سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خدمات رسانی رایگان مترو تهران

ارسال شده توسط : پایگاه خبری ناب در روز : سه شنبه 92 مرداد 15 ساعت 8:0 عصر
استفاده از مترو در تهران از اول روز عید سعید فطر تا پایان برگزاری نماز عید برای مسافران رایگان خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری ناب به نقل از باشگاه خبرنگاران، احسان مقدم مدیر ارتباطات و امور بین الملل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه ضمن تبریک فرارسیدن عید سعید فطر گفت: به منظور تسهیل در انتقال نمازگزاران به محل اقامه نماز عید در دانشگاه تهران؛ متروی تهران در روز عید سعید فطر خدمات ویژه و سرویس های فوق العاده ای در خطوط داخلی تهران ارائه خواهد کرد.


تهران صاحب بیشترین مدارس فرسوده

ارسال شده توسط : پایگاه خبری ناب در روز : شنبه 92 مرداد 12 ساعت 4:40 عصر
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور از اختصاص 875 میلیارد تومان برای مقاوم سازی و نوسازی مدارس فرسوده کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری ناب، مرتضی رئیسی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان این مطلب درباره روند نوسازی مدارس فرسوده کشور گفت: در بودجه 92، 875 میلیارد تومان برای نوسازی و مقاوم سازی مدارس فرسوده کشور اختصاص یافته است که اگر اعتبارات به موقع تامین شود، یکی از اولویت های ما مقاوم سازی و ایمن سازی مدارس فرسوده است.

وی افزود: از مبلغ 6200 میلیارد تومان اعتبار تخریب و بازسازی مصوب سال 85، تاکنون 4 هزار میلیارد تومان در اختیار سازمان نوسازی مدارس قرار گرفته است. به عبارتی 60 درصد از توافق‌های انجام شده از اعتبارات تخریب و بازسازی مدارس تاکنون تخصیص یافته است و چنانچه تا 2 سال آینده مابقی این اعتبارات و همچنین مابه‌التفاوت افزایش قیمت مصالح در اختیار سازمان نوسازی قرار بگیرد، مدارس کشور را از لحاظ ایمنی به وضعیت مطلوب خواهیم رساند.

رئیسی درباره تعداد مدارس فرسوده کشور گفت: در مجموع 4 میلیون متر مربع از فضای آموزشی کشور تخریبی است، اما شهر و استان تهران دارای بیشترین مدارس فرسوده در کشور است. سازمان نوسازی این آمادگی را دارد تا 2 سال آینده تمام مدارس تخریبی را بازسازی و مقاوم‌سازی کند، البته تحقق این امر منوط به تخصیص اعتبارات مربوط به قانون تخریب و بازسازی مدارس است.

این مقام مسوول خاطرنشان کرد: سیاست دولت و روند اعتباراتی که برای تخریب و بازسازی فضاهای آموزشی در نظر گرفته شده، حذف مدارس تخریبی طی سه سال است که در این راستا استان و شهر تهران به دلیل داشتن بیشترین مدارس فرسوده در بین شهرهای کشور، در اولویت این امر قرار دارد 


بیش از 20 درصد جمعیت تهران حاشیه نشین شده اند

ارسال شده توسط : پایگاه خبری ناب در روز : چهارشنبه 92 مرداد 9 ساعت 11:30 صبح
آمارهای متفاوت درباره حاشیه نشینان، به دلیل تعریف های گوناگون از این گروهها ارائه شده است ولی آنچه مسلم است بیش از 20 درصد جمعیت تهران به دلایل مختلف از جمله فشار هزینه معیشت روزانه و هزینه تامین مسکن حاشیه نشین شده اند.

به گزارش پایگاه خبری ناب، دکتر غلامرضا انصاری رئیس پیشین سازمان بهزیستی کشور در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: مطالعات جهانی بیانگر آن است که بین فقر و حاشیه نشینی رابطه مستقیمی وجود دارد و همین که گروهی از شهروندان قادر نیستند برای اسکان و زندگی در مرکز کلانشهرها زندگی کنند و مجبور می شوند به حاشیه کم امکانات شهرهای بزرگ پناه بیاورند، نشان می دهد حاشیه نشینی، نماد فقر و فلاکت، عدم توزیع عادلانه ثروت و  استثمار است. در این میان آنچه که نگران کننده است سرعت افزایش حاشیه‌نشینی در تهران و سایر کلان شهر هاست که نشان از نابسامانی اقتصادی و بیکاری مزمن دارد.

وی افزود: حاشیه نشینی ارتباط تنگاتنگی با بحث مهاجرت دارد، به طوریکه می توان گفت اغلب حاشیه نشینان شهرها از مهاجرانی هستند که به امید زندگی بهتر و اشتغال به سوی شهر های بزرگ روانه شده اند ولی نتوانسته اند اقامتگاهی در قلب شهر پیدا کنند و مجبور به سکونت در اقامتگاه های خودبنیان و بدور از امکانات اولیه شهری شده اند.

عضو منتخب شورای شهر چهارم تهران با اشاره به اینکه مشکلات بهداشتی و آموزشی و اقتصادی حاشیه‌نشینان برای همه سیاستگزاران رنج آور و تامل آفرین است اظهار داشت: آنچه که  از وضعیت شهر تهران قابل رصد کردن است آن است که متاسفانه تهران در محاصره ی حاشیه نشینی قرار گرفته است و ردپای نابسامانی اقتصادی، عدم توزیع عادلانه ثروت در کشور، نبود عدالت اجتماعی به معنای واقعی کلمه و بی‌تدبیری در مدیریت اجرایی در گسترش حاشیه‌نشینی در شهرهای بزرگ بویژه تهران به وضوح دیده می شود و بی شک در صورت تداوم سیاستهای فعلی، می تواند کشور را با بحران بزرگی مواجه کند.

وی با تاکید بر این نکته که حاشیه نشینی یکی از بسترهای وسیع ناهنجاری های اجتماعی است اظهار داشت: بسیاری از کارشناسان حاشیه نشینی را به یک زلزله مهیب تشبیه کرده اند.البته بی انصافی است که بگوییم در این مناطق حاشیه نشین، همه شهروندان با جرم و بزهکاری در ارتباط هستند؛ اتفاقا خیلی از افراد ساکن مناطق حاشیه ای، ضمن رعایت قانون و حقوق دیگران، زندگی مسالمت آمیزی با سایر همشهریان شان دارند، اما واقعیت این است که ساختار این مناطق و کمبود مباحث آموزشی درکنار نفوذ گروه های مرتبط با پدیده شوم مواد مخدر شرایطی را به این گونه مناطق تحمیل کرده است که پتانسیل بروز آسیبهای اجتماعی و بدنبال آن گسترش جرایم در آنجا بسیار بالاست.

به گفته انصاری، مطالعات در بسیاری از کشورهای در حال توسعه بیانگر آن است که آسیبهای اجتماعی نظیر ترک تحصیل نوجوانان،کودکان کار،کودکان خیابانی،اعتیاد،قاچاق مواد مخدر،سرقت،بزهکاری در کمین ساکنین حاشیه های شهرهای بزرگ است و دور بودن از امکانات آموزشی و بهداشتی نیز مزید علت شده و گاهی در کنار  فقر و بیکاری ، فرد را به ارتکاب جرایم سوق می دهد.

وی در پایان تصریح کرد: بی توجهی و غفلت از ساماندهی حاشیه نشینی و عملیاتی نکردن قابلیتهای حقوقی و اجرایی در این زمینه، هزینه های سنگینی را به دولت، جامعه و مردم تحمیل می کند و متاسفانه آنچه که رنج آور است آن است که در این خصوص شاهد یک مدیریت واحد و یکپارچه در کشور نیستیم.


زلزله در تهران تمام ایران را میلرزاند

ارسال شده توسط : پایگاه خبری ناب در روز : پنج شنبه 92 تیر 20 ساعت 1:5 عصر
معاون ترافیک شهرداری تهران درباره زلزله عصر روز سه شنبه در گسل شمال تهران گفت: در صورت وقوع زلزله شدید در تهران، نه تنها تلفات جبران ناپذیری وارد خواهد شد، بلکه کل کشور تحت تأثیر آثار آن قرار خواهد گرفت.

به گزارش پایگاه خبری ناب به نقل از باشگاه خبرنگاران ؛ مهندس سید جعفر تشکری هاشمی با اشاره به رشد ناهماهنگ و غیر اصولی تهران و ساخت و ساز در حریم گسل‌ها و مناطق ناپایدار در چند دهه اخیر افزود: عدم توجه به شدت بالای لرزه‌خیزی تهران در طراحی و اجرای ابنیه و ساختمان‌ها، توزیع ناهمگون تأسیسات و تجهیزات شهری و وجود بافت‌های آسیب‌پذیر و فرسوده متعدد و پراکنده در سطح شهر، حاکی از آسیب پذیری بالای این کلان شهر در برابر زلزله احتمالی است. 

وی با استناد به سخنان اخیر شهردار تهران در همایش «بافت فرسوده»، اظهار کرد: مدیریت شهری به گونه‌ای حرکت می‌کند که مشکلات بافت فرسوده تسهیل شود چرا که به قول شهردار محترم تهران آسیب‌های اجتماعی و طبیعی ناشی از بافت فرسوده، اساس خلقت و زندگی انسان را مورد تهاجم قرار می‌دهد. 
 
مهندس تشکری هاشمی با بیان این که برای موضوع زلزله و نحوه برخورد با آن نقشه راه نداریم، تصریح کرد: موضوع زلزله و راهکارهای کاهش و کنترل آثار و عوارض آن بیش از آن که یک معضل پیچیده طبیعی باشد، یک مسأله ساده علمی است که همچون بسیاری از کشورها برای آن به عنوان یک مسأله قابل حل اجتماعی، می‌توان راه حل‌های اجرایی و عملیاتی اندیشید. 
 
معاون شهردار تهران در پایان با تأکید بر این که مسأله زلزله و آسیب‌های ناشی از آن به ویژه در بافت‌های فرسوده یک موضوع بخشی و منطقه‌ای نیست، خاطرنشان کرد: امیدواریم نمایندگان محترم مجلس و دولت جدید در این زمینه اهتمام جدی داشته باشند تا قبل از این که تهران به خاطر وقوع زلزله دچار آسیب‌های جبران ناپذیر شود، برای این کلان شهر چاره اندیشی کنند. 
 
همچنین بر اساس گزارشی که چندی پیش از سوی مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران منتشر شد، این کلان شهر به واسطه قرارگیری در دامنه جنوبی البرز و وجود گسل‌های فعال در اطراف آن که شاهد وقوع زلزله‌های ویرانگری در طول تاریخ بوده، از پتانسیل لرزه خیزی بالایی برخوردار است. 
 

گفتنی است روز سه شنبه زلزله خفیفی نیمه شمالی تهران را لرزاند که کانون اصلی فعالیت آن یکی از گسل‌های شمال تهران گزارش شده است.


دیشب در خیابانهای تهران چه گذشت؟

ارسال شده توسط : پایگاه خبری ناب در روز : پنج شنبه 92 خرداد 23 ساعت 12:46 عصر
شب گذشته آخرین مهلت تبلیغات نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری و شوراها بود که ساعت‌های پایانی این تبلیغات در پایتخت حواشی‌هایی را به همراه داشت.
به گزارش پایگاه خبری ناب، طبق قانون مهلت تبلیغات نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری از ساعت 8 صبح امروز پنجشنبه 23 خرداد ماه پایان یافته است.

بر این اساس شب گذشته آخرین مهلتی بود که نامزدهای انتخاباتی دور یازدهم ریاست‌جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا می‌توانستند تبلیغات داشته باشند.


سعید جلیلی در ورزشگاه حیدرنیا در میان هواداران خود حضور یافته بود، علی اکبر ولایتی در ورزشگاه شیرودی، محمدباقر قالیباف در میدان فلسطین با هوادارانش سخن می‌گفت و محسن رضایی و حسن روحانی در نقطه دیگری مشغول تبلیغات بودند، البته هواداران محمد غرضی نیز صحنه را خالی نگذاشته بودند.



خیابان ولیعصر(عج) تهران مهمترین محل تجمع هواداران نامزدهای انتخاباتی بود که هر طیفی به ظن خودش در حال تبلیغات برای نامزد مورد نظرشان بودند.

ستادهای تبلیغاتی حسن روحانی، محسن رضایی و محمدباقر قالیباف در نقاط مختلفی از خیابان ولیعصر(عج) از میدان ولیعصر(عج) تا میدان تجریش در فواصل مختلف دایر بود و هوادارانشان با حمل پلاکارد و سر دادن شعارهایی فضا را انتخاباتی کرده بودند.
 


ناگفته نماند طرفداران روحانی، قالیباف و رضایی از راه‌اندازی کارناوال‌های انتخاباتی در سطح شهر و آن هم در خیابان ولیعصر(عج)، که محل تردد وسایط نقلیه عمومی است غافل نبوده و با تجمع تعدادی از هوادارانشان از مسیر شمال به جنوب این خیابان اقدام به سردادن شعار کردند.




شاید آخرین نمایش تبلیغاتی مربوط به علی اکبر ولایتی بود که در جوار حرم مطهر امام زاده صالح(ع) در میدان تجریش برگزار شد.

این مراسم که بعد از نماز مغرب و عشا و حدودا از ساعت 21 تا 23 به طول انجامید با حاشیه‌های جالبی همراه بود.


در همایش مذکور که مصادف با ولادت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) بود ستاد انتخاباتی ولایتی اقدام به پخش شیرینی و شربت در بین مردم کرد و همچنین حاج محمدرضا طاهری نیز در جمع هواداران ولایتی مدیحه‌سرایی کرد.

همچنین رامین گلستانی مرشد زورخانه چیذر نیز در میان دود اسپند و هیاهوی هواداران ولایتی از هموطنان درخواست حضور در پای صندوق‌های رای داشت تا با دستان خود سرنوشت و آینده کشورشان را بسازند.

آخرین شب تبلیغات نامزدها در حالی به پایان رسید که از صبح امروز فضای شهر به حالت عادی برگشته و آبستن حماسه‌ سیاسی توسط مردمان این مرز و بوم است.


وقوع زلزله در تهران بدون تلفات

ارسال شده توسط : پایگاه خبری ناب در روز : یکشنبه 92 اردیبهشت 29 ساعت 11:36 صبح
زمین لرزه ای به بزرگی 3.5 در مقیاس امواج درونی زمینی مرز استان های سمنان و تهران در حوالی ایوانکی را لرزاند.

به گزارش پایگاه خبری ناب ، محمود مظفر در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با اعلام این خبر گفت: این زمین لرزه در عرض شمالی 34.35 و طول شرقی 95.51 جغرافیایی زمین به وقوع پیوسته است.

وی خاطر نشان کرد: این زلزله در عمق 10 کیلومتری زمین برای شهروندان محسوس شده که خوشبختانه خسارتی به بار نیاورده است.


عاملان وحشت دستگیر شدند

ارسال شده توسط : پایگاه خبری ناب در روز : شنبه 92 اردیبهشت 28 ساعت 1:48 عصر
رئیس پلیس اطلاعات و امنیت عمومی تهران بزرگ گفت: افرادی که موجب وحشت و اختلال در نظم عمومی در محله امام زاده حسن و خیابان 16 متری امیری شده بودند، شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش پایگاه خبری ناب ، سرهنگ علیرضا محرابی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران در تشریح خبر فوق اظهار داشت: در پی تخریب 5 دستگاه خودرو و قدرت نمایی با قمه و ایجاد رعب و وحشت بین اهالی امام زاده حسن(ع) که در تاریخ 18 اردیبهشت ماه سال جاری اتفاق افتاده بود و بازتاب زیادی هم از برخی مطبوعات خاص داشت و باعث رعب و وحشت در افکار عمومی شده بود اکیپ عملیاتی پلیس امنیت جهت بررسی موضوع به حوالی سه راه‌آذری و خیابان‌های مجاور آن اعزام شد.

رییس پلیس اطلاعات و امنیت عمومی تهران بزرگ ابراز داشت: ماموران با گسترش چتر اطلاعاتی توانستند در ساعت 22 شب، 24 اردبیهشت ماه سال جاری یکی از متهمان را به هویت "علی" 23 ساله در حین تردد در خیابان قدرت پاکی با یک دستگاه زانتیا شناسایی و طی اقدام غافلگیرانه دستگیر کنند.

این مقام مسئول انتظامی در ادامه اذعان داشت: پس از تخلیه اطلاعاتی متهم دستگیر شده ماموران متهم دیگر پرونده را به هویت "مصطفی" 25 ساله شناسایی و موفق شدند، نامبرده را شب 26 اردیبهشت ماه در حین خروج از منزل دستگیر و به مقر انتقال دهند.

به گفته سرهنگ محرابی این دو متهم اصلی ایجاد وحشت در محله امام زاده حسن(ع) و خیابان 16 متری بودند، که در نهایت با تکمیل پرونده متهمان به مقام قضایی ارجاع شدند.


مرگ 3 نفر در زیر آوار

ارسال شده توسط : پایگاه خبری ناب در روز : پنج شنبه 92 اردیبهشت 26 ساعت 9:25 عصر
سخنگوی آتش نشانی تهران از مرگ 3 نفر در زیر آوار ساختمان مسکونی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری ناب ،جلال ملکی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: ساعت 00:21 بامداد امروز وقوع حادثه آوار به آتش نشانان اعلام شد که بلافاصله آتش نشان های ایستگاه 8 و نجات 3 به محل حادثه در خیابان جیحون اعزام شدند.

وی ادامه داد: با حضور آتش نشان ها مشخص شد ساختمان مسکونی دو طبقه 200 متری در حال تخریب و نوسازی بوده است که به علت جمع شدن ضایعات و نخاله های ساختمانی در سقف طبقه اول باعث تخریب و ریزش آوار شده است.

به گفته سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران، اهالی محل اعلام کردند در محل حادثه سه نفر حضور داشتند که آتش نشانان با آغاز عملیات آوار برداری توانستند دو مرد ایرانی و یک تبعه افغانی را خارج و تحویل اورژانس دهند. پس از معاینات اولیه تکنسین اورژانس مرگ هر سه نفر را اعلام کرد.


زورخانه جوانمردان در غرب تهران احداث شد

ارسال شده توسط : پایگاه خبری ناب در روز : شنبه 92 اردیبهشت 21 ساعت 11:35 صبح
زورخانه جوانمردان به عنوان نخستین زورخانه غرب تهران در فضایی به مساحت 750 متر مربع احداث و آماده بهره برداری شد .

به گزارش پایگاه خبری ناب به نقل از باشگاه خبرنگاران، سعید طلوعی شهردار منطقه با اعلام این خبر گفت : با هدف احیاء و ترویج ورزش باستانی و زنده نگه داشتن فرهنگ پهلوانی که ریشه در آیین و رسوم ایران دارد زورخانه محله کن با همکاری مدیر وشورایاران محله احداث شد.
 
طلوعی  در خصوص مشخصات زورخانه کن گفت : این مرکز ورزشی به صورت شش ضلعی همراه با گود زورخانه ،جایگاه میهمان، رختکن ، دفتر مدیریت ، اتاق مرشد و ... طراحی شده است.
 
وی افزود : زورخانه ها، افزون براینکه مکانی برای احیاء آیین پهلوانی هستند ، جزو بناهای تاریخی با معماری منحصر به فرد به شمار می روند که در صورت بازسازی می توانند هویت تهران قدیم را حفظ کنند.
 
به گفته شهردارمنطقه  5 زورخانه جوانمردان  مطابق با استانداردهای فدراسیون پهلوانی و زورخانه ای کشور در فضایی به مساحت 750 متر مربع در یک طبقه احداث شد .
 
شهردار منطقه درادامه به احداث 2مجموعه ورزشی اشاره کردوگفت :با تکمیل وبهره برداری ازاین مجموعه ها رشد  قابل توجهی در سرانه ورزشی محلات صورت می گیرد.


نرخ کرایه های تاکسی همچنان بلاتکلیف

ارسال شده توسط : پایگاه خبری ناب در روز : چهارشنبه 92 اردیبهشت 4 ساعت 11:33 صبح
رئیس شورای شهر تهران با اشاره به بلاتکلیفی نرخ کرایه های تاکسی گفت: با وزیر کشور در خصوص نرخ کرایه های تاکسی صحبت کردم اما هنوز جواب خاصی در این رابطه به ما نداده است.

به گزارش پایگاه خبری ناب ، مهدی چمران در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به بلاتکلیفی نرخ کرایه های تاکسی گفت: وزارت کشور درگیر مسایل انتخابات است و به نظر می رسد به این مساله توجهی ندارد.

وی اضافه کرد: رانندگان تاکسی مرتباً با شورای شهر تماس می گیرند و خواستار تعیین تکلیف نرخ های جدید کرایه های تاکسی هستند که البته حق هم با آنها است.

چمران افزود: منتظر جواب وزارت کشور هستیم زیرا آنها باید پاسخ فرمانداری را بدهند اما هنوز ابلاغ زمان نرخ جدید کرایه های تاکسی مشخص نیست.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه از ابلاغ مصوبه شورای شهر در خصوص افزایش کرایه‌ها به فرمانداری بیش از 15 روز می‌گذرد، بر اساس قانون شهرداری اجازه افزایش کرایه ها را دارد.


<      1   2   3   4   5   >>   >



بازدید امروز: 19 ، بازدید دیروز: 19 ، کل بازدیدها: 252240
پشتیبانی و بروز رسانی : "گروه ناب"