سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ائتلاف امید آرایشگران

ارسال شده توسط : پایگاه خبری ناب در روز : دوشنبه 93 مرداد 13 ساعت 9:38 صبح
اهداف و برنامه های "ائتلاف امید آرایشگران" به منظور شرکت در انتخابات اتحادیه صنف آرایشگران مردانه تهران منتشر شد.

 

به گزارش پایگاه خبری ناب، مصطفی گواهی دبیر "ائتلاف امید آرایشگران" در گفتگو با خبرنگار حوزه اقتصادی گفت، در راستای اجرای ماده 11 آیین نامه اجرایی انتخابات هیات مدیره اتحادیه های صنفی، انتخابات اتحادیه صنف آرایشگران مردانه تهران  ساعت 8:30 لغایت 14:00 روز سه شنبه مورخ 93/5/14 به نشانی: دروازه شمیران، چهار راه فخر آباد، خیابان هدایت ، بن بست زرافشان، پلاک 12 در محل اتحادیه برگزار خواهد شد.

گواهی در ادامه گفت: بر اساس ماده 13 آیین نامه انتخابات اتحادیه های صنفی، فقط صاحب پروانه کسب مجاز به شرکت در انتخابات بوده و شرکا، دارندگان وکالت محضری، مباشر و یا اعضای خانواده مجاز به شرکت در انتخابات نمی باشند.

وی خاطر نشان کرد؛ ارائه اصل کارت ملی و پروانه کسب و یا تصویر آن جهت شرکت در انتخابات ضروری است.

دبیر "ائتلاف امید آرایشگران" افزود؛ بیش از 40 نفر کاندیدای این انتخابات بوده که پس از بررسی صلاحیت ثبت نام کنندگان، صلاحیت 29 نفر از نامزدهای انتخابات توسط مراجع ذی صلاح احراز شد که در این میان بنده و 6 عضو دیگر "ائتلاف امید آرایشگران" را تشکیل و 1 نفر هم به عنوان بازرس در ائتلاف ما قرار دارد.

بنابر این گزارش، از بین افراد ثبت نام کننده، 7 نفر به عنوان اعضاء هیأت مدیره و 1 نفر به عنوان بازرس توسط رای مستقیم اعضاء انتخاب خواهند شد.

اعضاء "ائتلاف امید آرایشگران" عبارتند از؛

مصطفی گواهی

روح الله تونی فیروز کلا

نعمت رستم خانی

حمید رضا شیر محمدی

رضا شادمان فر

امیر هوشنگ اسفندیاری

سعید مرادی

 

*کاندیدای مستقل بازرسی

عباس گلشن ندامانی

مصطفی گواهی در آخر ضمن دعوت از کلیه اعضاء اتحادیه صنف آرایشگران مردانه تهران برای حضور پرشور و آگاهانه در انتخابات، اهداف و برنامه های "ائتلاف امید آرایشگران" را بشرح زیر عنوان نمود.

 

 

{{ آرایشگری، هنر دهم }}

 

*پیشنهاد و پیگری جهت تشکیل انجمن صنفی آرایشگران مردانه کشور

*تشکیل انجمن اسلامی صنف آرایشگران مردانه تهران

*ایجاد کمیته سازش بین کارفرما و کارگر(روابط کار)

*پیگیری جهت تعدیل سن بازنشستگی آرایشگران(تعریف سختی کار)

*تأسیس تعاونی پخش اقلام و وسایل آرایشگری(تعاونی مصرف)

*تهیه شناسنامه صنفی آرایشگران تهران(با جواز و بی جواز)

*ساماندهی بازرسان اصلی و افتخاری اتحادیه به صورت منطقه ای

*برگزاری همایش های دوره ای و سالیانه به منظور ارائه گزارش عملکرد اتحادیه

*ارتقاء جایگاه بسیج صنف و ارائه خدمات فرهنگی و ورزشی به اعضاء

*چاپ مجدد نشریه آرایشگران به صورت فصلنامه

*برگزاری مسابقات آرایشگری توسط اتحادیه

*ارتباط با رسانه ها و جراید به صورت فصلی جهت ارائه گزارش عملکرد اتحادیه

*ارائه خدمات اتحادیه به اعضاء به صورت الکترونیکی(دریافت حق عضویت، درخواست جواز و..)

*راه اندازی تورهای زیارتی و سیاحتی برای استفاده اعضاء و خانواده های محترمشان

*تهیه ژورنال مدل موی ایرانی

*ایجاد گیشه کتاب در آرایشگاههای درجه یک و در اختیار گذاشتن کتاب های عمومی

جهت مطالعه مشتریان


برگزاری بزرگترین نمایشگاه مبلمان منزل

ارسال شده توسط : پایگاه خبری ناب در روز : یکشنبه 93 مرداد 5 ساعت 12:25 صبح
بیست و سومین نمایشگاه بین المللی مبلمان منزل با حضور بیش از 400 شرکت از تاریخ دهم لغایت سیزدهم مرداد ماه سال جاری به مدت 4 روز از ساعت 9 الی16 در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران گشایش می یابد.

 

به گزارش پایگاه خبری ناب، مظفر علیخانی، دبیر کل شورای ملی مبلمان و دکوراسیون ایران و صنایع وابسته با اعلام این خبرو ابراز خشنودی از مسیر حرکتی تشکل ها بسوی همگرایی هر چه بیشتر اصحاب صنف و صنعت مبلمان و دکوراسیون کشور اظهار داشت:  این نمایشگاه با مجوز رسمی از سازمان توسعه تجارت ایران و شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی جمهوری اسلامی ایران و توسط شورای ملی مبلمان و دکوراسیون ایران و صنایع وابسته برگزار خواهد شد .

 
وی در ادامه افزود:شورای ملی مبلمان و دکوراسیون ایران و صنایع وابسته با عنایت به مفاد اساسنامه مبنی بر ساماندهی کلیه رخدادهای عمومی از قبیل نمایشگاه ها ، همایش ها و سمینارهای بین المللی مرتبط با صنف و صنعت مبلمان و به منظور بهره گیری از طراحی های علمی و تکنولوژی مدرن جهت ارتقاء سطح کمی و کیفی تولیدات داخلی و توسعه صادرات مبلمان و دکوراسیون برگزاری نمایشگاه های تخصصی صادراتی و صنفی در صنف مبلمان در داخل و خارج از کشور را در دستور کار خود قرار داده است.

** ارتقاء سطح کمی وکیفی طراحی ،فروش و صادرات مهمترین هدف برگزاری نمایشگاه
 
رامین سمیع زاده مدیر بیست و سومین نمایشگاه بین المللی مبلمان منزل  نیز اظهار داشت: نمایشگاه امسال  با شعار هنر، فرهنگ و محصول ایرانی در فضایی حرفه ای و رقابتی برگزار خواهد شد.

وی  مهمترین هدف از برپایی این نمایشگاه را فراهم کردن بستری جهت ارتقاء سطح کمی وکیفی طراحی، تولید ، فروش و صادرات تولیدات ومحصولات ایرانی عنوان کرد.

سمیع زاده  با اشاره به اینکه این نمایشگاه با حدود 7درصد افزایش نسبت به سال گذشته در فضای ناخالص به وسعت 75000 متر مربع و با 43000 متر مربع فضای خالص کار خود را آغاز خواهد کرد، از حضور فعال بیش از 400 مشارکت کننده  در نمایشگاه خبر داد که آخرین توانمندهای خود را در معرض بازدید عموم قرار داده و با یکدیگر به رقابتی سالم می پردازند.

وی ضمن اعلام اینکه هیات های تجاری چندین کشور دنیا برای بازدید از نمایشگاه دعوت شده اند و امید است به امضاء تفاهم ‌نامه‌های همکاری والبته اجرائی منجر شود، اولویت های برگزاری نمایشگاه را حمایت از تولید مبلمان در داخل کشور با رویکرد صادراتی، احترام به پیشکسوتان ، و حمایت و اعتماد به طراحان و مهندسین ایرانی عنوان کرد.

لازم به ذکر است صنعت مبلمان در ایران 8 درصد اشتغال کشور را به خود اختصاص داده و از طرف دیگر با جهش نرخ ارز و قرار گرفتن نرخ آن در سطوح نزدیک به نرخ واقعی، در صورت برنامه ریزی، هماهنگی ارکان مرتبط و تلاش صنعتگران امکان ورود به بازارهای خارجی تا حدودی فراهم شده است.

 به گفته مدیر بیست و سومین نمایشگاه بین المللی مبلمان منزل، ارزش تولید مبلمان در جهان در سال 2013 به 450 میلیارد دلار در سال نزدیک شده است که متاسفانه ایران سهم قابل توجهی از آن را در اختیار ندارد که  البته برگزاری چنین نمایشگاه هایی می تواند نقش موثری در مسیر حضور  قابل توجه ایران در عرصه های تجارت جهانی ایفا نماید.


چگونه در مسئولیت‏ها میراث ‏دار باشیم نه میراث‏ خوار؟!

ارسال شده توسط : پایگاه خبری ناب در روز : جمعه 93 تیر 20 ساعت 3:24 صبح
اگر فاصله طلوع تا غروب یک روز است و اگر فاصله زندگی تا مرگ یک عمر است. بگو ای مهربان فاصله طلوع تا طلوع چقدر؟

 

 

(به خویش و همه عزیزان یادآوری مینمایم)

اگر فاصله طلوع تا غروب یک روز است و اگر فاصله زندگی تا مرگ یک عمر است. بگو ای مهربان فاصله طلوع تا طلوع چقدر؟

آنها که در هنگام سختی و یا در فصل خوشی‏ها از هدفهایشان چشم می‏پوشند می‏توانند دروغ‏های خود را بشناسند و مقدار خلوص و صداقت خود را اندازه بگیرند. *

کسانی که در کنار شهداء، خدا را از خون رگ‏ها و نفس سینه‏ هایشان ضروری‏ تر احساس کرده و شمشیر برداشته و روزگاری اهل جهاد و مجاهدت بوده ‏اند، به همین خاطر از خون و جان خود گذشته بودند, چگونه می‏توانند با طلوع شکست در برهه‏ای و یا شکنجه و خون و حتی مرگ، از راه برگردند و دوباره به ابتذال زندگی و تلاوت تکرار گردن نهند و هدف های خود را فراموش کنند و پیمان های خود را بگسلند؟ آنها که تنگی دنیا و قدرت بال‏های خود را باور کرده‏اند مگر می‏توانند از خاک نکَنند و پرواز را تجربه نکُنند؟

ما هنگامیکه قدر و اندازه خود و عظمت استعدادهای خود را می‏یابیم و به ارزش خود پی می‏بریم، وجود عظیمی را احساس می‏کنیم که محدود و محکوم نیست و زیبا و مهربان است. بنابراین به معبودهای محکوم و محدود که از من می‏گیرند و به من نمی‏دهند دل نمی‏بندیم و به مرده‏ها و میرنده‏ها پای‏بند نمی‏شویم. حیات انسانی در زندگی و انتخاب ماست، کسی که حی قیوم و جمیل مهربان را خواسته، به او تسلیم شده حی است و زنده؛ حتی اگر پاره پاره باشد. چرا که انسان به شهادت استعدادهایش ادامه دارد و در ادامه با انتخاب‏هایش هماهنگ است.

 *  زمانیکه در اوج عزت و یا حضیض ذلت در دوره زندگی قرار می‏گیرند.

پس اینهائی که لباس خون پوشیده تمام شده نپندارید که اینها شروع کرده‏اند و از مرده و میرنده‏ها چشم پوشیدند. چون بت‏های انسان یا مثل ثروت و درهم و دینار مرده است و یا همچون طاغوت‏ها و لعبت‏ها، میرنده است.

انسان می‏تواند تجارت کند و کم‏های خویش را زیاد بنماید و چه مشتری بهتر از خدا که می‏تواند بدهد و حتی دیوار مرگ جلوگیر او نیست. ان ا... اشتری من المؤمنین. خدا خریدار است و اگر با او کنار نیاید و معامله نکند، با چه کسی می‏تواند تجارت کند که چنین بهره‏مند شود؟ فلیقاتل فی سبیل ا... الذین یشرون الحیوه الدنیا. باید زندگی محدودش را با زندگی عظیم‏تری که استعدادهایشان از آن حکایت دارند، معامله کند و تجارت نماید. این آیه مربوط به حیات انسان بود و امّا حب نفس او اینگونه تبدیل شده و من الناس من یشری نفسه ابتغاء مرضات ا... گروهی هستند که خودشان را در طلب خواسته‏ها و رضای خدا فروختند و به این تجارت روی آوردند تا وجود محدود و محکوم آنها به وسعتی برسد و دیوارها را بریزد.

عشق به دنیا، عشق به خویش به زندگی و حیاه از موانع بزرگ جهادها و درگیریهاست، و مانع سوم عشق، جلوه‏های دنیا و جاذبه‏های آن است که نباید آن را با عشق به حیات دنیا و زندگی دنیا، اشتباه کرد.

زندگی دنیا یعنی زندگی پایین‏تر در برابر زندگی دیگر و یوم‏الاخر است، اما جاذبه‏ها و جلوه‏های دنیا، همین لذت‏ها و ثروت‏هایی است که انسان را به خویش می‏خوانند و زندگی او را مصرف می‏نمایند. در آیه 38 سوره توبه به عشق حیات و زندگی اشاره دارد که تمام ایمان آورده‏ها را صدا می‏زند. چه شده هنگامیکه شما را به جهاد در راه خدا می‏خوانند به سمت زندگی دنیا و زمین سنگینی می‏کنید و زمین‏گیر می‏شوید؟ ارضیتم بالحیوه الدنیا و در آیه 24 همین سوره اشاره دارد: که پدران شما و فرزندان شما و برادران شما و همسران شما و قبیله شما و ثروت‏هائی  که آن را بدست آورده‏اید و تجارتی که از کسادی آن می‏ترسید و خانه‏هائی که آن را می‏پسندید اگر این بت‏ها و جلوه‏ها در نظر شما محبوب‏تر از خدا و کوشش در راه اوست پس درنگ کنید و قدم برندارید تا آنکه خدا امر خودش را تحقق بدهد و کارش را به انجام برساند. خدا فاسق‏ها را به جایی نمی‏رساند و هدایت نمی‏کند.

با توجه در این دو آیه می‏توان تفاوت دنیا و حیات دنیا را شناخت و با این توضیح می‏توان برای درمان این مانع کار کرده و برای آزادی از جلوه‏های دنیا و رسیدن به زهد، از شناخت‏های گوناگونی بهره‏مند شد.

شناخت عظمت انسان، وسعت هستی، عظمت ا... و دستیابی به این عشق بزرگ‏تر،درد و رنج و تحول دنیا، مرگ و زندگی دیگر.

شناخت حقارت دنیا و تجارت با آن اینها وسائلی است که انسان را از دنیا آزاد و در آن زاهد می‏سازد. تا آنجا که از آمدن آن مغرور و از رفتن آن رنجور و مأیوس نمی‏شود که در این آیه بیان شده لکیلا تا سوا علی ما فاتکم و لاتفر حوا بما اتیکم. زهد در این نیست که دنیا از دست تو بیرون برود در حالیکه ریشه‏هایش در قلب تو جا گرفته است. چه بسا کسی دستهایش خالی و سینه‏اش سرشار از محبت دنیا باشد. و نیز کسی دستهایش مشغول و سرشار ولی دلش فارغ از محبت، و در انتظار دستور مصرف و در جستجوی مورد مناسب باشد. زهد در این حقیقت خلاصه می‏شود که آمد و رفت دنیا دل تو را نلرزاند و در تو موجی ایجاد نکند. چون تو فهمیده‏ای که دنیا رقمی نیست که جمع و تفریقش تو را زیاد و کم بنماید. و دنیا در مرتبه تو نیست که در تو اثر بگذارد.

کسی که ارزش خود را باور کرد دیگر فریب دنیا را نمی‏خورد. خود ما که تا دیروز بخاطر توپ‏ها و عروسک‏ها پوست یکدیگر را می‏کندیم امروز که ارزش بیشتر خود را باور کرده‏ایم به دیروزمان می‏خندیم و اگر فرزندمان عروسکهایش را بخواهد نمایش بدهد و ما را مشغول کند با سختی تحمل می‏کنیم و سرسری می‏گذریم.

ما بچّه‏های دنیا، مادام که همین اندازه می‏دانیم و وسعت هستی و قلمرو حرکت خودمان را تخمین نزده‏ایم، در اینجا مغرور می‏شویم. امّا همین که وسعت‏های بی‏حساب و عوالم گسترده را شناختیم بر حقارت خویش شرمنده می‏شویم و سر به زیر می‏مانیم.

ولی برای آنان که فرزند راه هستند و به دنبال دوست، و در فکر مقصد، دردها و رنج‏ها و تحول‏ها، خود علامت بیداری است و عامل حرکت و باعث قرب، برای آنها رنج‏ها نعمت است که بر آن شاکر هستند. نه رنجی که از آن جزع داشته باشند و عقده بگیرند و در نهایت بر آن صبر کنند که با این دید شکر در دل تو خیمه می‏زند.

ما بگونه‏ای زندگی کرده‏ایم که مرگ خط زندگی ما را قطع می‏کند و آرزوها و بت‏ها و کارهای ما را درهم می‏ریزد؛ در حالیکه مرگ ادامه زندگی است و کسی که این طور زندگی کرده از مرگ نمی‏ترسد و با مرگ انس می‏گیرد و با این شناخت از مرگ و با این تلقی از معاد نه علم به معاد که عشق به معاد در دل جای می‏گیرد و قرار تو را می‏ستاند و آرامت را می‏برد.

 به موسی(ع) خطاب می‏شود که می‏دانی چرا من تو را انتخاب کردم و تو کلیم من شدی؟ چون چهره‏ای و دلی خاشع و شکسته‏تر از تو ندیدم. آنجا که دل‏ها و چهره‏ها را زیر و رو کردم تو را انتخاب نمودم.

در این روایت سر این مقام را برای موسی توضیح می‏دهند که آنچه تو را به این مقام رساند این ذلت باطنی و انکسار قلبی توست، با این انکسار و ذلت در کنار کلام حق، تو به غرور نمی‏رسی و سرکشی نمی‏کنی که در دعای مکارم آمده تو در ظاهر به من عزتی و عظمتی مبخش مگر آنکه به من ذلتی باطنی در ترد خودم ایجاد کنی که به اندازه آن عزت باشد و تعادل مرا تأمین نماید.

آنجا که حساب ما صفر شد و فهمیدیم که هیچ نداریم آن وقت بر ما می‏ریزند و حساب ما را سرشار می‏کنند و ما اینگونه با خضوع و انکسار صعود می‏کنیم. در حقیقت روح طاعت همین انکسار و ذلت است. آنجا که با اطاعت مغرور بشوی محرومت می‏کنند و آنجا که در گناه، دل شکسته و شرمنده‏شوی و ذلیل و منکسر سر در گریبان کنی به تو می‏بخشند و پاداش برایت می‏گذارند. گناهی که تو را دل زده و خسته کند، بهتر از اطاعتی است که خوشحال و مغرور نماید.

آنها که تدبر و تفکری دارند و خود حرکتی دارند آیه‏ها بر آنها نورها می‏پاشد و اینها از آیه‏ها برداشت‏های بزرگتری خواهند داشت. کسانی که با تفکر به علم و شناختی رسیده‏اند قرآن برای آنها گسترش بیشتری دارد. که کتاب فصلت آیاته عربیا لقوم یعلمون-فصلت آیه 2

با این تفکر و تدبر در قرآن بود که آیه‏های کوتاه درس‏های بلندی از روش تربیتی و راه سازندگی و حتی اصلاح جامعه را به ما نشان می‏دهند. و حتی افراد که می‏شد با آنها کار کرد و با آنها را ساخت معرفی و تصویر می‏شدند، اینکه  چگونه می‏توان، این شخصیت‏های بیدار را جمع‏آوری کرد و تبدیل به قدرت حزب ا... به بنیان مرصوص کرد.

قرآن نشان می‏دهد که چگونه شخصیت‏های را بیدار و با چه رشته‏ای شخصیت‏های پراکنده را جمع کنیم و با چه ریسمانی آنها را ببندیم که باز نشوند؛ و نشان می‏دهد که این رشته قومیت و آب و خاک و هدف‏های کوتاه راکد نمی‏تواند باشد، بلکه فقط رشته خدا می‏تواند این پراکنده را جمع کند. حبل ا.. می‏تواند آنها را ببندد و حبل اله با آیه دیگر توضیح می‏یابد که از دو قسمت عشق به حق و کفر به طاغوت بافته شده است. (و مَن یکفر بالطاغوت و یومن بالله فقد استمسک بالعروه الوثقی و للانفصام لها) واین رشته، رشته ایست که هیچ کس نمی‏تواند آن را باز و چوب‏ها را پراکنده کند. این رشته یا هست و یا نیست. هنگامیکه باشد نمی‏توان بازش کرد(للانفصام لها) و هنگامیکه نیست. نمی‏توان کاری کرد.(سوره انفال آیه 62 توجه شود.)

با این تدبرها و تفکرهاست که روح قرآن و روح داستان‏ها به دست می‏آید و انسان می‏یابد که نیروی عشق به حق چه نیروی بزرگی است که هم جلوی غریزه می‏ایستد در (یوسف) و هم مقابل عشق فرزند در(ابراهیم) و هم روبروی عشق به آب و خاک و ثروت مال و عشق به نفس می‏ایستد؛ باز هم در ابراهیم و در سحر جادوگران و در مومن آل فرعون، اصحاب کهف و در تمام انبیاء و پیامبرانی که در تاریخ در برابر طاغوت‏ها ایستادند و سنت‏ها را شکستند و بارهای سنگینی را متحمل شدند و زنجیرهای گران را باز کردند.(توجه شود به اعراف 7)

همین عشق به حق به اضافه آزادی از غیر حق(زهد) توحید عمیق و نیرومندی می‏سازد که شرک‏ها را می‏شکند و سیصد نفر آواره با چند شمشیر و چند اسب در برابر گردهای عرب و بزرگان قریش می‏ایستد و آنها را می‏شکند اما با ده هزار نفر از جلوی 4 هزار عرب آماده در جنگ هوازن می‏گریزند چرا؟ چون در این روز عجب‏ها و خودخواهی‏ها جلو آمده بودند و توحید رفته بود. سوره توبه 24.

با این تدبرهاست که انسان از آیه‏ها سطحی نمیگذرد بلکه به عمق و ژرفای آیه‏ها روی می‏آورد و نتیجه‏ها بدست می‏آورد و این است که آیه‏ها از ما هم ابراهیمی می‏سازد و مؤمن آل فرعون و جادوگران سرکشی. از حرکت عصای موسی به قدرت عظیم خدای او پی می‏بریم و با مقایسه این عظمت و عزت و با عزت فرعون از او می‏گریزیم و نه اینکه بگریزیم بلکه رویارویش می‏ایستیم و به مبارزه با او کمر می‏بندیم.

تا در این دنیا هستی باید با رنج و کدح حرکت کنی و با صبر و صلابت و استقامت را بیفتی و با حلم و دقت و شهود کارها را دنبال نمایی و یک لحظه آرام نگیری که آرامش تو، مرگ تو و عروسی دشمن توست. علی (ع) این مرد راه، این بیدار پا در رکاب این حلیم صبور می‏فرماید: روزهای انگشت شمار کمی صبر کردند و آرامش و راحتی طولانی و بلندی را به دست آوردند.

سالک مبارز راه خدا، در این دنیا آسودگی ندارد، چون او و راحتی او با شهادت و یا مرگ او از راه می‏رسد که باز علی(ع) این خون خدا در میان محراب خون و در هنگام نماز عشق، فریاد زد که به خداوند کعبه رستگار شدم.

نباشیم از آنهایی که دستهای پر دیگران آنها را از رسول و قائدشان دلگیر کرده باشد و شترهای بی‏حساب به خاطر تألیف قلب تازه مسلمان‏ها، باعث کفر انصار گشته باشد. پس از فتح مکه که رسول بیشتر از ابر بارید و بخشید وسوسه‏ها میان انصار، راه افتاد که رسول(ص) خویشانش را دید و از شما دست کشید. زمزمه‏ها بالا رفت و به رسول(ص) رسید. این حرف را رسول(ص) از زبان سعد شنید. از او پرسید چه کسی می‏گوید؟ سعد جواب داد قوم من. رسول(ص) پرسید آیا تو بر حرف قوم خودت هستی؟ و او جواب داد آری. رسول(ص) از آنها خواست که شب را در جایی جمع شوند و جز انصار کسی در میان آنها نباشد. آنگاه در میانشان آمد از آنها گفت و از گذشته‏های رنجشان و درگیری‏های کورشان، و کفرهای تاریکشان و از نعمت وحی، وحدت اسلامی، نور ایمان... سپس گفت شما هم می‏توانید بگویید که تو آواره بودی پناهت دادیم، تنها بودی همراهت شدیم. در غربت تو امین تو بودیم و در ذلت تو به دنبال غربت تو ماندیم و گفت تا آنجا که گری? انصار برخواست و نالیدند. بیشتر از ابرها باریدند و از رسول(ص) عذر خواستند. رسول(ص) به گلایه گفت از اینکه من به اینها بخشیدم متزلزل نشوید. آیا نمی‏خواهید اینها را با شترها و ثروت‏ها بگذارم و خودم در میان شما باشم؟؟ و این حرف تمام مجلس بود و خشنودی انصار. ولی حضرت امام باقر(ع) می‏فرماید از آن روز نور انصار رفت. خدا نور آنها را برد. چون هنگامی که چشم‏ها به بارهای شتر و گوش‏ها به وسوسه‏ها سپرده شد ناچار دلها تاریک می‏شوند و نورها می‏روند.

نباشیم از آنها که پس از آن همه رنج و دودی که بر چشم گرفتیم در لحظه‏های امتحان نور دلمان را هم بدهیم و در مسابق? چپاول بشکنیم و برای گرفتن بارهای شتر و امکانات بیشتر و مواضع بالاتر برنامه‏ریزی کنیم و چشم دشمن را روشن نماییم و کمر دوست را بشکنیم و آنگاه در زیر بارش هجوم دشمن منتظر به هنگام مسابقه ثروت در خون خود فرو برویم و عبرتی برای دیگران در تاریخ باشیم.

راستی که نفس آخر را باید درست کشید و جرع? آخر را باید مستانه نوشید و دامن کشان رفت و از خاشاک دنیا چیزی به خود نگرفت و از بازیچه های آن بار خود را سنگین نکرد.

خیلی سخت است که یک عمر تجارت کنی و آخر سر تمامش را بسوزانی؛ یک عمر بسازی و با دست خود ویرانه‏اش سازی.

درود بر آن که الله سرپرست، رسول(ص) چراغ و علی(ع) جلودار‏شان باشد و درود بر آنان که این راه را با سر رفته اند.

والعاقبه للمتقین

گردآوری: عبدالکریم پورکیان، محقق و نویسنده


ضیافت افطاری نیازمندان در محله طرشت

ارسال شده توسط : پایگاه خبری ناب در روز : شنبه 93 تیر 14 ساعت 2:6 عصر
دبیر شورایاری محله طرشت گفت: ضیافت افطاری نیازمندان محله طرشت با حضور جمعی از دبیران شورایاری منطقه 2 و مسئولان محله طرشت برگزار شد.

 

به گزارش پایگاه خبری ناب، مهدی جمشیدی دبیر شورایاری محله طرشت اظهار داشت: برگزاری مراسم افطاری ایتام و نیازمندان با مشارکت شورایاری و مدیریت محله طرشت، هیئت مذهبی صاحب الزمان(عج) محله طرشت، و جمعی از خیرین ، روز پنجشنبه در حسینیه فاطمیون غرب تهران برگزار شد.

جمشیدی خاطر نشان کرد: این مراسم با حضور 110 نفر از ایتام و نیازمندان محله طرشت، جمعی از دبیران شورایاری منطقه 2، جمعی از مدیران محله های منطقه 2، مسوولین خانه های 14 گانه مدیریت محله طرشت و جمعی از اهالی محله طرشت برگزار گردید.

دبیر شورایاری محله طرشت ضمن انتقاد از عدم حضور مدیران شهرداری منطقه 2 به خصوص ناحیه 5 بیان داشت: از ابتدای فعالیت دوره سوم شورایاری محله طرشت، همه ساله در ماه مبارک رمضان، ضیافت افطاری برای نیازمندان و ایتام محله برگزار می گردد ، که امسال بر خلاف سالهای گذشته، از دبیران شورایاری و مدیران محله های منطقه 2 هم دعوت بعمل آمد.

جمشیدی در پایان افزود؛ تا کنون حدود 40 خانواده از نیازمندان و افراد بی بضاعت محله را شناسایی نمودیم و در تلاش هستیم تا کلیه خانواده های بی بضاغت محله طرشت را شناسائی نمایم تا با مشارکت شورایاری و خیرین محله بتوانیم در ایام و مناسبت های مختلف به نوعی یاری رسان این عزیزان باشیم.


یادداشتی از سامان ماهور گیلانی

ارسال شده توسط : پایگاه خبری ناب در روز : یکشنبه 93 خرداد 18 ساعت 11:48 عصر

یک کارشناس مسائل سیاسی طی یادداشتی به تحلیل عملکرد رسانه‌های اصلاح‌طلب درخصوص مسائل مهمی چون توافق‌نامه ژنو، آتش‌سوزی خیابان جمهوری، سبد کالا و طوفان تهران در یک سال اخیر پرداخت.

 

 

الف) توافق نامه ی ژنو

ب) آتش سوزی خیابان جمهوری

ج) سبد کالا 

د) طوفان تهران

 

 

الف)توافق نامه ی ژنو:

مهمترین و سخترین اقدام دولت یازدهم را میتوان حول انعقاد توافق ژنو دانست، مسلما هر توافق،تعهد و یا اقدام مشترکی یا به صورت کلی هر تصمیمی موافقان و مخالفانی خواهد داشت، پس انتقاد به هر چیزی امری ناپسند رنیست بلکه بیان نگرانی هاست به آنچه رخ داده است.

مسلما رسانه ها نیز در این موضوع به 2 گروه : طرفدار و یا منتقد این توافق تقسیم میشوند.

اما تا به حال در رسانه های طرفدار هیچ گونه حمایتی از این توافق مشاهده نشده و هر چه بوده انتقاد به منتقدین این قرار داد را شامل شده است، نمیتوان با برچسب کم سواد بودن ، دگم بودن ،بی ترمز بودن و تندروی نگرانی ها را کاهش داد.

هر چه در این باب میخوانیم به این نتیجه میرسیم که رسانه های طرفدار این توافق نه به فکر روشنگری جهت رفع نگرانی افکار عمومی بلکه بیشتر به فکر انتقاد به منتقدین جهت منحرف کردن افکار عمومی از این توافق نامه بوده اند.

ب) آتش سوزی خیابان جمهوری :

آتش سوزی یک ساختمان پنج طبقه در خیابان جمهوری که حوالی ساعت 11 صبح روز 29 دی ماه سال 92 رخ داد و در طی آن دو تن از هموطنانمان جان خود را از دست دادند  ، به اتش سوزی خیابان جمهوری معروف شد.

تمام هجمه ی رسانه ای جریان اصلاح طلب در این حادثه معطوف به درخواست استعفای شهردار تهران شد تا پرداختن به زوایای پنهان این ماجرا.

این رسانه ها که اکثرا عکس های دردناکی از این حادثه را منتشر میکردند سعی درعملیات روانی بر روی مردم داشته و تنها یک خواسته را مطرح کرده و یک مقصر را معرفی میکردند و آن شخص هم کسی نبود جز محمد باقر قالیباف شهردار تهران ، که توانسته بود در انتخاباتی در شورای شهر تهران از آقای محسن هاشمی رفستجانی فرزند ایت الله هاشمی رفسنجانی سبقت گرفته و شهردار تهران بماند.

 اما بررسی  های بیشتر نشان داد مقصر اصلی حادثه نه شهردار تهران بود و نه باز نشدن پله های ماشین اتش نشانی بلکه پیش زمینه وقوع این اتفاق عدم بازرسی صحیح بازرسان وزارت کار از آن کارگاه بود ، کارگاهی که در سال 57 راه اندازی شده بود اما بازرسی درستی از ان صورت نگرفته بود که اگر هم گرفته بود اشکالات رفع نشده بود ، همچنین در این ساختمان پله اضطراری وجود نداشت و حتی پله های معمولی هم مملو از کالاهای قابل اشتعال بود.

ج) سبد کالا :

وزارت صنعت توزیع مرحله ی اول طرح سبد کالا را از روز یکشنبه 13بهمن ماه سال 1392 در یک روز برفی زمستان آغاز کرد.

بر خلاف روندی که در سالهای گذشته معمول بود و پول نقدی به عنوان هدیه ی نوروزی در کارت سرپرست خانوار واریز میشد، دولت تصمیم بر تقسیم مواد غذایی ضروری بین مردم گرفته بود.

اگر از تمام انتقادات به نحوه ی توزیع، قشر هدف(که گاهی کارخانه دار سبد کالا میگرفت اما کارگر وی نه) ، استفاده از برنج هندی در سبد کالای ایرانی و بالطبع رانتهایی که این سبد کالا برای عده ای فراهم کرد بگذریم، حوادثی دردناک در جریان توزیع سبد کالا رخ داد و آن هم فوت دو نفر از هموطنانمان از سرما و در صفهای سبد کالا بود.

با اینکه انتظار میرفت رسانه های اصلاح طلب که پیشتر خود را در قامت مدافع تمام عیار حقوق مردم معرفی میکردند تمام قد وترد این ماجرا شده و همانطور که استعفای شهردار تهران را طلب کرده بودند خواستار استعفای وزیر صنعت معدن و تجارتی شوند که تصمیم نامناسب وی باعث فوت دو نفر از مردم کشور شده بود ،فقط سکوت کردند و فقط به بیان اخبار پرداختند.

حتی در قبال هجوم رسانه های خارجی به کردم ایران که حتی تا آنجا پیش رفت که نیویورک تایمز با گستاخی نوشت: (( مردم گرسنه ی ایران در سالگرد انقلابشان در صفهای طولانی غذا یکدیگر را هل دادند ))سکوت کردند.

د) طوفان تهران:

حوالی ساعت 17:15 دقیقه روز 12 خرداد سال1393 وزش تند باد غبار آلودی تهران را تاریک کرد.

برخلاف پیش بینی های هواشناسی که از روزی آفتابی خبر میداد طوفانی با سرعت بالای 110 کیلومتر بر ساعت پایتخت را درنوردید که در این حادثه 5نفر جان خود را از دست دادند و حدود 70نفر مجروح شدند.

بر خلاف تمام ادعایی که مبنی بر عدم توانایی پیش بینی این حادثه گفته شده است ،سایتهای جهانی هواشناسی این حادثه را پیش بینی مرده بودند و حتی میزان تقریبی سرعت باد را نیز ذکر کرده بودند، اما به دلایلی نامعلوم سازمان هواشناسی حتی هشداری را ولو به صورت محرمانه برای مسئولان و ستاد بحران تهران ارسال نکرده بود.

رسانه هایی هم که پیشتر خواهان استعفای مدیران ناکار آمد در سطح کشور بودند در این حادثه نیز سکوت کردند.

بررسی این 4 نمونه که بازتاب رسانه ای گسترده ای نیز داشت و مقایسه ی درخواست عموم مردم و نحوه ی عملکرد رسانه های اصلاح طلب که ادعای دفاع از حقوق شهروندان را همواره تکرار میکنند جالب توجه به نظر می رسد.

رسانه هایی که در زمان جانباختن 2نفر از هموطنانمان در موضوع حادثه ی خیابان جمهوری شدیدترین فشارها را جهت استعفای مدیران شهری ناکار آمد وارد کرده بودند ، در قبال مرگ 7نفر و جراحت بیش از 70نفر از هموطنانمان بیشتر به  بیان اخبار پرداخته و استعفای هیچ مدیری را فریاد نزدند.

رسانه هایی که داعیه روشنگری در خصوص مسائل سیاسی را ادعا میکنند در قبال توافق ژنو تنها به تخریب و انتقاد به متقدین پرداختند.


علی فاضلی رئیس اتاق اصناف تهران شد

ارسال شده توسط : پایگاه خبری ناب در روز : پنج شنبه 93 خرداد 8 ساعت 11:54 صبح
علی فاضلی به عنوان رئیس اتاق اصناف تهران انتخاب شد. همچنین ابراهیم درستی نیز به عنوان نایب رئیس اول معرفی شده است.

 

به گزارش پایگاه خبری ناب، 5 عضو جدید هیئت رئیسه اتاق اصناف تهران در جلسه سازمان صنعت، معدن و تجارت تهران جهت انتخاب رییس گرد هم آمدند. بر این اساس، علی فاضلی به عنوان رئیس اتاق اصناف تهران انتخاب و معرفی شد.

همچنین ابراهیم درستی به عنوان نایب ریس اول، علیرضا راسی نایب رئیس دوم و حسین درودیان هم به عنوان دبیر اتاق اصناف تهران انتحاب شدند.

در این جلسه خسرو ابراهیمی نیا نیز به عنوان خزانه دار انتخاب و معرفی شد.

بر اساس این گزارش، در انتخابات اتاق اصناف تهران که هفته گذشته برگزار شد، علی درستی با 80 رای، خسرو ابراهیمی با 75 رای، علی فاضلی 70 رای، حسین درودیان 54 رای و علیرضا راسی با 50 رای به عنوان اعضای هیئت‌ رئیسه اتاق اصناف تهران انتخاب شدند.

تقی علی‌ اکبری و محمد طحان‌ پور نیز به عنوان اعضای علی البدل می باشند.


مسیر ویژه دوچرخه در محله طرشت

ارسال شده توسط : پایگاه خبری ناب در روز : پنج شنبه 93 خرداد 8 ساعت 11:4 صبح

شورایاری محله طرشت پیشنهاد داد

مسیر ویژه دوچرخه سواری در محله طرشت احداث شود

دبیر شورایاری محله طرشت از پیشنهاد احداث مسیر ویژه دوچرخه سواری در محله خود خبر داد.

 

به گزارش پایگاه خبری ناب، مهدی جمشیدی دبیر شورایاری محله طرشت گفت، به منظور نهادینه کردن فرهنگ دوچرخه سواری و استفاده از وسایل نقلیه غیر موتوری ، احداث مسیر ویژه دوچرخه سواری در برنامه های سالجاری محله پیش بینی شده است و با تصویب شورایاری این طرح جهت بررسی و اقدامات کارشناسی به شهرداری اعلام گردیده است.

جمشیدی در خصوص اجرای این طرح گفت: در فاز اول، مسیرهای ویژه در بلوارهای شهید صالحی، شهید عزیزی، شهید جواد اکبری و شهید تیموری پیشنهاد گردیده است و در صورت موفق بودن این طرح، در کلیه معابر محله اجرایی خواهد شد.

جمشیدی در پایان افزود؛ در صورت موافقت با اجرای این طرح، تلاش می نماییم در اوایل فصل تابستان با برگزاری همایش همگانی دوچرخه سواری در محله طرشت، مسیر را افتتاح نماییم.


تینا پاکروان بازرس شد

ارسال شده توسط : پایگاه خبری ناب در روز : یکشنبه 93 خرداد 4 ساعت 9:11 عصر
مجمع عمومی سالیانه جامعه صنفی تهیه کنندگان فیلم سینمایی در مورخ چهارم خرداد برگزار شد.

 

به گزارش پایگاه خبری ناب، مجمع سالیانه این انجمن در دفتر جامعه صنفی برگزار شد. پس از استماع گزارش هیئت مدیره، انتخابات جهت انتخاب بازرس آغاز، که شش نفر در این انتخابات کاندیدا شدن و در نتیجه، محمد رضا صفری و تینا پاکروان به عنوان بازرسین اصلی این مجمع انتخاب گردیدند.

 


عقل ها مرعقل را یاری دهد

ارسال شده توسط : پایگاه خبری ناب در روز : شنبه 93 خرداد 3 ساعت 3:27 عصر
با عقل جمعی می توان کوهی از مشکلات را از جا برداشت

مقدمه چینی چرا؟ اصلا قرار نیست به روزهایی برگردیم که شهرمان، بلدیه کوچکی بود که مشکلاتمحله هایش با کدخدامنشی ریش سفیدان و معتمدان محلی حل می شد، چون امروز شهر مان آن قدر بزرگ شده که دیگر کدخدامنشی هم باید با سازمان دهی انجام شود، سازو کارهایی که این روز ها به شورایاری معروف شده است.

شاید تا همین یک ده قبل تشکیل این نهاد مردمی بیشتر به رویایی دور از دسترس شبیه بود که فقط در اصل هفتم قانون اساسی گنجانده شده بود، اما شورایاری خیلی زود توانست جایگاه ویژه ای در شهر پیدا کند و الحق و الانصاف در این چند دوره که از فعالیت آنها در محله های شهر و منطقه مان می گذرد کارنامه قابل قبولی دارد.

به هرحال ادعای بزرگی نیست اگر بگوییم حالا دیگر شورایاری یکی از ارکان اصلی اداره پایتختاست که به اعتقاد مدیران شهر بدون حضور آنها جلب مشارکت مردمی بی نتیجه می ماند.

نهاد مردمی که جمع اندیشی و خدمات رسانی به مردم یکی از مهم ترین بهانه تشکیلآن بود و مظهر مشارکت مستقیم مردم در اداره محله و شهر است. اما نکته قابل تامل اینجاست که هنوز هم بعضی از ادارات و نهادهای دولتی با نگاهی غیر منصفانه و نامهربانه این سرمایه اجتماعی را نادیده می گیرند و آن طور که شایسته شورایاری ها است به درخواست های آنها توجهی ندارند، در حالی که مدیریت خرد و تفکر شورایی یکی از اصول اداره موفق کلانشهرها است کهدر شهرهای بزرگ و مترقی دنیا تجربه شده است.

پس به خودمان یادآوری کنیم که برای رسیدن به آرمانشهر، تقویت شورایاری ها امری اجتناب ناپذیر است، چرا که با عقل جمعی می توانکوهی از مشکلات را از جا برداشت.

به قول مولوی عقل ها مرعقل را یاری دهد.

یادداشتی از: زکیه سعیدی


کاندیدای اتاق اصناف تهران مشخص شدند

ارسال شده توسط : پایگاه خبری ناب در روز : پنج شنبه 93 اردیبهشت 25 ساعت 11:21 صبح
طبق قانون نظام صنفی جدید، اتاق اصناف تولیدی و توزیعی باید یکپارچه شود که در این خصوص اعضای اتاق‌های تهران برای آغاز این تبصره قانون 31 اردیبهشت ‌ماه با رای مستقیم خود پنج نفر از هیات مدیره اتاق اصناف تهران را انتخاب خواهند کرد.  


به گزارش پایگاه خبری ناب، در ثبت‌نام برای انتخابات هیات رییسه اتاق اصناف تهران 21 نفر اعلام حضور کرده‌اند که از این تعداد می‌توان به محمد آزاد رییس اتحادیه آهن‌فروشان، سید علی‌اصغر میرابراهیمی رییس اتحادیه رستوران‌داران، احمد ابوالحسنی رییس اتحادیه کلیشه، علی‌اکبر بخشی رییس اتحادیه لوازم یدکی اتومبیل، حبیب‌الله بشارتی رییس اتحادیه آهن‌سازان، علی توسطی رییس اتحادیه ماشین‌آلات کشاورزی، حسن خرد‌مند رییس اتحادیه سراجان، ابراهیم درستی رییس اتحادیه فروشندگان موبایل و لوازم صوتی تصویری، حسن درودیان رییس اتحادیه الکترونیک، رسول شجری ریس اتحادیه کفاشان دست‌دوز، محمد طحانپور رییس اتحادیه لوازم خانگی، جلال عجایبی رییس اتحادیه گل‌فروشان، حسام عقبایی رییس اتحادیه املاک، تقی علی‌اکبری رییس اتحادیه باطری‌ساز، علی فاضلی رییس اتحادیه در و آلومینیوم، محمدعلی قنبری رییس اتحادیه شیشه، محمدجواد کرمی رییس اتحادیه نان فانتزی، هادی کمالیان رییس اتحادیه فرش ماشینی، ناصر نجف‌شاد رییس اتحادیه آهنگران اتومبیل، قاسم نوده‌فراهانی رییس اتحادیه تجهیزات پزشکی و علیرضا رأسی رییس اتحادیه اتوسرویس، تعمیرگاه و پارکینگ اشاره کرد.

در بین این افراد علی فاضلی، حسن درودیان و تقی علی‌اکبری عضو هیات رییسه اتاق صنوف تولیدی و خدماتی و محمد آزاد، ابراهیم درستی و قاسم نوده‌فراهانی عضو هیات رییسه اتاق صنوف توزیعی هستند.

لازم به ذکر است که علی فاضلی اولین رییس شورای اصناف کشور است و پس از وی محمد آزاد و قاسم نوده فراهانی روسای بعدی این شورا یوده‌اند.

این درحالی است که هفته گذشته علی فاضلی، رییس اتاق صنوف تولیدی و خدماتی از سوی وزیر صنعت، معدن و تجارت به عنوان نماینده وزیر در اتاق اصناف ایران برگزیده شد.

پنج تن از هیات رییسه اتاق اصناف تهران متشکل از دو تن از کاندیداهای اتاق صنوف تولیدی و دو تن از کاندیدای اتاق صنوف توزیعی است و نفر پنجم نیز بنا بر میزان رای بیشتر از سوی روسای اتحادیه‌ها انتخاب می‌شود.


<      1   2   3   4   5   >>   >



بازدید امروز: 27 ، بازدید دیروز: 19 ، کل بازدیدها: 252248
پشتیبانی و بروز رسانی : "گروه ناب"