سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نشست شهرداران ادوار ناحیه 5 منطقه 2

ارسال شده توسط : پایگاه خبری ناب در روز : دوشنبه 93 تیر 2 ساعت 10:31 عصر
دبیر شورایاری محله طرشت از نشست شهرداران ادوار ناحیه 5 منطقه 2 خبر داد.
 

به گزارش پایگاه خبری ناب، مهدی جمشیدی دبیر شورایاری محله طرشت گفت: با توجه به ماههای پایانی فعالیت دوره سوم شورایاریهای تهران، بنا به دعوت شورایاری محله طرشت، شهرداران ادوار ناحیه 5 در نشستی صمیمی دور هم جمع شدند و در خصوص مسایل روز و مرتبط با مدیریت شهری به گفتگو پرداختند.

جمشیدی در این خصوص افزود: در این نشست که با ابتکار شورایاری محله طرشت صورت گرفت، هیچ یک از مدعوین و شهرداران سابق از  هدف برگزاری این جلسه تا قبل از آغاز آن اطلاع نداشتند.

علی آزاد اولین شهردار ناحیه 5 گفت: فکر می کردم که جلسه ای در خصوص مدیریت محله است و تصور اینکه این ابتکار صورت گرفته باشد در ذهنم نیامده بود.

عباس نمدچی دومین شهردار ناحیه 5 در خصوص این نشست گفت: حرکت جالبی بود و غافلگیر شدم که در این روزهایی که مدیران از مسوولین قبلی جایگاه خود اطلاعی ندارند، شورایاری محله طرشت شهرداران سابق ناحیه خود را دور هم جمع نموده است.

مهدی جمشیدی در پایان جلسه ضمن خوش آمد گویی مجدد به میهمانان شورایاری افزود: امیدوارم  نشست امروز باعث شود که وحدت بیشتر بین مدیران صورت پذیرد و الگویی باشد برای سایر دستگاههای اجرایی کشور و شهرداری تهران که همچین نشستی با حضور روسا و مدیران سابق یک مجموعه برگزار گردد.

شایان ذکر است در این نشست که مدعوین ناهار را میهمان شورایاری محله طرشت بودند: علی آزاد شهردار ابتدا تا سال 87 ناحیه، نمدچی شهردار سال 87 تا 89، فتاحیان شهردار سال 90 تا91، خانم صابری شهردار 91 تا 92، سالاری پور شهردار 92 تا هم اکنون، لطفعلی خانی جانشین شورایاری محله طرشت، شاملو مدیر محله طرشت و حسینی مدیر اجتماعی شهرداری ناحیه 5 حضور داشتند.

به گفته جمشیدی، مجید پریسایی شهردار سال 89 تا 90 ناحیه 5 در این نشست حضور نداشتند و در پایان عکس یادگاری با حضور میهمانان گرفته شد.


فرهنگ ترافیک از محله ها آغاز شود

ارسال شده توسط : پایگاه خبری ناب در روز : شنبه 93 خرداد 3 ساعت 1:8 صبح
رئیس راهور منطقه و معاون حمل و نقل و ترافیک و دبیران شورایاری محله های طرشت و مخابرات در دفتر همشهری محله حضور یافتند.

 

وقتی در  نخستین جلسه بعد از تعطیلات بحث صفحه «صندلی داغ» در جلسه هفتگی تحریر مطرح شد شاید هیچ یک از ما  اصلا فکرش را نمی کرد که ماجرا تا این اندازه جدی شود. اما چون همه با هم تصمیم گرفته بودیم که در سال جدید علاوه بر معرفی چهره ها و اخبار و گزارش های خبری برای حل مشکلات تک تک محله های منطقه خیلی محکم تر و جدی تر گام برداریم.پای مسئولان را به میان بکشیم و با برگزاری نشست های مردمی البته نه از آن نوع جلسه های سازمانی که تقریبا هر هفته در بعضی از ادارت تشکیل می شود گره ای از مشکلات مردم محل را باز کنیم،اما شرط انجام چنین طرحی همکاری مسئولان منطقه بود که تا کنون به نتیجه های خوبی رسیدیم. باور کنید وقتی جدیت و استقبال رئیس راهور منطقه سرهنگ «حسنوند» برای پاسخگویی به مشکلات مردم را دیدم مطمئن شدیم این کار عملی است.ماجرای گزارش های این صفحه هم این است که ابتدا گفت وگوی مفصلی با یکی از مسئولان منطقه انجام می دهیم و از برنامه ها و اقداماتشان می پرسیم ،در همان صفحه هم تاریخ نشست مردمی این مسئول روی صندلی داغ دوباره که چند هفته بعد برپا می شود اعلام می کنیم تا مسئول رودرو با مردم حرف هایشان را بشنود و به انتقادها و پیشنهادهایشان پاسخ دهد.البته با توجه به ارتباط کاری که میان راهور و معاونت حمل ونقل و ترافیک منطقه وجود دارد در این جلسه از معاون حمل ونقل و ترافیک شهردار منطقه مهندس «رنجبر» هم دعوت کردیم به عنوان مهمان ویژه حضور داشته باشند تا با حضور این دو مسئول راهکارهای دقیق تری برای حل مشکلات مردم پیدا شود.البته قرار است مسایلی که در این جلسه مطرح شده خیلی کارشناسی تر مورد بررسی قرار گیرد و برای اطلاع عموم شهروندان در همین نشریه چاپ شود.

-----------------------------------

 قرار بود نخستین نشست صندلی داغ مسئولان با مردم در حیاط دفتر همشهری محله زیر درخت توت برگزار شود.در حال چیدن صندلی ها  بودیم که « مهدی جمشیدی»دبیر شورایاری محله طرشت وارد شد و هنوز ساعت 2 نشده بود که مهندس « حمید رضا رنجبر» و«عبدالله امیری»دبیر شورایاری شهرک مخابرات رسیدند. سرهنگ  «فیض الله حسنوند» هم  راس ساعت 2 به این جمع پیوست تا جلسه  برای پاسخگویی کاملا آماده باشد . البته در این جلسه مسئول آموزش راهور منطقه هم حضور داشتند.

فرهنگسازی از محله ها

نخستین صحبت ها را سرهنگ حسنوند اینگونه آغاز کرد:« از اینکه مهندس رنجبر معاون حمل و نقل ترافیک شهردار منطقه هم در این نشست حضور دارند  خیلی خوشحالم ،چون  با توجه به ارتباط کاری نزدیکی که میان ما وجود دارد خیلی راحت می توانیم به سوال های شهروندان پاسخگو دهیم. خوشبختانه اداره راهنمایی و رانندگی منطقه  همکاری بسیار خوب و تنگاتنگی را با حوزه حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه دارد.» نقطه آغاز سوال های مردمی از مهدی جمشیدی دبیر شورایاری محله طرشت استارت خورد. این نماینده مردم محله طرشت حرف هایش را اینگونه شروع کرد:«حدود یک ماهی است که می خواستیم خدمتتان برسیم و مشکلات اهالی محله طرشت را با شما در میان بگذاریم، تا اینکه متوجه شدیم همشهری محله جلسه رودرو با مسئولان را برگزار کرده ،برای همین ما هم از این فرصت استفاده کردیم به اینجا آمدیم تا راهکاری برای حل مشکلات ترافیکی محله مان پیدا کنیم. قبل از هر چیز می خواستم پیشنهاد کنم که برای اصلاح فرهنگ ترافیک می توان از محله ها شروع کنیم که مسلما نتیجه خوبی خواهد داد. اما مشکلات تراقیکی در محله ما به چند مورد خاص محدود می شوند مثلا بلوار شهید عزیزی ،شهید صالحی،شهید جواد اکبری و بلوار شهید تیموری خط کشی برای پارک خودرو نشده است و همین مسئله، مشکلاتی را برای شهروندان به وجود آورده است. مشکل دیگر بلوار شهید عزیزی و میدان سما در زمینه توقف اتوبوس های برون شهری برای استراحت از یک طرف و تعویض روغن و ایجاد مزاحمت های دیگر است که باعث شده تا اهالی محل با مشکلات متعددی روبرو باشند.»

لطفا؛ با نظارت ما باشد

 حرف های جمشیدی که تمام شد سرهنگ حسنوند گفت :« به طور کلی هرآنچه که به عبور مرور معابر مانند مسدود  و یکطرفه کردن خیابان هاست به راهنماییی رانندگی و حوزه ترافیک شهرداری مربوط می شود.خواهش می کنم اگر شورایاری ها می خواهند خیابانی را باز یا مسدود کنند این کار با هماهنگی و نظارت ما باشد ،چون باید  توسط کارشناسان ما و حوزه ترافیک شهرداری بررسی و  سپس اجرا شود. موضوع دوم اینکه  می گویید فرهنگسازی را از محله ها شروع کنیم کاملا موافق هستم چون در این منطقه وسیع بسیاری از مشکلات را می توان با کمک و همیاری اهالی همان محل برطرف کرد.»مهندس رنجبر هم  سر رشته کلام را اینگونه به دست گرفت:« باید توجه داشت که یکسری مشکلات توسط شورایاری ها  یا اهالی محل مطرح می شود که در حوزه معاونت ترافیک منطقه بررسی و حل می  شود، اما مسایلی هم وجود دارد که شهرداری منطقه باید با کمیته معابر سازمان حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران هماهنگ کند تا بتواند مصوبه آن را بگیرید .مثلا زیر گذر طرشت که شورایاری ها به ما ارجاع دادند و  با کار کارشناسی این معبر یکطرفه شد. البته الویت ما در ابتدا رفع نقاط خطر آفرین است مثلا پل عابر پیاده در بلوار پاکنژاد مسیر شمال به جنوب بعد از نیایش که منجر به تصادفات فوتی می شد با بازدید سرهنگ حسنوند وبررسی کارشناسان، مشکلات این محدوده حل شد.اکنون هم تمرکز  ما  روی روانسازی معابر است.»

ترافیکی که باعث تصادف می شود

دومین نماینده مردم که در این جلسه حضور داشت «عبدالله امیری» دبیر شورایاری مخابرات و بهرود  بود. او درباره مشکلات محله خود گفت :«نخستین  مشکل محله ما مربوط به ورودی شهرک مخابرات از بزرگراه یادگار امام(ره) است،چون از بدو ورود به دلیل تجمع اتومبیل هایی که به درمانگاهی که در این خیابان است مراجعه کرده اند با ترافیک شدید روبرو می شویم و همین موضوع باعث تصادف در این محدوده می شود.مشکل دیگر ما  پارک خودرو در حدفاصل بلوار پیام از ضلع شمال مجتمع بهینه تا میدان بهرود است که درخواست دادیم تابلوی حمل با جرثقیل   نصب شود.چون در این محدوده اتومبیل ها به جز دو طرف خیابان حتی در وسط بلوار هم پارک می کنند و مشکل فراوانی را برای اهالی محل به وجود آورده اند. همچنین پیشنهاد  می کنم  انتهای خیابان 18 شرقی علامه شمالی به بلوار فرهنگ را باز کنیدچون این کار  می تواند از حجم بار ترافیکی خیابان علامه شمالی کم کند.»

حتما اقدام می کنیم

رئیس راهنمایی و رانندگی منطقه که به نظر می رسید حسابی خودش را آماده کرده تا به تک تک سوال های دبیر شورایاری محله طرشت پاسخ دهد ابتدا نکاتی درباره اهمیت تابلوها صحبت کرد. سرهنگ حسنوند گفت:« یکی از اعتقاداتم این است که باید حرمت تابلو راهنمایی و رانندگی حفظ شود مهندس رنجبر خیلی دقیق موضوع را می دادند. به عنوان مثال در نقاطی که پس از بررسی مشخص شده نیازی به نصب تابلو در آن مکان  وجود ندارد و اگر تابلویی نصب شود  جز بی حرمتی به تابلو پیامد دیگری نخواهد داشت تابلو های راهنمایی و رانندگی  را جمع  کرده ایم.ما باید در مکان هایی تابلو نصب کنیم که بتوانیم اعمال قانون کنیم.اما حتما برای روان کردن ترافیک در دو محدوده ای که بیان  کردید اقدام خواهیم کرد.» در دو صفحه بعد می توانید بخشی از مشکلات مردمی که در این جلسه مطرح شد و مسئولان پاسخ دادند بخوانید.

 

شهرام مبصر ؛نماینده معلولان منطقه

راه های عبوری معلولان یکی یکی بسته می شود

« شهرام مبصر» رئیس کارگروه تخصصی پیشگیری از حوادث معلولان ،جامعه ایمن شهرداری منطقه و دبیر کانون معلولان طبق قرار راس ساعت 3 به محل نشست رسید.مبصر چون در ویلچر نشسته بود و ترجیح داد پایین پله ها ، کمی دورتر از جلسه سوال های خودش را مطرح کند.

 مبصر:«قبل از هر چیز لازم می دانم بگویم معلولیت ممکن است برای هر کسی اتفاق بیفتد و معلولان هم شهروندان جامعه اند.»

سرهنگ حسنوند:«در این صحبت های شما شکی نیست.»

مبصر:«معلولان مانند همه شهروندان شهر مالیات پرداخت می کنند، اما از این پرداخت هیچ عایدی به عنوان شهروند ندارند.من به عنوان نماینده 15 درصد از جامعه باید بگویم متاسفانه امکان عبور و مرور  در خیابان به راحتی برای ما وجود ندارد ، در حالی است که طبق قانون شهرداری ها موظفند تا شهر را برای شهروندان معلول مناسب سازی کنند.مثلا هر جا پله است رمپ یا بالابر در کنار آن باشد. البته سال گذشته کارها خوبی  بسیاری در منطقه انجام شدبه عنوان مثال یک گروه 40 نفره را تشکیل دادیم و با کمک دوستان 3 هزار نقطه نامناسب در منطقه شناسایی شد و به همت معاونت حمل ونقل و ترافیک منطقه خیلی از این نقاط مناسب سازی شدند، اما از زمانی که شما تشریف آوردید تمام مناسب سازی هایی که انجام شده  با نصب مانع های U شکل یکی یکی بسته می شود.»

سرهنگ حسنوند: توضیح می دهم

مبصر:جناب سرهنگ طبق قانون راهنمایی و رانندگی، عبور از خط کشی خلاف است دلیل ندارد که اگر موتوری تصمیم به عبور از خط گرفت ما کل خط کشی را ببندیم که فردی با ویلچر و یا حتی خانمی با کالسکه بچه و یا میانسالی با واکر نتواند از خط کشی عبور کند.سال گذشته تمام این خط کشی ها را از ستارخان گرفته تا سعادت آباد  برای تردد این افراد باز کردیم ،اما اکنون بسته شده.»

سرهنگ حسنوند: من کاملا متوجه سوال ها و مشکلات  شما در این زمینه شده ام و توضیح می دهم .»

مبصر:موضوع دیگر پارک ویژه معلولان است که سال گذشته با پیگیری های مستمر مکان های مهمی مثل مراکز خرید، بانک ها و مراکز پزشکی  جانمایی و تابلو پارک ویژه جانبازان نصب شد و برای حفظ این محل های پارک از جناب سرهنگ احمدی مقدم نامه گرفتیم تا حمل جرثقیل هم زیر تابلو ها نصب  و برای فرهنگسازی آن هم برنامه هایی اجرا شود.»  

سرهنگ حسنوند: اکنون که در بسیاری از مکان ها تابلو ها وجود دارند.

مبصر:« اما مدتی است که  کنده می شود. تا کنون 4 تابلو ویژه  پارک معلولان را کنده اند!

سرهنگ:چه کسی کنده؟

مبصر: البته زحمات شما را زیر سوال نمی بریم اما ماموران شما نسبت به اعمال قانون برای این تابلو متاسفانه بیگانه اند.

سرهنگ حسنوند:من اینجا هستم تا صحبت های شما را بشنوم. گوش شنوا هم دارم اما این را قبول ندارم برای نمونه زیر تابلو سعادت آباد حمل با جرثقیل چندین بار اعمال شده است. البته این که می گویید افراد بی توجه به تابلو اتومبیل های خود را پارک می کنند کاملا صحیح است و آمار بالایی هم دارد و ما هم اعمال قانون می کنیم.این به بحث فرهنگسازی و رعایت حقوق دیگران بر می گردد و شک نکنید که پلیس اعمال قانون می کند، اما متاسفانه تعداد افرادی که به این تابلو توجه نمی کنند فراوان هستند. اما در باره سوال اول شما و نصب موانع در خط کشی ها، پلیس نمی تواند اجازه دهد که موتورسوار باسرعت بالا از عرض معابر عبور کند و جان خودش را به خطر بیندازد.

مبصر: خودش خواسته!

سرهنگ حسنوند: منظورتان را متوجه نمی شوم ،یعنی چون خلاف می کند بمیرد. باید با تدابیر جلوی بی قانونی را گرفت. او هم یک شهروند است. چرا زیر پل عابر پیاده را نرده می زنیم؟چون پلیس خود را مسئول جان مردم می داند.البته  شما هم حق دارید، به همین دلیل باید راهکار مناسبی برای حل این معضل پیدا کنیم. در واقع تا زمانی که فرهنگ عبور و مرور نهادینه نشده ما مجبور به اعمال قانون هستیم.

مهندس رنجبر: ما باید هم آمار تصادفات موتورسوراران را کاهش دهیم و هم راه رانبندیم و این مشکل هفته پیش در کمسیون مطرح و مقرر شد تا حد فاصل بین  موانع U شکل به اندازه ای باشد تا ویلچر بتواند تردد کند و در عین حال با نصب سرعتگیر مانع سرعت زیاد موتورسواران شویم.»

------------------

فاطمه آذرم صما؛نماینده تعدادی از اهالی محله فراز و راننده های تاکسی خطی این محله

چراغ راهنمایی خراب است ما جریمه می شویم

 « فاطمه آذرم صا» ساکن محله فراز است و درست در محدوده همشهری محله کار می کند. اوخیلی اتفاقی متوجه شد که رئیس راهنمایی و رانندگی منطقه در نشست مردمی هشمهری محله حضور دارد ،برای همین تصمیم گرفت مشکلی که قبلا حضوری با سرهنگ حسنوند درمیان گذاشته بار دیگر در این نشست مطرح کند تا شاید با حضور معاون حمل ونقل و ترافیک شهردار راهکار مناسبی پیدا شود. او حرف هایش را اینگونه شروع کرد.

آذرم صما:اول از همه شما به خاطر وقتی که گذاشته اید تا به مشکلات ما گوش دهید تشکر می کنم .اواخر اسفند ما مزاحم شما شدم در خصوص چراغ راهنمایی و رانندگی تقاطع بهزاد –اوین،خاطرتان هست؟

سرهنگ حسنوند: بله به خاطر دارم.گفتید چراغ خراب است؟

آذرم صا:«بله متاسفانه این چراغ مشکل دارد و هنوز برطرف نشده است. به این صورت که مدت زمان طولانی روی یک رنگ می ماند و شما بعد از یک ربع یا 20 دقیقه به ما حق بدهید که بدون توجه به چراغ قصد عبور داشته باشیم اما به محض عبور از چراغ دوربین عکس میگیرد و پیامک آن هم می رسد. اول فکر می کردم مشکل فقط برای من است اما پس از مدتی متوجه شدم راننده های تاکسی که در این خط کار می کنند هم چنین  مشکلی دارند و پس از مدتی جریمه های 500 هزار برای آ نها ارسال می شود.البته عده ای از اهالی محله هم چنین مشکلی داشتند، به همین دلیل نامه ای را با امضای اهالی کوی فراز و تمام رانندهای تاکسی و تایید تاکسیرانی تهیه کردیم که امیدواریم با مساعدت شما  مشکل این چراغ حل شود.

سرهنگ حسنوند:تعمیر چراغ های راهنمایی و رانندگی در حوزه ما نیست و مسئولیت آن برعهده  معاونت ترافیک شهرداری منطقه است. مهندس باید زحمت بکشد و دستور مقتضی را برای تعویض تایمر چراغ بدهند.

منهدس رنجبر:«کلیه کارهای چراغ های راهنمایی و رانندگی برعهده شرکت کنترل ترافیک شهر تهران است و ما مواردی را که شهروندان اطلاع رسانی می کنند از دوستان کنترل ترافیک پیگیری می کنیم.

سرهنگ حسنوند:ما هم پیگیر این مشکل از  شرکت کنترل ترافیک خواهیم بود.

----------------------------

شهرزاد سبحانی،ساکن محله سعادت آباد

ترافیک اطراف دانشگاه ها و مراکز خرید کلافه مان کرده

شهرزاد سبحانی یکی دیگر از شهروندانی است که برای مطرح کردن مشکل  خود به نشست مردمی جمع صندلی داغ پیوسته. او که در محله سعادت آباد زندگی می کند مشکلات ترافیکی که در منطقه 2 با آن روبرو است اینگونه درمیان می گذارد

سبحانی :برای  کنترل ترافیکاطراف مراکز خرید مثل میلادنور وگلستان یا دانشگاه ها منطقه مثل دانشگاه علامه یا دانشگاه هنر در خیابان سپهر یا دانشگاه آزاد پونک و خیابان که ازدحام ترافیک و پارک های دویل  حتی جلو پارکینگ  چه برنامه ای دارید؟ واقعا  مشکلات ترافیکی این مکان ها شهروندان را به ستوه آورده است.

سرهنگ حسنوند:برای مراکز خرید مانند میلادنور که چند محور را با هم درگیر می کند به این معنی که ترافیک در این مرکز باعث قفل شدن ترافیک در میدان صنعت و چهارراه ایوانک می شود حل این مشکل در اولویت ماست و چنانچه شاهد بودید در ماه گذشته با انتقال ایستگاه تاکسی و حضور مستمر افرادپلیس ترافیک این محدوده روان شده است.اما  کنترل ترافیک مراکزی مانند گلستان که در خیابان های فرعی قرار دارند در اولویت بعدی قرار دارند البته اینکه  ترافیک همه معابری  باید روان  شود شکی نیست.

مهندس رنجبر : برای حل ترافیک دانشگاه هایی که امکان ساخت پارکینگ هست مانند دانشگاه آزاد واقع در محله پونک مقرر شده تا زمینی که در ضلع شمال خیابان امام حسن(ع) قرار دارد در اختیار دانشگاه  برای پارکینگ در اختیار دانشگاه قرار گیرد. برای مشکل ترافیک در خیابان درختی پیشنهاد استقرار پارکینگ مکانیزه را به دفتر شهردار داده ایم .تا بتوانیم این مشکل را حل کنیم.

سرهنگ حسنوند: در هرصورت ما هم سعی داریم ترافیک خیابان های منطقه روان شود ،اما گاهی اوقات امکاناتی لازم داریم که فراهم کردن آن زمان بر است.

-------------------------------

محمد صباغیان،ساکن محله درختی

همشهری محله هم کمک کند

با اینکه چند هفته قبل مشکل محله درختی و خیابان دادمان را در صفحه پیگیری مکشل مطرح کرده بودیم ،اما «محمد صباغیان » یکی از اهالی این محله هم آمده تا پاسخ قانع کننده تری از مسئولان بگیرد.

صباغیان: جناب سرهنگ ،در گزارشی که چند هفته قبل در نشریه همشهری محله چاپ شد به خبرنگار گفته بودید که مشکل وجود نمایشگاه های ماشین که مانند قارچ  هر روز خیابان هایی مانند دادمان یا شادمان سر در می آورند باید شهرداری پاسخگو باشد. در واقعا پاسخ تان این بود که  شهرداری نباید مجوز بدهد. اگر ممکن است اکنون که معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه حضور دارد برای حل این مشکل راهی پیدا کنید.

منهدس رنجبر:واقعیت این است که شهرداری برای محل مجوز تجاری صادر می کند اما هر کدام از این اماکن تجاری چه نمایشگاه اتومبیل و یا هر شغل دیگر صنف دارند و اتحادیه صنف اتومبیل فروشان هم برای خود دستورالعمل هایی دارند که مثلا مغازه  ها باید با  چه مسافتی از هم  قرار بگیرند  و نباید به کمتر از آن اجازه راه اندازی بدهند.بنابراین نباید همه انتظاراتمان از شهرداری باشد این سوالی است که پاسخ آن را باید از صنف مربوطه اش پرسیده شود.

صباغیان:یعنی کاری از دست شهرداری برنمی آید و فقط صنف باید جواب بدهد؟  

 مهندس رنجبر:البته معاونت  حمل و نقل وترافیک هم برای محور دادمان و دریا دغدغه دارد و اتحادیه باید پاسخگوی این معضل باشدکه چرا مثلا در خیابان دادمان حدفاصل فرحزادی تا یادگار امام(ره) 6 یا 7 نمایشگاه باز شده است؟ علت همکاری تنگاتنگ شهرداری با راهور منطقه دقیقا همین است.  

 صباغیان: منظورتان این است که خود مردم یا خبرنگاران این موضوع را پیگیری کنند؟ یعنی راهکارهای قانونی وجود ندارد؟

سرهنگ حسنوند: نه منظورمان این نیست اداره راهنمایی و رانندگی منطقه در این خصوص پیگیری  و این گروه را به عنوان صنوف مزاحم شناسایی کرده است،چون نه  حریم را رعایت نی کنند و نه پارکینگ مناسب دارند. بنابراین باید پاسخگو باشند و باید با آنها برخورد شود.

صباغیان : پس کارهایی انجام شده و ما می توانیم امیدواریم باشیم که این مشکل روز به روز بدتر نمی شود و ممکن است برطرف شود.

سرهنگ حسنوند: بله کارهایی در حال انجام است اما کافی نیست و از خبرنگاران همشهری محله هم می خواهیم که برای حل این مشکل با مسئولان اتحادیه این صنف مشکل را زودتر حل کنیم.

-----------------------------

20 روز بعد...

وعده هایی که عملی شد

حدود 20 روز قبل که با سرهنگ «فیض اله حسنوند» مصاحبه کردیم وعده هایی داد که خوشبختانه بعضی از آنها انجام شده است.یکی از آنها اعمال قانون برای معابر کم عرض منطقه است که پارک های دوبل اتومیبل ها  باعث اختلال در تردد بقیه  ها خودروها می شوند. رئیس راهنمایی و رانندگی منطقه در این باره توضیح می دهد:«درباره قولی که در مصاحبه قبل به شما داده بودم باید بگویم ،برای اعمال قانون نسبت به متخلفان در خیابان های کم عرض و حتی بلوار های منطقه ، گروهی در غالب گروه ضربت راه اندازی شد تا در معابری که پارک دوبل برای متخلفان تبدیل به عادت شده این گروه به محل اعزام  می شوند. که این کار با جدیت دنبال می شود. متاسفانه گاهی اوقات بعضی ها پلاک خودرو های 700،800 میلیونی خود را برای اینکه جریمه نشوند در می آورند و با خود می بردند که این دسته از خودروها با جرثقیل جابه جا می شوند.طبق آمار عملکرد گروه ضربت در برخورد با تخلفات منطقه، از تاریخ 6 اردیبهشت تا امروز یعنی 24 اردیبهشت حدود 6190 برگ اعمال قانون برای متخلفان صادر شده است این ارقام یعنی  در هر روز به طور میانگین 344 برگ اعمال قانون برای معابری مانند علامه  یا دادمان به ثبت رسیده است که امیدواریم با تداوم این کار مانند بستن کمربند ایمنی نتیجه بگیریم.»


10 راهکار برای کاهش نرخ کرایه تاکسی

ارسال شده توسط : پایگاه خبری ناب در روز : سه شنبه 93 اردیبهشت 16 ساعت 4:40 عصر
چگونه می شود نرخ کرایه تاکسی را ثابت نگه داشت و یا نسبت به استفاده از خودرو شخصی آن را کاهش داد، موضوعی است که با ارائه خدمات به رانندگان تاکسی می توان به آن دست یافت.

 

به گزارش پایگاه خبری ناب، مهدی جمشیدی در گفتگو با خبرنگار سرویس اجتماعی گفت: در یادداشت قبلی خود به این موضوع اشاره کردم که چرا مردم از اتومبیل شخصی استفاده می کنند و تمایلی برای استفاده از حمل و نقل عمومی به ویژه تاکسی ندارند.

عضو کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورایاریهای منطقه دو افزود: اما سخن من بیشتر به دولتمردان و مدیران تصمیم گیر در حمل و نقل عمومی، به ویژه سازمان تاکسیرانی شهر تهران است و باید یادآوری نمایم که سختی کار رانندگان تاکسی و مسافر برهای شخصی به خصوص در پایتخت، بر هیچ کس پوشیده نیست و همه ما این شغل را جزء مشاغل سخت می دانیم که رانندگان در شبانه روز و در سرما ، گرما، ترافیک ، آلودگی های صوتی و زیست محیطی به ارائه خدمات به هموطنان خود می پردازند و در مقابل از خدمات و مزایای قابل درکی برخوردار نیستند.

اما چرا به این مهم کمتر توجه می گردد؟

جمشیدی اظهار داشت؛ اگر از هر مسوول دولتی، خصوصی، مدیران شهری، نمایندگان مردم در مجلس و شورای شهر  و همچنین از خود مردم سوال شود که اصلی ترین و مهمترین معضل پایتخت چیست؟ به طور حتم پاسخ خواهند داد؛ آلودگی هوا و ترافیک.

اما چرا این مشکل سالهاست که گریبان گیر شهروندان تهران شده است و همه ساله به گفته خود مسوولین جان هزاران هزار هموطن ما را می گیرد و با گذشت زمان هم بیشتر و بیشتر می شود، سوالی است که پاسخ آن را هیچ مسوولی تاکنون به طور واضح و شفاف نداده است.

و اما متولی اداره و ساماندهی حمل و نقل عمومی به ویژه تاکسی ها در تهران کیست؟

دبیر شورایاری محله طرشت گفت: شهرداری تهران به طور حتم خدمات شایسته و ارزنده ای در حوزه های شهری، زیباسازی، فضای سبز، حمل و نقل عمومی، فرهنگی، اجتماعی، ورزشی به هموطنان ارائه نموده است و هزینه های زیادی در این خصوص در شهر تهران شده است که هرکدام به نوبه خود مهم و قابل تحسین است، اما وقتی همه ما به اتفاق قبول داریم که آلودگی هوا و ترافیک، اصلی ترین معضل شهر تهران محسوب می شود، آیا شهرداری تهران در خصوص فرهنگ سازی استفاده از خودرو تاکسی و عدم استفاده از اتومبیل شخصی گامی برداشته است؟ آیا ارائه خدمات شایسته به تاکسی داران و توجه به نیاز آنان تا کنون صورت گرفته است؟ آیا ساخت سرای محلات در تهران اولویت دارد یا ساخت پارکینگ های طبقاتی؟ آیا مردم بیشتر به مجموعه های ورزشی نیاز دارند یا اینکه در شهر خلوت با آسایش تردد نمایند؟ آیا ساخت بزرگراه در اولویت است یا کاهش کرایه های حمل و نقل عمومی به ویژه تاکسی؟ آیا برگزاری همایش های گوناگون و جشنواره های متعدد که هزینه های فراوانی برای اجرای آن صورت می گیرد، دغدغه مردم است یا آلودگی هوا؟ آیا فروش آرم های طرح و ترافیک روزانه، خواست مردم است؟ و ده ها سوال دیگر که بی پاسخ مانده است!

و اما چگونه می توان نرخ کرایه تاکسی را کاهش داد و یا ثابت نگه داشت؟

جمشیدی افزود: خب به طور طبیعی و عقلانی، هر زمان که نرخ سوخت افزایش یابد، نرخ کرایه تاکسی هم به همان میزان افزایش می یابد و هر شخصی با محاسبه هزینه حمل و نقل، به این نتیجه می رسد که استفاده از خودرو شخصی برایش به صرفه تر است، ولی به طور یقین اگر بداند که با این وضع ترافیک تهران، نبود جای پارک، آلودگی هوا و ....، استفاده از تاکسی برایش مرقوم به صرفه تر است، به طور حتم سعی می کند که با تاکسی و خودروهای عمومی در شهر تردد نماید.

مهدی جمشیدی در پایان به راهکارهای کاهش کرایه تاکسی اشاره کرد و گفت: و اما چگونه می شود نرخ کرایه تاکسی را ثابت نگه داشت و یا نسبت به استفاده از خودرو شخصی آن را کاهش داد، موضوعی است که با ارائه خدمات به رانندگان تاکسی می توان به آن دست یافت.

10 راهکار پیشنهادی برای کاهش نرخ کرایه تاکسی

*افزایش خدمات گاز سوز نمودن تاکسی ها و تسهیل در ارائه خدمات

*اختصاص 5 تعمیرگاه تخصصی خدمات خودرویی ویژه تاکسی در شهر تهران

*پرداخت یارانه لوازم و خدمات مصرفی به خودروهای تاکسی( لاستیک، باطری، لنت ترمز، روغن موتور، شمع، صفحه کلاج، جلوبندی )

*کاهش نرخ بیمه نامه های شخص ثالث و بدنه برای خودروهای تاکسی

*افزایش ارائه خدمات تاکسی تلفنی در تهران

*ایجاد فروشگاههای زنجیره ای در شهر تهران، ویژه تاکسی داران به منظور عرضه محصولات مود نیاز روزمره آنان با تخفیف ویژه

*امکان استفاده رایگان خانواده محترم رانندگان تاکسی از خدمات حمل و نقل عمومی

*ارائه کارت خرید ویژه استفاده از رستورانهای منتخب تهران به رانندگان تاکسی جهت صرف یک وعده غذا در طول روز

*امکان نصب تبلیغات در بدنه تاکسی ها با طراحی نوین و کارشناسی به صورت ایجاد کانون تبیغاتی متمرکز در سازمان تاکسیرانی

*پرداخت یارانه سوخت با طراحی مکانیزم استفاده اختصاصی تاکسی ها در جایگاههای سوخت منتخب


لزوم احداث شهرک اداری اصناف در تهران

ارسال شده توسط : پایگاه خبری ناب در روز : دوشنبه 93 اردیبهشت 15 ساعت 11:49 صبح

همان طور که در قانون جدید نظام صنفی آمده است، تشکیل اتاق اصناف در شهرستان ها پیش بینی شده است و مجامع امور صنوف تولیدی و توزیعی در هم ادغام و اتاق اصناف شکل می گیرد.


به گزارش پایگاه خبری ناب، مهدی جمشیدی در گفتگو با خبرنگار گفت، در شهر تهران 137 اتحادیه صنفی فعالیت می نماید که به نوبه خود بزرگترین و منسجم ترین سازمان مردم نهادی به شمار می رود که هم در عرصه اقتصاد و هم در عرصه فرهنگ و همچنین در سایر موضوعات سیاسی و اجتماعی می توانند نقش موثر و به سزایی ایفا نمایند.

اما آنچه مورد توجه می باشد، ضرورت احداث شهرک اداری اصناف در شهر تهران و کلان شهرهای کشور است که به اختصار به توجیه این طرح پرداخته شده است.

جمشیدی در ادامه افزود؛ در شهر تهران، اتحادیه های صنفی و اتاق اصناف دارای ساختمان و فضای فیزیکی مجزا می باشند که بصورت پراکنده در پایتخت به اعضاء خود خدمات ارائه می نمایند.

در مرحله اول موضوع ترافیک مطرح است، که چه تعداد مراجعه کننده در روز می بایست در شهر تهران تردد نمایند تا به اتحادیه خود مراجعه و متقاضی خدمات باشند.

در مرحله دوم، افراد یا متقاضی دریافت جواز می باشند و یا جهت پرداخت حق عضویت و موارد دیگر به اتحادیه مراجعه می نمایند که به ناچار می بایست به بانک، مجمع امور صنفی، پلیس اماکن، دفاتر پلیس+10 و همچنین بهداشت هم مراجعه نمایند که این خود مستلزم تردد و رفت و آمد غیر ضرور شخص می باشد.

اگر از نظر داخلی بخواهیم به این موضوع نگاه کنیم، اکثر اتحادیه های صنفی امکان ارائه خدمات فرهنگی و اجتماعی  را نداشته و حتی سالن همایش مجزایی در اختیار ندارند که بتوانند به اعضاء خود خدمات ارائه دهند و با آنان ارتباط مستقیم برقرار نمایند.

و اما چگونه می شود خدمات اتحادیه های صنفی را در شهر تهران ساماندهی نمود، موضوعی است که مدیران دولتی می بایست به آن توجه نمایند.

جمشیدی در ادامه گفت؛ احداث شهرک اداری اصناف در شهر تهران که همان متمرکز نمودن خدمات است،  می تواند عامل موثری در کاهش آلودگی هوا، کاهش ترافیک، تردد غیر ضرور و همچنین ارتقاء سطح کمی و کیفی  اتحادیه های صنفی در پایتخت باشد که در اجرای این طرح، کلیه اتحادیه های صنفی تهران با فروش ساختمان خود، به صورت متمرکز در شهرک اداری اصناف به ارائه خدمات خود به اعضاء می پردازند.

در شهرک اداری اصناف، هر اتحادیه دارای واحد اداری مجزا می باشد و اتاق اصناف هم در محوریت کار قرار دارد، همچنین در این شهرک، واحد های دیگری از جمله: شعب بانک، نمایندگی اماکن، نمایندگی بهداشت، دفاتر پلیس+10، سالن های همایش و چند منظوره، سالن ورزشی، سالن سینما و نمایش فیلم، کتابخانه عمومی، مراکز تفریحی و تجاری، مراکز اقامتی و پذیرایی می توانند به صورت متمرکز به ارائه خدمات بپردازند و به طور یقین رضایت مراجعه کننده را جلب نمایند.

همچنین  وجود دبیرخانه مرکزی در این طرح ، می تواند از مراجعه های غیر ضرور و حضوری جلوگیری نماید و کلیه خدمات به صورت الکترونیکی و متمرکز به اعضاء ارائه گردد.

مهدی جمشیدی در پایان گفت؛ امید است متولیان امر و مسوولین وزارت صنعت، معدن و تجارت با مشارکت هیئت مدیره اتحادیه های صنفی، شورای شهر تهران، شهرداری تهران و همچنین بخش خصوصی،  طرح احداث شهرک اداری اصناف را در دستور کار خود قرار دهند و مجلس شورای اسلامی هم با حمایت های خود بتواند نقش به سزایی در اجرای این طرح که باعث شکوفایی و نقش آفرینی بیشتر اصناف در جامعه به خصوص کاهش آلودگی هوا و ترافیک در شهر تهران می گردد ایفا نماید.



تهرانی ها در مراسم ساعت زمین مشارکت کنند

ارسال شده توسط : پایگاه خبری ناب در روز : شنبه 93 فروردین 9 ساعت 2:52 عصر
معاون خدمات شهری شهرداری تهران گفت: خانواده ها با خاموش کردن چراغ ها و سایر دستگاههای الکتریکی غیر ضروری خود به مدت یک ساعت می توانید در بزرگترین خاموشی جهان اثر گذار باشند.

 

به گزارش پایگاه خبری ناب به نقل از پایگاه خبری تحلیلی نواندیش بصیر، مجتبی عبدالهی با بیان این که نخستین هدف این اقدام آگاهی درباره تغییرات آب و هوایی و نیاز به مصرف محتاطانه انرژی در جهان است گفت : این رویداد برای اولین بار در سیدنی استرالیا و صندوق جهانی طبیعت (wwf) در حالی برگزار شد که نزدیک به 2.2 میلیون نفر در آن شرکت کردند و چراغ های غیر ضروری خود را خاموش کردند. بدنبال این حرکت شهرهای دیگر دنیا نیز به این رویداد پیوستند و در روز 23 مارچ سال 2008 از ساعت 8 شب تا 9 و 30 دقیقه این رویداد را به ثبت رسانیدند.با توجه به آمار و ارقام ارائه شده توسط سازمان انرژی استرالیا در سال 2007 مصرف برق به مقدار 10.2 درصد کاهش پیدا کرد.

وی ادامه داد :در اولین سالگرد ساعت زمین در سال 2008 با شرکت 35 کشور و 400 شهر در تمامی 7 قاره در 28 مارچ از ساعت 8 بعد ازظهر تا 9 برگزار شد.نتایج به افزایش 4 درصدی آگاهی مردم از مسائل محیط زیستی از قبیل آب و هوا را نشان می دهد. نتایج اندازه گیری شده کاهش 73.34 مگاوات کاهش برق را که معادل 41.6 تن دی اکسید کربن نشان می دهد.در 31 مارچ سال 2012 بیش از 7 هزار شهر و 152 کشور و حضور بیش از 1.8 میلیارد نفر از سراسر دنیا صورت پذیرفت.در فوریه سال 2012 ساعت زمین با شعار من می خواهم اگر تو بخواهی فعالیت خودر ا با هدف تعامل با جامعه جهانی گسترش دادند.تغییرات اساسی در ساعت زمین زمانی بوقوع پیوست که مقر اصلی این سازمان از سیدنی به سنگاپور انتقال پیدا کرد.در سال 2013 برای اولین بار در جهان ساعت زمین در جنگل های اوگاندا نیز آغاز شد که اولین قدم برای مبارزه با 6 هزار هکتار تخریب جنگل ماهیانه در این کشور است.

معاون شهردار تهران اضافه کرد: تهران در سال 2011 پس از ثبت نام اینترنتی در سایت www.earthhour.org  و ارسال موافقت کتبی شهرداری تهران مبنی بر حضور در مراسم ساعت زمین 2011، به صورت رسمی به لیست شرکت کنندگان این مراسم پیوست.در سال 92 با هماهنگی با کلانشهرهای ایران، چهار کلانشهر تهران، اصفهان، رشت و ارومیه نیز در مراسم ساعت زمین 2013 شرکت کردند.

عبدالهیی با بیان این که برج میلاد به دلیل شکل ظاهری متفاوت و ارتفاع بلند سازه آن که تقریبا از همه جای تهران نمایان است و یکی از نمادهای پایتخت ایران به شمار می آید برای بار سوم جهت شرکت در این مراسم همکاری کرد،گفت:این مراسم در سال 2014 مصادف با شنبه نهم فروردین ماه 1393 مدت یک ساعت (20:30) الی 21:30) برگزار خواهد شد  و برج های میلاد و آزادی از تهران و تعدادی از پلهای شهر اهواز، گنبد جبلیه و میادین شهدا و آزادی شهر کرمان، ساختمان شهرداری و پل شهید بهشتی شهر ارومیه و ساختمان شهرداری و پیاده راه اعلم الهدی شهر رشت، پل خواجو اصفهان و باغ فین کاشان به مدت یک ساعت خاموش خواهند شد.

 


شاه کلید دستگیر شد

ارسال شده توسط : پایگاه خبری ناب در روز : پنج شنبه 92 اسفند 15 ساعت 10:8 عصر
رئیس کلانتری 115 رازی از دستگیری سارق حرفه‌ای منزل معروف به «شاه کلید» خبر داد.

 

به گزارش پایگاه خبری ناب، سرگرد حسن دلاور در تشریح جزئیات این خبر گفت: در بیستم بهمن ماه امسال ماموران کلانتری 115 رازی در حین گشت‌زنی، از طریق دریافت پیام از مرکز فوریت‌های پلیسی 110، در جریان یک مورد کشف اموال مسروقه در محدوده خیابان مولوی قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه با حضور عوامل تجسس این کلانتری، مشخص شد فردی به نام «داوود» معروف به «شاه کلید» که از سارقان حرفه‌ای منزل و لوازم داخل خودرو است، بدون اجازه همسر سابقش وارد منزل وی شده که این مسئله موجب شکایت این زن شده بود.

رئیس کلانتری 115 رازی افزود: بررسی‌های اولیه نشان داد که «شاه کلید» اعتیاد به شیشه دارد و در حالی که همسر سابقش 15 روز قبل از وی جدا شده، اما «داوود» بدون اجازه وارد حریم شخصی این زن شده و اموال مسروقه را در منزل این زن مخفی کرده است که این مسئله موجبات بحث و جدل این دو نفر را به وجود آورده بود.

دلاور با بیان اینکه چندین قطعه رایانه‌ای و هفت دسته کلید حاوی انواع کلیدها و چندین قطعه مدارک شناسایی و مالکیت خودرو متعلق به افراد غیر را از متهم کشف و ضبط کردند، گفت: با توجه به اظهارات فرد و سرقتی بودن اموال، ماموران آنها را به کلانتری دلالت دادند.

وی با بیان اینکه مردم می‌توانند در صورتی که منزل یا خودروی آنها مورد سرقت قرار گرفته است، به پایگاه هشتم اداره پلیس آگاهی تهران بزرگ مراجعه کنند، گفت: تحقیقات برای واکاوی زوایای پنهان جرایم شاه‌ کلید همچنان ادامه دارد.


جمع آوری کارتن خوابها در پایتخت

ارسال شده توسط : پایگاه خبری ناب در روز : پنج شنبه 92 بهمن 3 ساعت 11:26 صبح
مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکتهای اجتماعی با اشاره به افزایش 30 درصدی جمع آوری کارتن خوابها در سطح شهر تهران گفت: شهرداری بر اساس تعهداتی که دارد رسیدگی به کارتن خوابها را برعهده گرفته و از ابتدای فصل سرما با بالا بردن تعداد گشتها، کارتن‌های بیشتری را از سطح شهر جمع آوری کرده است.

جمع‌آوری کارتن خوابها در پایتختبه گزارش پایگاه خبری ناب، حسین زارع صفت با بیان اینکه از ابتدای فصل سرما تاکنون هیچ کارتن خوابی در اثر سرما فوت نکرده است گفت: اکنون تهران دارای دو گرمخانه فرامنطقه ای خاوران و بهمن است ولی ما برنامه توسعه مددسراهای فرامنطقه ای را در هر پهنه تهران در دستور کار داریم. همچنین همه مناطق مکلف شده اند مددسراهای اضطراری در سطح منطقه ایجاد کنند.

وی تاکید کرد: افراد بی خانمان و کارتن خوابها در سطح شهر تهران پراکنده اند و نمی توان نقطه خاصی را محل تجمع آنها دانست.

زارع صفت با اشاره به خدماتی که به افراد کارتن خواب در مددسراها داده می شود، گفت: این افراد در بدو ورود سلامتشان توسط پزشک مورد بررسی قرار می گیرد تا در صورت وجود بیماری امکان درمانشان فراهم شود. همچنین به جز محل خواب، امکانات بهداشتی و شام و صبحانه نیز به کارتن خواب ها داده می شود.


پدیده بانوان ساپورت پوش در سطح تهران

ارسال شده توسط : پایگاه خبری ناب در روز : دوشنبه 92 دی 9 ساعت 3:23 عصر
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر کشور باید پاسخ دهد که چرا نسبت به پدیده بانوان ساپورت پوش در سطح تهران و برخی شهرها بی تفاوت است.

 

پدیده بانوان ساپورت پوش در سطح تهرانبه گزارش پایگاه خبری ناب، متن کامل نطق میان دستور علی مطهری در هشتم دی بشرح زیر در پایگاه اطلاع رسانی ایشان منتشر گردید.

 

 

 
بسم الله الرحمن الرحیم

پیشاپیش سالروز رحلت  پیامبر اسلام صلوات الله علیه و شهادت امام حسن  و امام رضا علیهما السلام را به شما نمایندگان عزیز و همه مسلمانان تسلیت می گویم. لازم است چند مطلب را به عرض برسانم:

1.سالروز نهم دی ماه سال 88 را گرامی می دارم . راه پیمایی خودجوش اقشار مختلف ملت ایران اعم از هواداران کاندیدای پیروز و معترضان به نتیجه انتخابات در این روز، نشانه رشد اجتماعی و سیاسی ملت ایران بود که قطع نظر از تخلفات دو طرف فتنه ،  به دفاع از اصل نظام جمهوری اسلامی پرداختند. جای تاسف است که پس از گذشت چهار سال از آن ماجرا هنوز مسئله فتنه حل نشده و  ورد زبانهاست. بهتر است رئیس محترم قوه قضائیه به جای شعار دادن در باره فتنه، به حل آن بپردازد و حل آن مستلزم وجود یک قوه قضائیه مستقل است نه قوه ای که از این نهاد وآن دفتر  و از دستگاه های امنیتی و اطلاعاتی تاثیر بپذیرد . قوه قضائیه مستقل قوه ای است که بتواند همه مقامات کشور را بدون استثنا در موارد لازم به دادگاه بکشاند و حکم عادلانه صادر کند.  این در حالی است که قوه قضائیه ما پس از گذشت بیش از چهار سال هنوز نتوانسته است تکلیف معاون اول رئیس جمهور سابق را در پرونده بیمه ایران مشخص کند.

این راه حل که آقایان موسوی و کروبی باید توبه و عذر خواهی کنند تا مسئله تمام شود، به نتیجه نمی رسد چون آنها اگرچه ممکن است به برخی خطاهای خود اعتراف کنند اما مجرم اصلی را طرف مقابل می دانند. توبه و عذرخواهی باید با اختیار و میل قلبی باشد.

بارها گفته ام که اگر قرار برگذشت طرفین از تخلفات یکدیگر نیست، تنها راه پایان دادن به فتنه سال 88 محاکمه علنی و همزمان آقایان موسوی، کروبی  و احمدی نژاد است، بدون آنکه اتهامات آنها را در یک حد بدانم. تا زمانی که یک طرف قضیه حق سخن گفتن و دفاع از خود نداشته باشد و طرف دیگر هر چه می خواهد اتهام می زند و تحلیل می کند،  این بحران حل نخواهد شد. این سه نفر را که یکی هیزم فتنه را آورد و دوتای دیگر آن را شعله ور کردند محاکمه علنی کنید تا حقیقت ماجرا برای مردم آشکار شود. آنگاه هر حکمی صادر شود کسی اعتراض نخواهد داشت. حصر خانگی  طولانی مدت، بدون محاکمه ، توجیه قانونی و شرعی ندارد. قرآن کریم می فرماید: لایجرمنکم شنآن قوم علی أن لاتعدلوا، اعدلوا هو اقرب للتقوی. دشمنی با قومی شما را از جاده عدالت خارج نکند. عدالت بورزید که به تقوا نزدیک تر است.

احکام سختگیرانه زندانیان سیاسی سال 88 نیز مطلب دیگری است که قوه قضائیه باید پاسخگو باشد. آیا این احکام توسط قضات عادل و مستقل صادر شده است یا قضاتی که تحت فرمان بازجوها و عناصر اطلاعاتی بوده اند. بسیاری از این احکام در دوره مدیریت قبلی قوه قضائیه و در فضای احساسی سال 88 صادر شده است ، لذا نیاز به باز بینی دارد. رئیس  قوه قضائیه پاسخ دهد که مثلا  جرم  آقایان مصطفی تاجزاده و بهزاد نبوی  غیر از انتقاد به نظام چه بوده است؟ این در حالی است که امام علی علیه السلام خوارج را تا زمانی که دست به سلاح نبرده بودند آزاد گذاشت و حتی حقوق آنها را از بیت المال قطع نکرد. در این زمینه ، روحانیت ، خصوصا مراجع تقلید قم و دانشگاهیان نسبت به سایر اقشار وظیفه مضاعف دارند و نباید از جو رعب و وحشتی که در چند سال اخیر حاکم شده است بهراسند. باید برای سکوت خود ، در مقابل خداوند پاسخ داشته باشند. نخبگان جامعه باید قوه قضائیه را یاری کنند تا بتواند با هدایت مقام رهبری برفضای رعب و تفرقه ای که عده ای به خاطر منافع خود خواهان ادامه آن هستند فائق آید و مسئله فتنه را به نقطه پایان برساند. وحدت ملی ما پشتوانه ای برای مذاکرات هسته ای و حل مشکلات اقتصادی خواهد بود.

2.اینجانب به عنوان نماینده قوه مقننه در هیئت نظارت بر مطبوعات ، به روزنامه ها تذکر می دهم که جای نقد احکام مسلم اسلام روزنامه نیست.کاری نکنید که بهانه به دست عده ای برای محدود کردن فضای آزادی بیان بیفتد. این گونه مباحث می تواند در نشریات تخصصی، همراه با پاسخ آن از سوی اسلام شناسان مطرح شود و از قضا همیشه این مباحثات باعث آشکارتر شدن گوهر اسلام شده است. به قول شهید آیت الله مطهری  امثال کسروی با نقدهایشان بر احکام اسلام  به اسلام خدمت کردند چون باعث شدند که علما به تکاپو بیفتند و درباره فلسفه احکام بحث کنند و برتری اسلام آشکار گردد.  ضمنا مرجع قانونی رسیدگی به این امور هیئت نظارت بر مطبوعات است و قوه قضائیه  نباید رأسا اقدام کند.

3.درباره مذاکرات  هسته ای ایران با غرب چند نکته قابل ذکر است. اول اینکه نباید در باره نتیجه این مذاکرات عجولانه قضاوت کرد که همه چیز از دست رفت یا همه چیز  به دست آمد، بلکه همه چیز در اختیار ماست و به مذاکرات آینده بستگی دارد. دوم این که مقاومت مردم و قدرت منطقه ای ایران، غرب را پای میز مذاکره کشاند. روزنامه لس آنجلس تایمز چند روز بعد از مذاکرات ژنو نوشت: تحریم بیشتر ایران امکان پذیر نبود. اگر توافق ژنو را انجام نمی دادیم آنوقت تحریمها شروع به ضعیف شدن می کرد.

 نکته سوم اینکه این مذاکرات راه ارتباط ایران با دنیا را باز کرد، چیزی که کشورهایی مثل عربستان یا کشور نامشروعی مثل اسرائیل به شدت مخالف آن بوده و هستند. فلسفه انقلاب اسلامی ابلاغ پیام اسلام به دنیاست، ما حرف های زیادی با دنیا داریم درباره نظام خانوادگی، نظام جزایی، حقوق بشر، سبک زندگی و غیره، ابلاغ این پیام ها نیازمند ارتباط با دنیا و شرکت فعالتر در مجامع جهانی است.  

و نکته چهارم این که مسئله اصلی ما با غرب مسئله فلسطین است. اگر این مسئله نبود غربیها به مسئله انرژی هسته ای ما هم کاری نداشتند. لذا ما همواره باید روحیه مقاومت و حماسه و مجاهدت خود را حفظ کنیم و آینده خود را صرفا به نتیجه مذاکرات پیوند نزنیم، مذاکرات را یک امر حاشیه ای بدانیم که نتیجه آن هر چه باشد، ما به دنبال تحقق آرمانهای انقلاب اسلامی از جمله آزادی قدس شریف و سرزمین اسلامی فلسطین هستیم.

به بیان دیگر مذاکرات هسته ای صرفا یک اتمام حجت با دنیا و با مردم خودمان است که ما حسن نیت خود را نشان دادیم ، حال اگر آنها کارشکنی کردند و حتی جنگی رخ داد آنگاه مردم ما مقاومتر و دنیا نیز با ما همراه تر خواهد بود.

4.وزیر کشور باید پاسخ دهد که چرا نسبت به پدیده بانوان ساپورت پوش در سطح تهران و برخی شهرها بی تفاوت است. این چه نوع پوششی است که تا سی چهل سانت بالای زانو آشکار است. از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی حجاب استاندارد ، گذشته از چادر ، عبارت بوده است از شلوار ، مانتو تا زانو و روسری یا مقنعه . دولت اسلامی موظف است آن بخش از امر به معروف و نهی از منکر را که مستلزم اعمال قانون است و کار مردم نیست انجام دهد. بدیهی است که اگر این وضعیت ادامه پیدا کند مجلس به وظیفه خود عمل خواهد کرد.

5. اتفاقی که در سفر هیئت پارلمانی اروپا به تهران افتاد نوعی تحقیر ملت ایران بود. اینجانب به سختگیری قوه قضائیه در باره خانم ستوده، که به خاطر مصاحبه با بی بی سی به دلیل محدود بودن رسانه های داخلی مدتی در زندان بود، انتقاد داشته ام ولی این سختگیری مجوز نمی شود برای یک گروه پارلمانی غربی که دزدانه در خاک ایران به این گونه افراد جایزه مبارزه با نقض حقوق شهروندی بدهند. آیا آنها چنین اجازه ای به ما می دهند؟ 


ایجاد بانک اطلاعات بیکاران در پایتخت

ارسال شده توسط : پایگاه خبری ناب در روز : جمعه 92 شهریور 22 ساعت 7:58 عصر
معاون برنامه ریزی استاندار تهران گفت: به زودی فراخوانی داده می شود تا افراد واجد شرایط برای دریافت مجوز مراکز کارآفرینی ثبت نام کنند. این اقدام موجب می شود تمامی تخصص ها و افراد جویای کار در هر نقطه تهران در این سامانه ثبت نام کنند.

 

ایجاد بانک اطلاعات بیکاران در پایتختبه گزارش پایگاه خبری ناب ، نعمت الله ترکی در مورد عرضه لوازم تحریر در نمایشگاههای پاییزه استان تهران گفت: قیمت تمامی کالاهای نمایشگاه نسبت به بیرون 10 تا 15 درصد ارزان است ولی در مورد کالاهای فانتزی باید بگویم که درصد ارزان بودن آن کم است. باید این را بگویم که هدف ما کاهش قیمت در نمایشگاههای پاییزه نیست بلکه می خواهیم قیمتها را تثبیت کنیم.

معاون استاندار تهران در پاسخ به اینکه در سال جاری کنار عرضه لوازم التحریر شاهد عرضه گوشت قرمز و سفید و یا محصولات غذایی هستیم گفت: امسال تعدادی غرفه در این خصوص ایجاد کردیم ولی با توجه به اینکه ارزان تر از بیرون عرضه می شود شهروندان تمایلی به خرید نشان نداده اند. با این حال چون در ردیف کالاهای ضروری است در سبد نمایشگاه قرار دارد.

فقط 4 درصد بودجه تهران تخصیص داده شده است

نعمت الله ترکی در پاسخ به اینکه آیا در بحث بودجه سال 92 تمام اعتبارات دستگاهها اختصاص داده شد گفت: در بحث جاری بودجه واریز شده ولی در بحث بودجه عمرانی کلا در سطح کشور تنها 4 درصد تخصیص داده است. البته ابلاغ های بودجه رفته است ولی بودجه هنوز واریز نشده است. حالا ببینید هنوز بودجه 92 در نیمه سال جاری واریز نشده خودمان را برای تدوین بودجه 93 آماده کرده ایم!

استانداری تنها یک ساختمان دارد

معاون برنامه ریزی استانداری تهران در مورد اینکه با توجه به انتقال تمامی کارکنان و مدیران استانداری به ساختمان 16 طبقه عباس آباد وضعیت ساختمانهای استانداری در سطح شهر چگونه است گفت: تمامی ساختمانهای استانداری تحویل داده شده است. یک ساختمان برای بانک، یکی برای دانشگاه و غیره همه برگردانده شده است.

هر 5 منطقه تهران یک سربازرس و هر منطقه یک شعبه تعزیرات دارد

ترکی در مورد مبارزه با قاچاق و گران فروشی در سطح استان تهران گفت: تیم های بازرسی مانند قبل نیست بلکه به صورت سازمان یافته در 22 منطقه تهران مسقر هستند. یعنی هر 5 منطقه تهران دارای یک سربازرس و تیم بازرسی (شعبه) است. وی از عملکرد تعزیرات استان تهران اعلام رضایت کرد و گفت: هر کجا بازرسان مواردی را اعلام کردند به سرعت تعزیرات حاضر بوده است.

پرداخت 2300 میلیارد تومان وام زودبازده به تهرانیها

معاون برنامه ریزی استانداری تهران در مورد وام بنگاههای زودبازده گفت: از سال 84 تا امروز بیش از 3 هزار میلیارد تومان تسهیلات برای بنگاههای زودبازده اختصاص دادیم که بیش از 2 هزار و 300 میلیارد تومان آن جذب شده است و حدود 700 میلیون تومان از این بودجه مانده که افراد هم معرفی شده و باید وام خود را دریافت کنند.

ترکی گفت: 150 هزار فرصت شغلی جدید در سال 91 ایجاد کردیم که تمامی اسامی آن موجود است. البته این موضوع دو مسله است یکی اینکه طرف بیکار است و دنبال کار می گردد و دوم اینکه فرد دنبال فرصت شغلی است. به عنوان نمونه جهاد کشاورزی می گوید من 50 فرصت شغلی ایجاد می کنم و دنبال متقاضی هستم که استانداری به دنبال همین فرصتهای شغلی است.

ایجاد مراکز کارآفرینی و کاریابی در تهران / بانک اطلاعات بیکاران ایجاد می شود

وی افزود: شاید شما به عنوان خبرنگار بروید در سطح تهران و گزارش تهیه کنید و بگوید 50 هزار تهرانی بیکار داریم. حالا برای این افراد چه کاری انجام می دهید؟ در مورد این هم استانداری راهکاری ارائه کرده است. ما آمده ایم طرحی را ارائه دادیم تا مراکز کارآفرینی در سطح تهران ایجاد شود و بخش خصوصی مسئولیت آن را به عهده بگیرد. افراد بیکار با توجه به تخصصی که دارند در این مراکز ثبت نام کرده و مشخصات خود را اعلام می کنند. تمامی این اسامی و تخصص ها در بانک اطلاعاتی ذخیره شده و بر اساس این بانک اطلاعاتی برای فرد کاریابی می شود. حالا در کنار همین کاریابی وزارتخانه ها و نهادهای دولتی هم برای تامین نیروهای موقت یا قراردادی برای پروژه های خود می توانند از این بانک استفاده کنند.

ترکی گفت: این طرح نهایی شده و حتی نام معاونت برنامه ریزی به معاونت برنامه ریزی و اشتغال تغییر نام داده است و یک مشاور در امور اشتغال در معاونت کار خود را آغاز کرده است. این مشاور در حال پیگیری این طرح است.

معاون استاندار تهران اظهار داشت: به زودی فراخوانی داده می شود تا افراد واجد شرایط برای دریافت مجوز مراکز کارآفرینی ثبت نام کنند. این اقدام موجب می شود تمامی تخصص ها و افراد جویای کار در هر نقطه تهران در این سامانه ثبت نام کنند و به نوعی بانک اطلاعات بیکاران تهران ایجاد می شود و بر اساس آن کاریابی انجام خواهد شد.

ترکی گفت: گاهی مواقع فرد به این مراکز کاریابی و کارآفرینی مراجعه می کند و می بینیم هیچ تخصصی ندارد و مدرک تحصیلی پایینی هم دارد. این مرکز می تواند فرد را به مراکز فنی و حرفه ای معرفی کرده تا بر اساس علاقه اش به او آموزش داده شود. بعد از آموزش به این افراد وام اشتغال پرداخت و بستر لازم برای اشتغال فراهم می شود.

بودجه تهران افزایش داشته است

معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری تهران با بیان اینکه استان تهران در سالهای اخیر در بسیاری از بخش ها با پیشرفت همراه بوده است گفت: بودجه استان تهران در بخش مصوب 400 میلیارد تومان بود که تا پایان سال 91 بیش از 1300 میلیارد تومان توانستیم بودجه های قانونی بگیریم. البته باید کارشناسان مطالعه وسیعی داشته باشند تا مشخص شود تهران نسبت به 4 سال قبل چه میزان پیشرفت در بخش زیرساخت داشته است.

هنوز دست مافیا در نهاده های دامی وجود دارد

ترکی در پاسخ به اینکه شایعاتی مبنی بر افزایش  قیمت برخی کالاهای اساسی بعد از انتخاب رئیس جمهور جدید مطرح شده بود گفت: من این را نشنیده ام ولی در بخش نهاده های دامی هنوز مشکلاتی وجود دارد. حدود 3 تا 4 نفر هستند که دستی در واردات نهاده های دامی دارند که می توان نام آن را مافیا نامید. چندین بار گفته ایم باید مجوز واردات به اتحادیه داده شود ولی مجوزنهاده های دامی همچنان به افراد داده می شود. مشکل این است که شخص می گوید من نهاده دامی را وارد می کنم چون سود خوبی می خواهم. البته دست این افراد را قطع کردیم تا موضوع گرانی شیر و لبنیات تکرار نشود. ولی باز هنوز این افراد حضور دارند. در کنار این مشکل ما با واردات بی رویه گوشت هم روبرو بودیم که در این میان هم باز سودجویان وجود داشتند. به عنوان مثال صدها تن گوشت قرمز هر ساله وارد تهران می شد که با تقویت عشایر و واحدهای غیرفعال دامی توانستیم در بخش تامین گوشت قرمز تهران خودکفا شویم.

اتحادیه نان باید نظارت بیشتری برای مقابله با گرانی داشته باشد

معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری تهران در موضوع گرانی آرد و نان در برخی از محلات و مناطق تهران گفت: در بخش گرانی آرد مشکلی نداریم و قیمت ها تثبیت شده است ولی در بخش فروش نان نظارت های لازم وجود ندارد. ولی متاسفانه اتحادیه نظارت آنچنانی ندارد.


افزایش نرخ سرویس مدارس پایتخت

ارسال شده توسط : پایگاه خبری ناب در روز : شنبه 92 شهریور 16 ساعت 10:39 صبح
رئیس گروه انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش شهر تهران از آموزش 10 هزار راننده سرویس مدارس در حوزه روانشناسی کودک و نوجوان خبر داد و گفت: نرخ سرویس مدارس در شهر تهران بین صفر تا 25 درصد قابل افزایش است.

افزایش نرخ سرویس مدارس پایتخت به گزارش پایگاه خبری ناب به نقل از خبرگزاری مهر ، احمدرضا ایمانی درباره افزایش نرخ سرویس مدارس گفت: براساس مصوبه شورای شهر تهران سرویسهای مدارس می توانند تا سقف 31.5 درصد نسبت به قیمت سال گذشته، نرخهای خود را افزایش دهند.

وی ادامه داد: اما با توجه به وضعیت اقتصادی شهروندان، کارگروه سرویس مدارس آموزش و پرورش شهر تهران به این نتیجه رسید که نرخ سرویس مدارس را از صفر تا 25 درصد در مناطق مختلف شهر تهران افزایش دهد.

به گفته ایمانی، نرخ سرویس مدارس برای سال تحصیلی جدیددر مناطق جنوبی شهر تا 15 درصد، در مناطق مرکزی تا 20 درصد و در مناطق شمالی شهر تا 25 درصد افزایش خواهد یافت.

آموزش روانشناسی کودک به رانندگان سرویس مدرسه

رئیس گروه انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش شهر تهران با اعلام آمادگی آموزش و پرورش برای آغاز سال تحصیلی گفت: یکی دیگر از برنامه های ما که با همکاری پلیس راهور و معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران انجام می شود، آموزش رانندگان سرویس مدارس است که این اموزش ها به دو بخش تقسیم می شود.

وی ادامه داد: یک بخش از آموزش، مربوط به آموزش رانندگان در قوانین راهنمایی و رانندگی است و بخش دیگر آموزشها، آشنایی رانندگان با روانشناسی کودک و نوجوان است تا آنها بتوانند ارتباط موثری با دانش آموزان داشته و هیجانات آنها را کنترل کنند.

ایمانی با بیان اینکه برای تمام رانندگان شرکت کننده گواهی نامه صادر می شود، گفت: آموزش رانندگان سرویس مدارس آغاز شده است و در روزهای پنج شنبه و جمعه هر هفته 200 هزار راننده و در مجموع 10 هزار راننده آموزش می بینند.

وی درباره تعداد دانش اموزانی که از سرویس مدرسه استفاده می کنند، گفت: پیش بینی می شود که برای سال تحصیلی جدید 110 هزار دانش آموز از سرویس مدرسه استفاده کنند و 17 هزار خودرو شامل تاکسی، ون، مینی بوس و اتوبوس به عنوان سرویس مدرسه خدمات دهی می کنند.

به گفته ایمانی، والدین می توانند در صورت مشاهده هر گونه تخلف در حوزه سرویس مدارس تاکسی و اتوبوس با شماره 1888 تماس گیرند و یا موضوع را انجمن اولیا و مربیان منطقه مطرح کنند.همچنین اداره ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات آموزش و پرورش آماده دریافت شکایات است.

وی در پایان عنوان کرد: درصدد هستیم که دامنه کلاسهای آموزشی را برای دانش آموزانی که از سرویس مدرسه استفاده می کنند، مسئولان سرویس در مدارس و اولیای دانش اموزان نیز گسترش دهیم.


<      1   2   3   4   5   >>   >



بازدید امروز: 13 ، بازدید دیروز: 40 ، کل بازدیدها: 252274
پشتیبانی و بروز رسانی : "گروه ناب"