوروزی استان تهران با حضور اعضای ستاد شامل معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری تهران، مدیرکل امور اجتماعی،  فرمانداران، مدیران کل راهداری، هلال احمر، میراث فرهنگی، انتظامی، بهداشت و درمان، ارشاد، هواشناسی، محیط زیست و غیره برگزار شد. هر چند غیبت برخی از فرماندران مانند فرماندار تهران و برخی مدیران کل مشهود بود ولی جلسه به مدت 2 ساعت گزارش عملکرد دستگاهها را مورد بررسی قرار داد.

91 مدرسه تهران ویژه مسافران نوروزی / کاهش 40 درصدی قیمت هتلهای پایتخت

در این جلسه ابتدا فراهانی مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان تهران گزارشی اجمالی ارائه کرد و گفت: 94 درصد سفرهای نوروزی زمینی و 6 درصد هوایی و دریایی است ولی تمامی سیتمهای ریلی و هوایی و زمینی استان آماده سفرهای نوروزی شهروندان هستند. همچنین استان تهران 91 مدرسه را برای اسکان مسافران نوروزی آماده کرده است که 50 مدرسه در شهرستانها و 41 مدرسه در شهر تهران آماده پذیرایی از مسافران است. همچنین در این ایام قیمت هتل ها با 40 درصد و قیمت سفره ها هم تا 20 درصد تخفیف به مسافران عرضه می شود.

برگزاری تور گردشگری مدیران کل تهران قبل از عید

فراهانی در حال ارائه گزارش های تور گردشگری در تهران بود که صفرعلی براتلو معاون استاندار تهران به عنوان رئیس جلسه خطاب به مدیران گفت: این تورها در حالی است که مدیران خود استان هیچ شناختی از مکانهای گردشگری ندارند و باید ابتدا خودشان بازدید کنند.. بعد هم دستور داد تا اداره کل میراث فرهنگی تهران تور گردشگری ویژه مدیران با خانواده هایشان را قبل از سال نو برگزار کند. البته محمد علی عرفان منش مدیرکل اجتماعی استانداری تهران گفت: چند باری تور گذاشتیم ولی کسی استقبال نکرد.

فرمانداری تهران ورودی های تهران را پوشش نوروزی دهد

براتلو همچنین با انتقاد از فرمانداری تهران گفت: ورودی های شهر تهران باید بسیار زیبا و ویژه پذیرای مسافران نوروزی باشد که در سال گذشته این مهم کمرنگ بود. باید در ورودی های تهران راهنمای مسافران مستقر باشد. خودمان وقتی مسیری اشتباه می رویم یک صبح تا شب طول می کشد تا برگردیم چه برسد به مسافرانی که تهران را نمی شناسند و باید آنها را راهنمایی کرد.

ویژه برنامه موسیقی قومیت ها در کاخ سعد آباد تهران

در ادامه این جلسه مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری اعلام کرد: در مدت زمان ایام تعطیلات نوروزی تمامی کاخ موزه ها و موزه های تهران باز بوده و هر روز یک برنامه ویژه در پارکها و موزه ها برگزار می شود. به عنوان نمونه سعد آباد تهران ویژه برنامه های متونعی از موسیقی اقوام ایرانی برگزار خواهد کرد و نمایشگاههای صنایع دستی هم در این مکان ها ارائه می شود.

در این جلسه نماینده سازمان راهداری هم گزارشی از وضعیت فروش بلیطهای نوروزی داد و گفت: آغاز پیش فروشهای بلیط های نروزی از 23 بهمن بود و 4 دستگاه وب کیوسک در پایانه های غرب و همچنین چندین وب کیوسک هم برای رزرو بلیط در دفاتر مسافرتی در سطح شهر جانمایی کردیم. هم اکنون حدود یک میلیون و 700 هزار بلیط به فروش رفته است که پیش بینی می شود این تعداد به 3 میلیون بلیط برسد.

نصب تردد شمار در ورودی و خروجهای تهران

وی اظهار داشت: از مهمترین اقدامات این سازمان نصب دوربینهای جدید نظارتی در بزرگراههای استان است که این تعداد از 12 دوربین به 25 دوربین افزایش داشته است. همچنین تردد شمار هم از 4 نقطه به 20 نقطه افزایش یافته است و در تمامی ورود و خروجیهای شهر پوشش کامل تردد شمار داریم.

اینترنت و پزشک رایگان ویژه مسافران راه آهن تهران

در ادامه نماینده راه آهن تهران در جلسه حضور پیدا کرد و گفت: هنوز آماری از خرید بلیطهای راه آهن نداریم ولی روزانه 60 هزار مسافر از طریق راه آهن تهران تردد می کنند. امسال هم تسهیلاتی مانند پزشک رایگان در ایستگاه راه آهن تهران، سفره هفت سین در ایستگاههای گرمسار، کرج، ورامین و تهران و ایجاد کتابخانه به نام ایستگاه مطالعه با 350 هزار جلد کتاب و مرکز اینترنت رایگاه در ایستگاه راه اهن تهران را برای مسافران نوروزی دیده ایم.

روزانه 150 فروند پرواز خارجی در نوروز 92

نماینده فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) هم در جلسه ستاد تسهیلات نوروزی اعلام کرد: زیباسازی فضای فرودگاه در دست اجرا است و امسال 150 فروند پرواز نوروزی داشته که پیش بینی ما این است که روزانه 25 هزار مسافر هوایی در فرودگاه امام خمینی (ره) داشته باشیم. ولی گلایه من از استانهای شرقی کشور است. در چند ماه گذشته 4 گروه 150 نفره مسافر عتبات عالیات از طریق تورهای غیرقانونی در فرودگاه امام خمینی (ره) رها شدند. البته ما آنها را اسکان داده و تغذیه آنها را مدتی تامین کردیم تا به شهرشان بازگردند ولی حتما باید به استانداریهای خراسان شمالی و جنوبی این موارد گزارش شود.

310 پرواز فوق العاده داخلی در نوروز 92

نماینده فرودگاه مهر آباد تهران هم اعلام کرد: هم اکنون روزانه 300 پرواز معمولی داریم ولی برای ایام نوروز روزانه 310 پرواز فوق العاده هم مجوز داده ایم. هم اکنون بلیط پروازهای نوروزی پیش فروش شده که 160 هزار بلیط کیش، 58 هزار مشهد، 29 هزار بلیط شیراز، 21 هزار بلیط اهواز و 11 هزار بلیط ماهشهر فروخته شده و الباقی برای سایر شهرستانها است. متوسط 140 مسافر برای هر پرواز داریم ولی برای نوروز روزانه 45 هزار مسافر خروجی از تهران پیش بینی شده است.

پلیس هم در گزارشی اعلام کرد امنیت کامل محلات تهران را در دستور کار داریم. 250 چادر ایستگاه نوروزی در محلات و پارکها برای گشتهای انتظامی و 130 خط 110 شبانه روزی آماده خدمات پلیسی به همشهریان تهرانی است.

آماده باش هلال احمر در نوروز

منتظر شبر مدیرعامل هلال احمر تهران هم با گزارشی کوتاه گفت: 30 پایگاه جاده ای، 20 پایگاه فرهنگی و امدادهوایی در ایام نوروز آماده باش بوده و کشیک های خواهران و برادران 24 ساعته برای امدادرسانی آماده کمک هستند. در نوروز امسال برپایی چادرهای نماز، نمایشگاه و مسبقات و توزیع کیفهای امدادی کودکان در ورودی شهرها و تهران همانند سال گذشته انجام می شود.


میدان آزادی غرق در سبزه های نوروزی

ارسال شده توسط : پایگاه خبری ناب در روز : یکشنبه 91 اسفند 20 ساعت 9:54 صبح
مسئول مرکز گل و گیاه شهرداری منطقه 9 از برگزاری جشنواره سبزه ها در ضلع شرقی میدان آزادی واقع در بوستان بزرگ المهدی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری ناب ، محبت در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: دوشنبه 21 اسفند جشن سبزه ها در بوستان المهدی واقع در ضلع جنوب شرقی میدان آزادی از ساعت 10 صبح تا 12 برگزار می شود و در این جشنواره به تمامی شرکت کنندگان گل شب بو اهداء می شود.
وی در ادامه بیان کرد: برترین سبزه انتخاب و علاوه بر اهدای گل شب بو به صاحب سبزه به سازمان پارکها معرفی شده تا جایزه نفیسی از سوی سازمان دریافت نمایند.
محبت در خاتمه اظهار داشت: از اول اسفند آموزش های لازم جهت نحوه کاشت و سبزه آرایی داده شد و شهروندان با نحوه کاشت، طراحی صحیح و تنوع آن آشنا شدند.
گفتنی است؛ با توجه به آنکه سال 92 سال مار است، نحوه سبزه آرایی به شکل مار به شهروندان یاد داده شد.


ترافیک در خیابان و بزرگراه های تهران عادی و روان است

ارسال شده توسط : پایگاه خبری ناب در روز : پنج شنبه 91 اسفند 17 ساعت 12:39 عصر
رئیس مرکز کنترل ترافیک راهور تهران بزرگ گفت: در حال حاضر ترافیک در تمام معابر تهران روان و عادی است.

به گزارش پایگاه خبری ناب ، سرهنگ سعید اسماعیلی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت : با توجه به بارش برف در شهر تهران و سفیدپوش شدن اغلب معابر، تا کنون هیچ مشکلی در سطح خیابان ها و بزرگراههای تهران نداشتیم و تردد خودرو در پایتخت عادی و روان است. البته سرعت حرکت خودروها کاهش یافته است.

وی در پایان به رانندگان توصیه کرد: در زمان بارش برف میزان دید راننده کاهش می یابد به همین خاطر رانندگان باید با دقت بیشتری رانندگی کنند. همچنین به علت لغزنده بودن معابر با سرعت مطمئن در سطح خیابان ها و بزرگراه ها رانندگی کنند.


<      1   2   3   4   5   >>   >



بازدید امروز: 29 ، بازدید دیروز: 19 ، کل بازدیدها: 252250
پشتیبانی و بروز رسانی : "گروه ناب"