سفارش تبلیغ
صبا ویژن

راهکارهای کاهش نرخ کرایه های تاکسی

ارسال شده توسط : پایگاه خبری ناب در روز : دوشنبه 93 اردیبهشت 15 ساعت 11:39 صبح
بی تردید همه اشخاصی که برای رفت و آمدهای روزانه خود از تاکسی و یا آزانس های اتومبیل استفاده می‌کنند، طعم افزایش کرایه‌های حمل و نقل عمومی را چشیده‌اند و همیشه با پایان سال و یا شروع سال جدید، شاهد افزایش نرخ و یا زمزمه های آن بوده ایم.

یادداشتی از مهدی جمشیدی

چرا مردم از خودرو شخصی استفاده می کنند و تمایلی به استفاده از خودروهای عمومی مانند تاکسی و آژانس را ندارند؟

یکی از رهنمودهای پلیس به مردم این است که با خودروهای تک سرنشین در شهر کمتر تردد کنند و همیشه گلایه هایی در خصوص آلودگی هوای تهران، معضل ترافیک و آلودگی های صوتی و سایر موارد توسط مسوولین صورت میگیرد، ولی چگونه می توان مردم را به استفاده از خودروهای عمومی تشویق کرد، مسئله ای است که به اختصار در این یادداشت به آن اشاره خواهم کرد.

یکی از دلایلی که باعث می شود اکثر مردم از خودرو شخصی استفاده نمایند، ارزان بودن سوخت است که این خود یک بهانه ای شده است که همه ساله زمزمه گرانی سوخت بین مردم و مسوولین است و آن را یک راه حل برای تشویق مردم به عدم استفاده از خودرو شخصی در مواقع غیر ضرور می دانند، ولی مشکل اینجاست که با افزایش نرخ بنزین و سوخت های دیگر، کرایه های حمل و نقل عمومی هم افزایش می یابد و به نوعی برابری هزینه استفاده از خودرو شخصی و عمومی سبب می گردد که مردم، جابجایی با خودرو شخصی را ترجیح دهند، و اما یک دلیل فرعی دیگر این است که متأسفانه فرهنگ استفاده از کولر در فصل تابستان در خودروهای تاکسی و آژانس های اتومبیل نهادینه نگردیده است و کیفیت پایین خودرو و همچنین درک نادرست راننده نسبت به افزایش مصرف سوخت در صورت استفاده از کولر، باعث می شود که هم مسافر و هم راننده در فصل گرم تابستان نتوانند فصل کاری راحتی را سپری نمایند و این خود یک دلیل می شود که اکثر مردم در این فصل به خاطر راحتی خود، از خودرو شخصی استفاده نمایند.

چه راهکارهایی در این خصوص وجود دارد که مردم را به استفاده از حمل و نقل عمومی، به ویژه تاکسی تشویق نمود؟

سخن من در این یاداشت بیشتر به دولتمردان و مدیران تصمیم گیر در حمل و نقل عمومی، به ویژه سازمان تاکسیرانی شهر تهران است و باید یادآوری نمایم که سختی کار رانندگان تاکسی و مسافر برهای شخصی به خصوص در پایتخت، بر هیچ کس پوشیده نیست و همه ما این شغل را جزء مشاغل سخت می دانیم که رانندگان در شبانه روز و در سرما ، گرما، ترافیک ، آلودگی های صوتی و زیست محیطی به ارائه خدمات به هموطنان خود می پردازند و در مقابل از خدمات و مزایای قابل درکی برخوردار نیستند.

چگونه می شود نرخ کرایه تاکسی را کاهش داد؟

خب به طور طبیعی و عقلانی، هر زمان که نرخ سوخت افزایش یابد، نرخ کرایه تاکسی هم به همان میزان افزایش می یابد و هر شخصی با محاسبه هزینه حمل و نقل، به این نتیجه می رسد که استفاده از خودرو شخصی برایش به صرفه تر است، ولی به طور یقین اگر بداند که با این وضع ترافیک تهران، نبود جای پارک، آلودگی هوا و ....، استفاده از تاکسی برایش مرقوم به صرفه تر است، به طور حتم سعی می کند که با تاکسی و خودروهای آژانس در شهر تردد نماید. اما چگونه می شود نرخ کرایه تاکسی را ثابت نگه داشت و یا نسبت به استفاده از خودرو شخصی آن را کاهش داد، مسئله ای است که انشاء اله در یادداشت دیگری به تفسیر آن می پردازیم.


برگزاری انتخابات اتاق اصناف تهران

ارسال شده توسط : پایگاه خبری ناب در روز : یکشنبه 93 اردیبهشت 14 ساعت 4:14 عصر
اتاق اصناف تهران با ادغام دو مجمع امور صنفی تولیدی و مجمع امورصنفی توزیعی تشکیل می شود.

 

به گزارش پایگاه خبری ناب، بر اساس اصلاحیه ی جدید قانون نظام صنفی باید مجامع امور صنفی تولیدی و توزیعی در یکدیگر ادغام شده و در شهرستان ها اتاق اصناف تشکیل شود.

بر اساس این گزارش، در روز پایانی اردیبهشت با حضور اعضاء و رؤسای 137 اتحادیه در تهران شاهد برگزاری انتخابات برای تشکیل اتاق اصناف تهران و تعیین رئیس و هیأت رئیسه ی آن خواهیم بود.
گفتنی است، در حال حاضر قاسم نوده فراهانی، رئیس اتاق اصناف کشور، ریاست مجمع امور صنفی توزیعی تهران را به عهده دارد و علی فاضلی نیز رئیس مجمع امور صنفی تولیدی تهران است.


محسن رضایی به شورای شهر تهران رفت

ارسال شده توسط : پایگاه خبری ناب در روز : سه شنبه 93 اردیبهشت 9 ساعت 12:39 عصر
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه عدم تمرکز ساختاری یکی از الزامات سلطه است افزود: متاسفانه در ایران دولتها به شکل متمرکز بوده درحالی که تمامی دنیا به این اداره دولت به صورت غیر متمرکز گرایش یافته‌اند.

 

به گزارش پایگاه خبری ناب، محسن رضایی در شصت و یکمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران که مقارن با روز ملی شوراها برگزار شد ، با اشاره به فرارسیدن سالروز شهادت شهید مرتضی مطهری و روز معلم ونیز تبریک نهم اردیبهشت ماه روز ملی شوراها اظهار داشت: در قانون اساسی شورا به عنوان ارکان نظام مطرح شده اما هنوز جایگاه تعریف شده  و تصویب شده این رکن نیاز به پیگیری و ممارست دارد.


وی به بیانات مقام معظم رهبری در ده سال گذشته طی ارائه حکمی به شورای تشخیص مصلحت نظام مبنی بر مشخص نمودن سیاستهای کلان نظام و بهبود شرایط عمومی جامعه در چهار چوب فعالیت‌های شورا اشاره نمود وافزود: نظام شهری  مجموعه ای از سکونت‌گاها و شهرها و روستا‌های وابسته به هم است که ساختارهای نظام سکونتگاهی را در ناحیه ، کشور و جهان پدید می‌آورد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه نظام شهری تنها مجموعه ای از سکونتگاه های نبوده بلکه جریانات ارتباطات ، روابط و مناسبتهای بین المللی عوامل تولید، ایده‌ها و به تعبیری جریانی از سرمایه‌ها را شامل شده افزود: متاسفانه امروز در ایران با یک نظام شهری نامتوازن ، نابرابر و به خصوص در تهران روبرو هستیم افزود: نظام شهری ایران پیش از انقلاب نیز این گونه بوده که متاسفانه این امر پس ازانقلاب نیز تداوم یافت.

محسن رضایی به افزایش 5 برابری شهرهای کشور درطول 5 دهه گذشته و افزایش 1.2 درصدی شهرنشینی درطول سی سال گذشته اشاره کرد و افزود: البته در این میان تنها تغییرات کمی مدنظرنبوده بلکه تغییرات کیفی نظیر سلامت ، آلودگی ، حاشیه نشینی، بیکاری ، اعتیاد به مواد مخدرو نابسامانی های دیگر در طی 80 سال اخیر و رشد آن باید اشاره نمود که اینها همه بیانگرعدم نظام نامتوازن شهری در ایران است.

وی درادامه از تغییر درسبک مدیریت ، فرهنگ ،‌نظام اقتصادی و تغییر در نظام اجتماعی به عنوان موثرترین عوامل درایجاد مشکلات اشاره شده یاد کرد و افزود: نظام شهری معلول ساختار مدیریتی ، عوامل اقتصادی وفرهنگی است که در 80 سال اخیر به شدت دچار مشکل شده است که همه اینها نه بر اساس برنامه بلکه بر اساس تخریب گذشته و فرار از ناکجا آباد پهلوی بوده است.

دبیر مجمع مصلحت نظام با تاکید بر اینکه متمرکز شدن نفتی ، رانتی شدن دولتها در شهرهای بزرگ از عوامل مهم در ایجاد نامتوازن شدن شهرها گشته افزود: استقرار بسیاری از پادگان‌ها و پایگاه‌ها و اداره های اصلی در بسیاری از شهرهای بزرگ خود به خوبی موید این امر است که البته باقی ماندن نظام سنتی کشور نیز درآن بی تاثیر نبوده است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه عدم تمرکز ساختاری یکی از الزامات سلطه است افزود: متاسفانه در ایران دولتها به شکل متمرکز بوده درحالی که تمامی دنیا  به این اداره دولت به صورت غیر متمرکز گرایش یافته‌اند.

محسن رضایی با بیان اینکه تشکیل شوراهای محلی شروع تحول مدیریت  در کشور بود افزود: متاسفانه این اقدام در نیمه راه در ایران متوقف شد واینها همه بیانگر آن است که ایران راهی جز تغییر درسبک مدیریتی کشور ندارد و مشکلات مردم با دولت و شهرها خود به خوبی بیانگر همین دوگانگی هاست.

دبیر مجمع  تشخیص نظام با اشاره به اینکه دولتهای اکثریتی عمرشان در ایران به پایان خواهد رسید و هر مقاومتی در سالهای آینده شکسته خواهد شد افزود: واگذاری کلیه خدمات محلی از ادارات به مدیریت‌های محلی و به کارگیری ظرفیت‌های محله‌ای سبب عمق بخشیدن به تحولات مثبت در شهرها و کشور خواهد شد.

 رضایی در ادامه افزود : خانه سازی ، شهرسازی و تفاوت آنها اشاره کرد و افزود: اگر از بعد خانه سازی به شهرها نگاه کنیم نتیجه آن فجایعی است که تاکنون دیده‌ایم واگر از بعد شهرسازی به شهرها نگاه کنیم دراینجا هویت، امنیت ، آرامش ، سلامت جسمانی و فرهنگی ، معماری ، اشتغالزایی مورد توجه قرار خواهد گرفت که متاسفانه تاکنون کمتر به آن توجه شده است.

وی تدوین نه اصل در قانون اساسی دررابطه با شوراها را بیانگر اهمیت نقش شوراها دانست وافزود: تفکیک حوزه سیاست و غیر سیاست در این اصول از مهمترین مسائلی بود که به آن تاکید شده است ضمن اینکه امام (ره) به مردمی بودن شوراها توجه بسیاری نموده‌اند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام مهمترین چالشها دراداره امور شهرها را عدم امور ملی و محلی و ساختار  اجرایی کشور ، مداخله حداکثری دولت در امور اجرایی و مقاومت دستگاه‌های اجرایی در واگذاری امور محلی به شوراها عنوان کرد وافزود: ضعف منابع پایدار مالی و درآمدی شوراها و مدیریت محلی از دیگر موارد قابل ذکر در این زمینه است.

محسن رضایی ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی ، جلب مشارکت حداکثری در اداره امور کشور و کوچک سازی دستگاه‌ها را از مهمترین عوامل موثر در متوازن نمودن شهرها عنوان کرد و افزود: اگر بخواهیم زندگی کردن این وضعیت درست گردد نیازمند ساماندهی نظام شهری، شهرسازی و سبک زندگی مردم هستیم که همه اینها نیازمند تغییر مدیریت است.

در ادامه جریان پنجاه و هفتمین جلسه چهارمین دوره شورای اسلامی شهر تهران علیرضا دبیر رئیس کمیسیون برنامه  و بودجه شهر تهران خطاب به محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام که به مناسبت روز ملی شوراها در جلسه امروز شورای شهر حضور دارد با اظهار امیدواری از اینکه شوراها به جایگاه واقعی خود برسند ،گفت: محسن رضایی یکی از چهره های تشخیص مجمع مصلحت نظام است که در بحث مدیریت شهری به طور جدی وارد شده اما هنوز خروجی لازم آن در تهران مشاهده نشده است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شهر تهران با اشاره به ضرورت تحقق مدیریت یکپارچه شهری تصریح کرد: هنوز بسیاری از نهادها به دنبال تحقق مدیریت واحد شهری هستند اما با فرهنگی که در سطح  مدیریتی ما وجود دارد به نظر نمی رسد در حال حاضر به این موضوع برسیم.

وی ادامه داد: از مجمع تشخیص مصلحت نظام درخواست می کنم همانطور که تجمیع انتخابات شوراها با ریاست جمهوری را دنبال کردند تحقق مدیریت یکپارچه شهری را نیز در اولویت قرار دهند.
دبیر با اشاره به اینکه هنوز شهرداری تهران از قانون سال 1334 تبعیت مجلس شورای اسلامی تبعیت می‌کند خاطر نشان کرد: قانونی که در سال 1286 برای اولین توسط مجلس ملی برای انجمن‌های شهر به تصویب رسید از قانونی که امروز بعد از گذشت 107 سال درمورد شوراهای شهر وجود دارد بسیار قویتر است.


روز شوراها گرامی باد

ارسال شده توسط : پایگاه خبری ناب در روز : دوشنبه 93 اردیبهشت 8 ساعت 10:51 عصر
به مناسبت روز شوراها؛

گزارش فعالیت شورایاری محله طرشت منتشر شد

   
به گزارش پایگاه خبری ناب، مهدی جمشیدی دبیر شورایاری محله طرشت ضمن تبریک روز شوراها به کلیه اعضاء شوراهای اسلامی شهر و روستا کشور به ویژه اعضاء شورایاری محله های شهر تهران، در نشست خبری این شورا که صبح امروز برگزار گردید، گزارش عملکرد دوره سوم شورایاری محله طرشت را منتشر نمود.

 

در این گزارش آمده است؛

اهالی محترم مجله طرشت، همان طور که استحضار دارید،  فعالیت دوره سوم شورایاریها در تهران از نیمه دوم سال 87 آغاز گردید و در محله طرشت 10 نفر از معتمدین محله توسط رأی مستقیم مردم جهت خدمت رسانی به اهالی محله طرشت انتخاب گردیدند.

لذا وظیفه خود دانسته با توجه به اینکه در ماههای آخر دوره سوم فعالیت شورایاران در تهران می باشیم، ضمن تشکر از مسوولین و اهالی محترم محله در خصوص حمایت های شایسته و بایسته خود از جایگاه شورایاران، گزارشی از عملکرد این شورا در حوزه های امور شهری و فضای سبز، فنی و عمرانی، حمل و نقل و ترافیک، را به استحضار برسانم که امید است مورد رضایت و توجه پروردگار متعال و اهالی محترم محله طرشت قرار گرفته باشد.


1)مسدود نمودن ورودی زیر گذر طرشت از شیخ فضل اله نوری (ایجاد ترافیک و اختلال در عبور و مرور)

2)رفع نشتی آب، رنگ آمیزی و نصب روشنایی مناسب در زیر گذر طرشت (بعد از گذشت حدود 40 سال)

3)مسدود نمودن طرشت شمالی از ورودی زیر گذر طرشت(با توجه به ورود تاکسی های خطی از طرشت)

4)ایجاد دوربرگردان در بلوار شهید تیموری

5)رنگ آمیزی و نقاشی دیواری بلوار شهید تیموری و ایجاد پیاده رو

6)نصب پرچم در میدان تیموری(نصب پرچم فقط در بزرگراه ها صورت می گیرد)

7)ایجاد محل عبور عابر پیاده در بلوار شهید صالحی

8)ایجاد دسترسی کوچه گل سیب به بلوار شهید صالحی و نصب تابلو

9)ایجاد پیاده رو با آسفالت رنگی در بلوار شهید صالحی( شرق به غرب)

10)ایجاد دسترسی بن بست بهار به بلوار شهید صالحی و نصب تابلو

11)نصب چراغ راهنمایی و رانندگی در تقاطع شهید صالحی و شهید جواد اکبری

12)بازپیرایی و ساماندهی بوستان طرشت و نصب وسایل بازی کودکان

13)پیشنهاد و پیگیری مستمر در خصوص خرید ساختمان شهرداری ناحیه 5 در محله طرشت

14)رنگ آمیزی دیوارهای بلوار شهید جواد اکبری

15)احداث جوی و اصلاح هندسی بن بست نورافکن

16)چمن کاری و احداث فضای سبز در ورودی بلوار شهید عزیزی از خیابان آزادی

17)احداث بوستان تندرستی در بلوار شهید عزیزی، تقاطع خیابان شهید سلطان محمدی

18)احداث بوستان بامداد در خیابان شهید قلانی

19)نصب پل فلزی جهت تردد عابرین در کوچه شهید مظفری، عباس صالحی،شمیم

20)آسفالت بلوار شهید عزیزی

21)جمع آوری شمشاد های بلوار شهید عزیزی و گل کاری بلوار

22)نصب روشنایی و ساماندهی میدان سماء

23)بازپیرایی و گسترش فضای سبز بوستان شهید عزیزی و نصب وسایل بازی کودکان

24)نصب سرویس بهداشتی در بوستان شهید عزیزی

25)احداث فضای سبز در شمال غرب و شمال شرق میدان سماء

26)رنگ آمیزی و نقاشی دیواری بلوار شهید صالحی و بوستان شهید عزیزی

27)آسفالت خیابان شهید علی حسینمردی

28)احداث بوستان نشاط در انتهای خیابان شهید علی حسینمردی(محل مورد نظر پاتوق معتادین بود)

29)آسفالت خیابان ولدخانی جنوبی

30)دیوار کشی پایانه شهید نظری و مسدود نمودن آن با خیابان شهید ولدخانی

31)احداث و بازپیرایی و نصب سرویس بهداشتی و ساماندهی پایانه شهید نظری

32)ایحاد فضای سبز در خیابان محمد علی جناح، ورودی خیابان شهید صالحی

33)ساماندهی پیاده رو محمد علی جناح(مکاتبه با شهرداری منطقه 5 و پیگیری مستمر)

34)نقاشی دیواری خیابان محمد علی جناح

35)ایجاد دیوار با نقاشی زیبا در ضلع شمال محله(شیخ فضل اله نوری)

36)مسدود نمودن دسترسی به باغ کاج از شیخ فضل اله نوری

37)احداث جوی آب در کوی مختار در طرشت شمالی

38)آسفالت و جدول کاری کوی برادران شهید محمدی، باغ کاج، بیات، شهید همتی فر در طرشت شمالی

39)آسفالت و ایجاد جوی آب و حفر جاه جذبی در خیابان شهید درویشوند

40)مسدود نمودن کلیه زمین های خاکی محله با گاردریل

41)پیگیری جهت تملک املاک جنب مسجد حضرت علی اصغر(ع)

42)رنگ آمیزی و نصب روشنایی در مسجد حضرت علی اصغر(ع)

43)احداث جوی آب در طرشت شمالی

44)احداث پیاده رو و ساماندهی کوچه حسینیه طرشت

45)برداشتن تیر برق های مزاحم و چوبی مقابل حسینیه طرشت(بعد از گذشت حدود 40 سال)

46)ساماندهی و ایجاد محل عبور عابر پیاده در تقاطع 4 راه طرشت

47)نصب چراغ راهنمایی و رانندگی در 4 راه طرشت

48)مسدود نمودن و یکطرفه نمودن طرشت جنوبی(سهولت در تردد عابرین و امنیت جانی)

49)ایجاد پیاده رو در مقابل مسجد امام حسن عسگری(ع)

50)نصب روشنایی در مسجد امام حسن عسگری(ع)

51)آسفالت طرشت جنوبی

52)آسفالت آزاده دوم و آزاده اول

53)پیگیری جهت ساخت ساختمان مجموعه ورزشی شهدای طرشت

54)احداث پیاده رو در خیابان شهید قاسمی از طرشت جنوبی تا بلوار شهید جواد اکبری

55)نقاشی دیواری مدرسه شهید فرهاد حسینمردی

56)احداث بوستان ارمغان با وسایل بازی و ست ورزشی در خیابان شهید سلطان محمدی

57)آسفالت زمین های ضلع جنوب بوستان طرشت

58)آسفالت خیابان شهید سلطان محمدی

59)آسفالت خیابان شهید قلانی

60)ساماندهی حیاط درمانگاه شهید کاظمیان

61)نصب روشنایی در مسجد امام موسی بن جعفر(ع)

62)نصب تابلو اعلانات در مقابل مساجد و مدارس محله طرشت

63)جابجایی میدان میوه و تره بار واقع در میدان سماء(به دلیل بار ترافیکی و تصادفات در میدان)

64)نصب پرچم در میدان سماء

65)جدول گذاری و آسفالت خیابان شهید فرزانه و بایندریها

66)مسدود نمودن دسترسی بلوار شهید صالحی به خیابان لطفعلی خانی

67)احداث پیاده رو و خط کشی عابرین در مقابل مجموعه ورزشی الزهرا(س)

68)برداشتن تیر برق واقع در طرشت شمالی، تقاطع شهید فرزانه( بعد از حدود 30سال)

69)تجمیع کلیه تابلوهای ترافیکی و معابر محله طرشت

70)ساماندهی بن بست دوم در کوی شهید درویشوند

71)نصب علائم ترافیکی در تقاطع شهید سلطان محمدی و شهید عزیزی

72)احداث دوربرگردان در بلوار شهید صالحی، تقاطع شهید جواد اکبری

73)بازدید از خانواده معظم شهدا

74)نصب تابلو تصویر شهدا در محله(اولین محله در منطقه 2 به عنوان پایلوت طرح)

75)ساماندهی و آسفالت انتهای کوچه گلچین، دسترسی به بانک صادرات طرشت

76)ساماندهی دسترسی کوچه موذنی به بلوار شهید عزیزی

77)آسفالت انتهای کوچه باغک در طرشت شمالی

78)ایجاد پایانه حمل و نقل جانبازان و حکم تخلیه شرکت واحد اتوبوسرانی

79)خرید ساختمان جهت سرای محله طرشت با بهترین امکانات و تجهیز کامل و واگذاری به مدیریت محله

80)آسفالت کوی خاجو

81)آسفالت خیابان شهید مولوی

82)نشست و دیدار با اهالی محله طرشت در مسجد حضرت علی اصغر(ع) 1 مورد

83)نشست و دیدار با اهالی محله طرشت در مسجد امام حسن عسگری(ع)14 مورد

84)نشست و دیدار با اهالی محله طرشت در مسجد موسی بن جعفر(ع) 6 مورد

85)راه اندازی وبلاگ پایگاه اطلاع رسانی شورایاری محله طرشت به منظور اطلاع رسانی از فعالیت ها

86)راه اندازی سامانه پیام کوتاه شورایاری محله طرشت به منظور ارسال پیامک به ساکنین محله

87)انتشار 3 شماره گاهنامه اطلاع رسانی و توزیع در محله

88)انتشار کتاب گزارش عملکرد شورایاری محله طرشت و توزیع در محله

89)تأیید بیش از 500 استشهادیه محلی

90)منتخب شورایاری نمونه در سال91 توسط شورای اسلامی شهر تهران

91)آسفالت بیش از 80 درصد معابر محله و جدول گذاری بیش از 90 درصد از معابر محله طرشت

92)چاپ کتاب بانک اطلاعات محله طرشت

شایان ذکر است با توجه به افتتاح ساختمان سرای محله توسط شورایاری و انتخاب مدیر محله توسط هیئت امناء محله طرشت، لذا کلیه برنامه های فرهنگی ، اجتماعی و ورزشی محله توسط مدیریت محله طرشت صورت گرفته است که گزارش آن به زودی توسط مدیر محله ارائه می گردد.

 


چرا مردم از اتومبیل شخصی استفاده می کنند؟!

ارسال شده توسط : پایگاه خبری ناب در روز : یکشنبه 93 اردیبهشت 7 ساعت 5:24 عصر

بی تردید همه اشخاصی که برای رفت و آمدهای روزانه خود از تاکسی و یا آزانس های اتومبیل استفاده می‌کنند،  طعم افزایش کرایه‌های حمل و نقل عمومی را چشیده‌اند و همیشه با پایان سال و یا شروع سال جدید، شاهد افزایش نرخ و یا زمزمه های آن بوده ایم.


چرا مردم از خودرو شخصی استفاده می کنند و تمایلی به استفاده از خودروهای عمومی مانند تاکسی و آژانس را ندارند؟

یکی از رهنمودهای پلیس به مردم این است که با خودروهای تک سرنشین در شهر کمتر تردد کنند و همیشه گلایه هایی در خصوص آلودگی هوای تهران، معضل ترافیک و آلودگی های صوتی و سایر موارد توسط مسوولین صورت میگیرد، ولی چگونه می توان مردم را به استفاده از خودروهای عمومی تشویق کرد، مسئله ای است که به اختصار در این یادداشت به آن اشاره خواهم کرد.

یکی از دلایلی که باعث می شود اکثر مردم از خودرو شخصی استفاده نمایند، ارزان بودن سوخت است که این خود یک بهانه ای شده است که همه ساله زمزمه گرانی سوخت بین مردم و مسوولین است و آن را یک راه حل برای تشویق مردم به عدم استفاده از خودرو شخصی در مواقع غیر ضرور می دانند، ولی مشکل اینجاست که با افزایش نرخ بنزین و سوخت های دیگر، کرایه های حمل و نقل عمومی هم افزایش می یابد و به نوعی برابری هزینه استفاده از خودرو شخصی و عمومی سبب می گردد که مردم، جابجایی با خودرو شخصی را ترجیح دهند، و اما یک دلیل فرعی دیگر این است که متأسفانه فرهنگ استفاده از کولر در فصل تابستان در خودروهای تاکسی و آژانس های اتومبیل نهادینه نگردیده است و کیفیت پایین خودرو و همچنین درک نادرست راننده نسبت به افزایش مصرف سوخت در صورت استفاده از کولر، باعث می شود که هم مسافر و هم راننده در فصل گرم تابستان نتوانند فصل کاری راحتی را سپری نمایند و این خود یک دلیل می شود که اکثر مردم در این فصل به خاطر راحتی خود، از خودرو شخصی استفاده نمایند.

چه راهکارهایی در این خصوص وجود دارد که مردم را به استفاده از حمل و نقل عمومی، به ویژه تاکسی تشویق نمود؟

سخن من در این یاداشت بیشتر به دولتمردان و مدیران تصمیم گیر در حمل و نقل عمومی، به ویژه سازمان تاکسیرانی شهر تهران است و باید یادآوری نمایم که سختی کار رانندگان تاکسی و مسافر برهای شخصی به خصوص در پایتخت، بر هیچ کس پوشیده نیست و همه ما این شغل را جزء مشاغل سخت می دانیم که رانندگان در شبانه روز و در سرما ، گرما، ترافیک ، آلودگی های صوتی و زیست محیطی به ارائه خدمات به هموطنان خود می پردازند و در مقابل از خدمات و مزایای قابل درکی برخوردار نیستند.

چگونه می شود نرخ کرایه تاکسی را کاهش داد؟

خب به طور طبیعی و عقلانی، هر زمان که نرخ سوخت افزایش یابد، نرخ کرایه تاکسی هم به همان میزان افزایش می یابد و هر شخصی با محاسبه هزینه حمل و نقل، به این نتیجه می رسد که استفاده از خودرو شخصی برایش به صرفه تر است، ولی به طور یقین اگر بداند که با این وضع ترافیک تهران، نبود جای پارک، آلودگی هوا و ....، استفاده از تاکسی برایش مرقوم به صرفه تر است، به طور حتم سعی می کند که با تاکسی و خودروهای آژانس در شهر تردد نماید. اما چگونه می شود نرخ کرایه تاکسی را ثابت نگه داشت و یا نسبت به استفاده از خودرو شخصی آن را کاهش داد، مسئله ای است که انشاء اله در یادداشت دیگری به تفسیر آن می پردازیم.

یادداشتی از مهدی جمشیدی


والده محترمه دکتر حسین طلا به رحمت خدا پیوست

ارسال شده توسط : پایگاه خبری ناب در روز : شنبه 93 اردیبهشت 6 ساعت 1:21 عصر
مراسم تشییع پیکر والده حسین طلا، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، صبح امروز برگزار شد.

 

به گزارش پایگاه خبری ناب، دقایقی قبل مراسم تشییع پیکر والده حسین طلا نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر از مقابل درب منزل آن مرحومه برگزار شد.

 
براساس این گزارش در این مراسم شخصیت‌های کشوری و لشکری و برخی نمایندگان تهران هم چون محمد سلیمانی و علی اصغر زارعی حضور داشتند.
 
پس از برگزاری مراسم تشییع، پیکر آن مرحومه را به منظور خاکسپاری به بهشت زهرا منتقل کردند.  
 
اضافه می‌شود؛ مراسم سومین روز درگذشت  والده نماینده مردم تهران از ساعت 14 الی 15و 30دقیقه روز دوشنبه 8 اردیبهشت در مسجد حضرت حجت‌بن الحسن(عج) واقع در میدان قندی خیابان سهروردی شمالی برگزار خواهد شد.

روابط عمومی پایگاه خبری تحلیلی نواندیش بصیر، ضمن تسلیت درگذشت والده گرامی ایشان،  از درگاه خداوند سبحان برای بازماندگان وی صبر و اجر مسئلت می نماید.

 


اجرای طرح صدور شناسنامه صنفی آرایشگران تهران

ارسال شده توسط : پایگاه خبری ناب در روز : پنج شنبه 93 اردیبهشت 4 ساعت 5:51 صبح

رئیس اتحادیه صنف آرایشگران مردانه تهران از اجرای طرح صدور شناسنامه صنفی آرایشگران از نیمه دوم اردیبهشت ماه خبر داد.


به گزارش پایگاه خبری ناب و به نقل از روابط عمومی اتحادیه صنف آرایشگران مردانه تهران، مصطفی گواهی از اجرای طرح شناسایی آرایشگران مردانه تهران خبر داد و گفت: با مصوبه هیئت مدیره اتحادیه، طرح صدور شناسنامه صنفی برای کلیه آرایشگران مردانه تهران از نیمه دوم اردیبهشت ماه به مرحله اجرا در می آید.

گواهی در این خصوص گفت: طرح شناسایی آرایشگران مردانه تهران به منظور ساماندهی صنف و ارائه خدمات به آنان در 2 مرحله در شهر تهران اجرا می شود که طبق فراخوان در فاز اول، آرایشگرانی که در واحد های صنفی دارای جواز کسب فعالیت می نمایند و در فاز دوم، از کلیه آرایشگرانی که در واحدهای صنفی بدون جواز فعالیت میکنند دعوت می گردد تا با حضور خود در اتحادیه نسبت به تکمیل فرم های مربوطه اقدام نمایند.

رییس اتحادیه صنف آرایشگران مردانه تهران در این باره افزود: پس از تکمیل فرم های خوداظهاری توسط آرایشگران و تأیید اظهارات آنان توسط کارفرما و بازرسین اتحادیه، شناسنامه صنفی و کارت شناسایی برای آرایشگران صادر خواهد شد.

مصطفی گواهی هدف از اجرای این طرح را در مرحله اول شناسایی آرایشگران مردانه تهران و ارتقاء جایگاه آنان در جامعه عنوان نمود و افزود: از اطلاعات بدست آمده از این طرح؛ در اجرای مسابقات آرایشگری، تهیه مدل های موی ایرانی، ایجاد مرکز کاریابی آرایشگران، ارائه خدمات فرهنگی به آنان و همچنین پیگیری جهت ایجاد مقطع کاردانی رشته آرایش و پیرایش استفاده خواهد شد.


زمان انتخابات شورایاریهای شهر تهران

ارسال شده توسط : پایگاه خبری ناب در روز : چهارشنبه 93 اردیبهشت 3 ساعت 2:59 عصر
رئیس ستاد شورایاران محلات تهران با اشاره به اینکه انتخابات شورایاران بعد از ماه رمضان برگزار خواهد شد، گفت: شورای شهر تهران 2.5 میلیارد تومان برای فعالیت و 3 میلیارد تومان برای انتخابات شورایاران به تصویب رساند.

 

به گزارش پایگاه خبری ناب، مرتضی طلایی در حاشیه برگزاری انتخابات هیئت رئیسه شورایاران گفت: پیش‌بینی ما این بود که بتوانیم با هماهنگی که با فرمانداری تهران انجام می‌دهیم انتخابات شورایاری‌ها را در اردیبهشت سال جاری برگزار کنیم اما پس از تصویب بودجه سال 93 شورا و شورایاری‌ها،‌ فرمانداری اعتراض کرد و کار به شورای حل اختلاف ارجاع شد.

 وی ادامه داد: شورای حل اختلاف نیز از وزارت کشور خواست که نسبت به تهیه آیین‌نامه انتخابات شورایاری‌ها اقدام شود. به موازات این امر از سال قبل با پیگیری‌هایی که انجام شد و با نظر مساعد وزیر کشور و به نوعی کلیت دولت توافقی ضمنی صورت گرفت برای اینکه شورایاری‌ها بتوانند فعالیت داشته باشند.

رئیس ستاد شورایاران محلات خاطرنشان کرد: در این میان نیز کمیسیون مشترکی در وزارت کشور تشکیل داده شده بود تا آیین ‌نامه برگزاری انتخابات شورایاری‌ها را تدوین کنند تلاقی اعتراض فرمانداری و ارجاع موضوع از کمیسیون حل اختلاف به وزارت کشور و همچنین فعال شدن این وزارتخانه برای تهیه آیین نامه مذکور باعث طولانی شدن زمان کرد بنابراین پیش‌بینی می‌کنیم انتخابات شورایاران به بعد از ماه رمضان مؤکول شود.

وی خاطرنشان کرد: آیین‌نامه داخلی شورایاری‌ها تعیین کرده که هر سال باید انتخابات هیئت رئیسه شورایاری محلات برگزار شود اما سال گذشته به دلیل اینکه انتخابات شورای شهر مطرح بود فرصتی برای این امر به وجود نیامد و به نوعی یک رکود در فعالیت شورایاری‌ها ایجاد شد. مجموعه اقدامات را برای تحرک بیشتر شورایاری‌ها تا برگزاری انتخابات پیش‌بینی کردیم که از جمله آنها برگزاری مجدد انتخابات هیئت رئیسه آنهاست.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: شورایاری‌ها را باید مجددا فعال کرد تا هم انتخابات آتی آنها را به خوبی برگزار کنیم و مردم استقبال کنند و هم این ظرفیت را از دست ندهیم و بتوانیم در جهت برنامه‌های سال 93 از توان آنها بهره‌مند شویم.

وی با بیان اینکه 3 روز از برگزاری انتخابات هیئت رئیسه شورایاران می‌گذرد و خوشبختانه استقبال بی‌نظیری شده است، افزود: آنچه هدفگذاری کرده بودیم تا با برگزاری انتخابات به آن دست پیدا کنیم خوشبختانه در حال تحقق است و شورایاران در فضایی دوستانه و در زمان‌هایی که برایشان تعیین شده در محل انتخابات حاضر می‌شوند.

طلایی درباره بودجه شورایاران نیز گفت: شورای شهر تهران 2.5 میلیارد تومان برای فعالیت و  3 میلیارد تومان برای انتخابات شورایاران به تصویب رساند و خوشبختانه می‌توان گفت ردیف بودجه آنها مستقل شد.


مراسم هفتمین روز درگذشت پدر همسر خاتمی

ارسال شده توسط : پایگاه خبری ناب در روز : سه شنبه 93 فروردین 26 ساعت 11:2 عصر
مراسم هفتمین روز درگذشت شیخ علی‌اکبر صادقی پدر همسر محمد خاتمی با حضور شخصیت‌های سیاسی برگزار شد.

مراسم هفتمین روز درگذشت پدر همسر خاتمی به گزارش پایگاه خبری ناب، مراسم هفتمین روز درگذشت شیخ علی اکبر صادقی پدر همسر سید محمد خاتمی(رییس جمهور پیشین) باحضور شخصیت‌های سیاسی از جمله محمدرضا خاتمی، حسینعلی امیری، عبدالله جاسبی، هادی خامنه‌ای، الهه کولایی، حمید استیلی، هاشمی طبا، یاسر خمینی، سعید لیلاز، فاضل میبدی عضو مجمع مدرسین، سعید شیرکوند، مجید انصاری، حسین کمالی، غلامرضا انصاری عضو شورای شهر، فخرالسادات محتشمی، فیض‌الله عرب سرخی، محمد دادکان، نجفقلی حبیبی، سیدحسن رسولی، سیدحسین هاشمی استاندار تهران، محمد سلامتی، سفیر فلسطین در تهران، حمیدرضا آصفی، زهرا اشراقی، رازینی عضو خبرگان رهبری، موسوی لاری، همسر محمدرضا عارف، یاسر هاشمی، صالحی امیری، جعفر توفیقی، محمدجواد حق شناس و بسیاری دیگر از چهره‌های سیاسی در مسجد جامع شهرک غرب تهران برگزار شد.


محمد رضا شیشه گران را بیشتر بشناسیم

ارسال شده توسط : پایگاه خبری ناب در روز : سه شنبه 93 فروردین 26 ساعت 3:12 عصر
با سوابق و عناوین ملی و بین المللی و مدیریتی محمد رضا شیشه گران بیشتر آشنا شویم.

 

به گزارش پایگاه خبری ناب، سوابق و فعالیت های ورزشی محمد رضا شیشه گران در وبلاگ شخصی وی منتشر شد.


•    قهرمان چندین دوره کونگ فو و سانشو و عضو تیم ملی کونگ فو سال 1372

•    دارای مدرک مربیگری درجه 1( فدراسیون ورزش های  رزمی) ودرجه1 (فدراسیون کونگ فو )

ودرجه1(فدراسیون ووشو جمهوری اسلامی ایران)

•    مربی تیم ملی فدراسیون کونگ فو اعزام به مسابقات جهانی کره جنوبی 2009 ( با کسب 5 مدال طلا و مقام نخست مسابقات جهانی )
 
•    دارای کمربند مشکی دان 5 از سازمان جهانی کیک بوکسینگ WKA 2004

•    دارای کمربند مشکی دان 5 (فدراسیون ورزشهای رزمی )

•    دارای کمربند مشکی دان 5 سبک کونگ فو فایتینگ (فدراسیون کونگ فو)

•    دارای کمربند مشکی دان 5 سبک فانگ من چوان کونگ فو (فدراسیون ووشو)

•    نائب رئیس ورزش و هنر مجمع جهانی تقریب مذاهب کشورهای اسلامی

•    عضوکمیته اجرائی فدراسیون بین المللی جشنواره هنرهای رزمی

•    عضوهیئت رئیسه قهرمانان وپیشکسوتان وپهلوانان کشور

•    عضو سازمان MAF ( ورزشهای رزمی اتحادیه اروپا )

•    عضو هیئت رئیسه و کمیته فنی سبک کونگ فو فایتینگ از سال 1380 تا 1391

•    مربی تیم ملی سال 1380 اعزام به تورنمنت  بین المللی جام اوکیناوا کشور ترکیه ( قهرمانی

سال2001 ومقام نخست مسابقات)

•    مربی تیم ملی سال 1381 اعزام به تورنمنت بین المللی جمهوری آذربایجان ( باکو )

( قهرمانی سال2002 ومقام اولی تیمی)

•    مربی تیم ملی سال 1384 اولین دوره مسابقات بین سبکی فدراسیون کونگ فو ( قهرمانی و مقام اول

      تیمی)

•    مربی تیم ملی سال 1386 مسابقات بین المللی ارمنستان کاپ آزاداروپا ( قهرمانی سال 2007 و

     مقام اول تیمی)

•    مربی تیم ملی سال 1387 مسابقات بین المللی ارمنستان آسیایی   THAI KICKBOXING

     سال2005  قهرمانی و مقام اول تیمی )

•    مربی نمونه سال 1384 اداره کل تربیت بدنی استان تهران

•    دبیر سبک کونگ فو فایتینگ کشور  سال 1386

•    مسئول برگزاری مسابقات کشوری طی 13 دوره از سال 1380 تا 1391

•    مسئول کمیته آموزش فانگ من چوان کشور سال 1390

•    مسئول کونگ فو تو ا هیئت ورزشهای رزمی اداره کل تربیت بدنی شمال غرب تهران سال 1380

•    مسئول کمیته داوران هیئت ورزش های رزمی اداره کل تربیت بدنی شمال غرب تهران سال 1380

•    مسئول کمیته تشریفات اسبق فدراسیون ورزشهای رزمی سال 1382

•    مسئول اجرائی المپیک ورزشهای رزمی شهرداری منطقه 2 سال 1383

•    دارای گواهینامه مدیریت استراتژیک از اداره کل تربیت بدنی استان تهران سال 1384

•    دارای گواهینامه مدیریت برنامه ریزی و آموزش اداره کل تربیت بدنی استان تهران 1388


آدرس باشگاه : شهرک غرب، بلوار شهید فرحزادی، ارغوان غربی، تقاطع درختی، مجموعه ورزشی زیتون


شماره تماس

09123844946


<      1   2   3   4   5   >>   >



بازدید امروز: 22 ، بازدید دیروز: 19 ، کل بازدیدها: 252243
پشتیبانی و بروز رسانی : "گروه ناب"