سفارش تبلیغ
صبا ویژن

121 نفر، نماینده اهالی 374 محله شدند

ارسال شده توسط : پایگاه خبری ناب در روز : شنبه 93 مهر 12 ساعت 2:12 عصر
لزوم ارسال منظم اخبار فعالیت شورایاران از سوی محلات مختلف به روابط عمومی ستاد از یک سو و ضرورت رسیدگی بهتر شورایاری ها به مشکلات مردم از سوی دیگر، موجب شد تا ستاد از دبیران شورایاری محلات خواستار معرفی فردی به عنوان رابط روابط عمومی محله شود.

 

به گزارش پایگاه خبری ناب،  اطلاع رسانی در رویکرد های جدید ستاد هماهنگی شورایاری ها جایگاه ویژه ای دارد به گونه ای که از ابتدای سال جاری نه تنها پایگاه اطلاع رسانی و نشریه ماهانه این ستاد از نظر محتوا تغییرات قابل توجهی داشته اند بلکه از نظر ظاهری نیز در مقایسه با وضعیت قبل آن بسیار متفاوت شده اند.

لزوم ارسال منظم اخبار فعالیت شورایاران از سوی محلات مختلف به روابط عمومی ستاد از یک سو و ضرورت رسیدگی بهتر شورایاری ها به مشکلات مردم از سوی دیگر، موجب شد تا ستاد از دبیران شورایاری محلات خواستار معرفی فردی به عنوان رابط روابط عمومی محله شود.
بر همین اساس روابط عمومی ستاد هماهنگی شورایاری ها طی روزهای 2، 3 و 5 مهر ماه، با برگزاری اولین هم‌اندیشی روابط عمومی محلات شهر تهران از تمام محلاتی که اقدام به معرفی رابط روابط عمومی کرده بودند دعوت به عمل آورد تا در این گردهمایی به بررسی چالش های موجود در روند اطلاع رسانی با توجه به ظرفیت های موجود در سطح محله بپردازند.
این نشست و هم اندیشی در قالب 11 جلسه حدود یک تا یک و نیم ساعتی با حضور احسان ظهیرالدینی، مدیر روابط عمومی ستاد هماهنگی شورایاری ها، دبیران محلات و دبیران مناطق همشهری محله برگزار شد و طی آن راهکارهای نحوع همکاری های دو سویه روابط عمومی ستاد با سراهای محلات و شورایاری های آنها مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
همچنین از آنجایی که نشریه همشهری محله در حال حاضر تنها نشریه محلات شهر تهران است که به طور تخصصی هفته ای یکبار برای مناطق 22گانه تهران منتشر می شود و ارتباط تنگاتنگی با شورایاری ها دارد به این جلسات دعوت شدند تا فرصتی مضاعف و ویژه برای اطلاع رسانی شورایاری های محلات ایجاد کنند.
رابط مردم محله نه شورایاری
در این نشست ها که بسیار صمیمی و خودمانی برگزار شدند، احسان ظهرالدینی، مدیر روابط عمومی ستاد هماهنگی شورایاری ها، در رابطه با علت این دعوت گفت: روابط عمومی ستاد هماهنگی شورایاری ها خود را نه فقط روابط عمومی این ستاد بلکه تمام شورایاری ها می داند و انتظار دارد رابطان روابط عمومی شورایاری محلات نیز خودشان را نه فقط روابط عمومی سرا و شورایاری محلات بلکه مردم محلات خود بدانند.
وی افزود: ما امروز از شما می خواهیم به عنوان یکی از اهالی محلات خود در این جلسه حضور داشته باشید و بیانگر مشکلات محلات منطقه خود باشید تا ما با هم و با استفاده از امکانات و رسانه هایی که داریم به بیان آنها بپردازیم.
ظهیرالدینی در رابطه با علت دعوت از دبیران مناطق مختلف همشهری محله در این نشست های صمیمی بیان کرد: با توجه به اینکه در حال حاضر نشریه همشهری محله تنها نشریه ای است که می تواند اخبار محلات (اخباری که جاذبه عمومی ندارند و فقط برای مردم محلات مهم هستند) را به بهترین شکل پوشش دهد از دبیران همشهری دعوت شد تا هم رابطین روابط عمومی محلات خواسته هایشان را از این نشریه بیان کنند و هم نشریه همشهری محله نوع فعالیت، نحوه تهیه اخبار و همکاری با سراهای محلات را بازگو کند.
همشهری محله، تریبون محلی روزنامه همشهری
اگرچه دبیران و نمایندگان همشهری محله در جلسات جداگانه و در نشست های محله خودشان شرکت می کردند ولی رویکردی مشترک و صحبت هایی تقریبا مشابه داشتند.
بر اساس رویکرد جدید این نشریه که طی ماه های اخیر و به دنبال تغییر مدیریت آن آغاز شده است، این نشریه ترجیحا اخبار آینده را منتشر می کند تا خوانندگان به خصوص خوانندگان محلی بتوانند از این اخبار استفاده کرده و در صورت امکان در برنامه ها شرکت کنند.
با توجه به اینکه همشهری محله یکی از نشریات گروه همشهری است و مخاطب زیادی هم دارد، شورایاران می توانند در رابطه با برگزاری برنامه های خود از آن کمک گرفته و اطلاع رسانی های مربوطه اعم از فراخوان و دعوت از مردم را با این رسانه انجام دهند.
معرفی چهره های شاخص، بر خلاف سایر نشریات، در همشهری محله نه بر اساس پست و موقعیت بلکه بر اساس سبک زندگی و متمایز بودن شیوه رفتار محلی افراد است. به عنوان مثال خانمی که طی 50 سال گذشته حتی یکبار از خانه خود زباله ای بیرون نگذاشته است می تواند الگویی برای سایرین باشد.   
فضای مجازی و مشکلات محلات
اگرچه ساب پورتال "مای تهران" ساب پورتال مشترک شورایاری ها و سرای محلات است و امکاناتی مشترک برای تمام محلات در آن پیش بینی شده است ولی در حال حاضر به دلیل مشکلات متعدد سخت افزاری و نرم افزاری، نوع دسترسی تمام محلات به این سایت یکسان نیست حال آنکه تمام محلات فعالیت های متعدد فرهنگی داشته و بعضا به همین دلایل امکان بازتاب آن را نداشته اند.
بر همین اساس طی ماه های آینده سایت شورایاران برای تمام محلات صفحه ای ویژه را پیش بینی کرده که می تواند فرصتی برای بازتاب اخبار و فعالیت های محلات باشد اگرچه در حال حاضر نشریه شورایاران هر ماه این فرصت را به طور مساوی در اختیار محلات قرار داده است.
حضور سرزده رئیس ستاد هماهنگی در جلسه
روز پنجشنبه 3مهر و همزمان با برگزاری جلسه نشست رابطین روابط عمومی منطقه 5، مرتضی طلایی، رئیس ستاد هماهنگی شورایاری ها، به طور سرزده در این جلسه حضور یافت و با شرکت کنندگان به گفتگو پرداخت.
وی در این جلسه، مردمی بودن فعالیت های شورایاران را مهم ترین هدف از راه اندازی آنها خواند و بیان کرد: ما به دنبال ایجاد شبکه ای مردمی هستیم که دولت فقط برای آنها سیاست گذاری می کند.
طلایی همچنین در رابطه با فعالیت همشهری محله گفت: همشهری محله در حال حاضر دچار نقص و خلاء است چرا که با مردم ارتباط ندارد و نسبت آن با مردم قابل قبول نیست.
رئیس ستاد هماهنگی شورایاری ها تصدی گری در امور مربوط به مردم را موجب سلب اختیارات و مسئولیت های اجتماعیشان دانست و گفت: ما به واسطه نوع مدیریت حاکم بر مسائل، اختیارات اجتماعی مردم را از آنها سلب کرده ایم حال آنکه در برنامه های مذهبی که تمام کارها دست مردم است با بهترین کیفیت و بدون هیچ چشم داشت مالی انجام می شود.
وی یکی از دلایل برگزاری جشنواره شمسه را شناسایی استعدادهای هنری محلات برای استفاده در مناسبت های فرهنگی خواند و اظهار داشت: هدف از برگزاری شمسه این بود که اگر برنامه ای فرهنگی در مناسبتی قرار است برگزار شود با استفاده از هنرمندان بومی همان محل باشد چراکه در غیر این صورت 70درصد بودجه های فرهنگی صرف حاشیه مراسم می شود.
طلایی در پایان خواستار جمع بندی و نتیجه گیری مفید و اجرایی از این جلسات شد.
حضور پررنگ خانم ها در جلسات
در مجموع طی روزهای 2، 3 و 5 مهر ماه، در مجموع 11 نشست با 18 منطقه برگزار شد که از میان 121 نفر شرکت کننده، خانم ها با تعداد 63 نفر در مقایسه با آقایان با تعداد 59 نفر پیشی گرفته و حضور پررنگ تری داشتند.
همچنین با توجه به نسبت رابطین روابط عمومی مدعو در این نشست، منطقه 22، از میان 9 رابط، 8 نفر در این جلسه شرکت کردند که بیشترین درصد شرکت کنندگان را به رغم مسیر دور این منطقه با ستاد به خود اختصاص دادند و همچنین منطقه 2 با حضور 16 رابط از میان 30 رابط بیشترین تعداد نفرات را در جلسات به خود اختصاص دادند.
منطقه 17 و 18 نیز که جلسه ای مشترک در عصر پنجشنبه برایشان پیش بینی شده بود، از هر منطقه با حضور یک خانم و یک آقا برگزار شد که کمترین تعداد حضار را به خود اختصاص دادند و البته زمان جلسه در این رابطه بی تاثیر نبود و احیانا این جلسه در زمانی مناسب مجددا برگزار می شود.
شایان ذکر است جلسات آینده این گروه با حضور روابط عمومی ستاد هماهنگی شورایاری ها به صورت جداگانه و در مناطق برگزار خواهد شد.





بازدید امروز: 10 ، بازدید دیروز: 19 ، کل بازدیدها: 252231
پشتیبانی و بروز رسانی : "گروه ناب"